Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brukte denne oppskriften og har nå 16 pipelines og 11800 i 3DMARK03

 

*******************************************

Du må først flashe til Gigabyte sin bios, da dette er den eneste som pr. i dag fung. 100% når du flasher fra Pro --> XT.

 

Har selv sapphire og har hatt suksess.

 

Her er en guide:

 

1. Lag MS-DOS boot disk ved å høyreklikke på A: i My Computer og formater til MS-DOS.

 

2. Last ned bios og flash utility herfra--> http://tw.giga-byte.com/Download/Download....r80x256v_f1.exe

 

3. Extract exe fila og kopier filene til A:

 

4. Reboot og boot fra diskett

 

5. Kjør kommandoen GVF11 -p -f a:\r80x256v.f1

 

6. Vente til du kommer tilbake til kommando linje

 

7. Reboot

 

8. Sjekk nå at du har fått 16 pipelines med ATiTool (finnes her trykk på settings tab, så ser du.

 

For å få alt helt stabilt bør du flashe fra Gigabyte XT PE bios --> ATi orginal XT PE bios. Fremgangsmåten blir da slik:

 

9. Last ned denne pakken med flashrom og XT PE org. bios.

 

10. Lag igjen bootdisk som i punkt 1.

 

11. Kopier innholdet i rar fila til A:

 

12. reboot til pure dos.

 

13. kjør kommandoen: flashrom -p -f 0 x800xt.rom

-p = flash -f = force flash x800xt.rom = filnavn

 

14. Reboot igjen, og sjekk ATi Tool for å være sikker på at resultatet er korrekt.

 

15. Gratulerer, du har nå flashet et x800pro vivo --> x800xt pe med orginal ATi bios!!!

 

*******************************************

Lenke til kommentar

Flasha mitt Sapphire X800 Pro VIVO i går. Flasha først med Gigabytes for å opne alle pipene. Det gikk bra. La deretter inn den orginale X800XT biosen. Dette gikk også bra. Når eg bootet, reinstallerte eg driverene. Men når eg startet ATITool, blei skjermen svart. Det heile endte med at eg måtte legge tilbake den orginale biosen (beholdt alle 16 pipene). Prøvde å overklokke kortet, men det lot seg ikkje klokke noe særlig. Kjørte den automatiske rutinen i ATITool for å finne max Core i natt. Har ikkje sett resultatet enda, men den startet på 492 og jobbet seg nedover.

 

Hva er forskjellen på Pro VIVO og XT biosen, forruten forskjellene i klokken? Er det noe forskjell for meg om eg kjører Pro eller XT, sålenge eg har alle 16 pipene åpne? Hvorfor blir skjermen svart når eg kjører ATITool med XT bios/klokke?

 

Dionysos :evil:

Lenke til kommentar

Vellykket flash på meg :p

 

Kjører nå med XT PE hastighet stabilt med stokk kjøling.

 

3D Mark 3003

 

FØR: 10947

 

ETTER: 11992

 

Nå venter jeg bare på bedre kjøling. Så setter jeg igang med klokking :cool:

Endret av S:T:A:N:D
Lenke til kommentar

sitter her og prøver å bestemme meg for hvilket skjermkort jeg skal kjøpe. har puttet et sapphire X800XT i handlekurven, men er det like greit å kjøpe et X800 VIVO og bare øke til 16 pipelines?

jeg er helt grønn på slikt med bios og slikt, vet ikke om jeg tør å begynne å kødde med det!! :blush:

Lenke til kommentar
sitter her og prøver å bestemme meg for hvilket skjermkort jeg skal kjøpe. har puttet et sapphire X800XT i handlekurven, men er det like greit å kjøpe et X800 VIVO og bare øke til 16 pipelines?

jeg er helt grønn på slikt med bios og slikt, vet ikke om jeg tør å begynne å kødde med det!!  :blush:

Hadde jeg vert deg så hadde jeg kjøpt et pro VIVO å flashet det til XT PE (Kjøpe bedre kjøling også)

 

Trust me. Du vil ikke angre på det :thumbup:

Lenke til kommentar
Tja... Mitt Sapphire X800PRO ViVO har ikke nubb til å kjøre på XT hastighet. Prisforkjellen er såpass liten at XT er verdt pengene hvis du trenger hastigheten.

 

-KJ

trenger forsåvidt ikke hastigheten, ikke enda. men nå er det oxo 1 måned mindre ventetid på X800XT... begynnner å tippe den veien, de ekstra hundrelappene er ikke så viktige nå når jeg tjener 20k i måneden! :D

Lenke til kommentar
Tja... Mitt Sapphire X800PRO ViVO har ikke nubb til å kjøre på XT hastighet. Prisforkjellen er såpass liten at XT er verdt pengene hvis du trenger hastigheten.

 

-KJ

trenger forsåvidt ikke hastigheten, ikke enda. men nå er det oxo 1 måned mindre ventetid på X800XT... begynnner å tippe den veien, de ekstra hundrelappene er ikke så viktige nå når jeg tjener 20k i måneden! :D

Ser ut som du har det greit ja :) Kjøp XT du. Du har jo pengene :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...