Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes


Anbefalte innlegg

Det finnes jo ikke det spillet som ikke flyter bra på et standard x800pro

 

 

echm.... Desverre, x800pro standard klarer ikke dra Doom 3 på high setting 1024*768 med aa-af på. Det hakket sinnsykt når de store "bossene" kom på banen, å det iriterte meg noe j.......

 

Forøvrig haddet jeg Barton klokket til 3000 - 1.2 gig minne på et asus deluxe kort

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes jo ikke det spillet som ikke flyter bra på et standard x800pro

 

 

echm.... Desverre, x800pro standard klarer ikke dra Doom 3 på high setting 1024*768 med aa-af på. Det hakket sinnsykt når de store "bossene" kom på banen, å det iriterte meg noe j.......

 

Forøvrig haddet jeg Barton klokket til 3000 - 1.2 gig minne på et asus deluxe kort

Jaja, kan nok sikkert stemme det..

 

Men spillet er jo vakkert på medium details og uten AA/AF også ;)

 

Man må jo finne en innstilling som går glatt.

Lenke til kommentar

Jepp det spillet ser nesten pent ut uasnett- men på den andre siden så blir det ikke mye penere helller. Men måten spillet sklir på (når du får matet det godt med fps) forandrer seg mye når du får inn et kort med høy 3dmark score.

 

Selv med alle sine feil er Doom 3 et genialt spill, u-høytidlig hard vold litervis med blod og tidvis geniale zombier, har utrolig mange flotte screenshots fra spillet. Noe av det beste er at det er helt blottet for moral også, drep alt å gjerne litt til :D moro. MInner meg om Bad taste å braindead filmene

 

Men liker nok FarCry bedre, ingenting er som ragdoll efektene her, har spilt siden amiga tidene (ergo har spilt mye) men ingentig slår Farcry når man bruker granater på soldatene etc, flyr 50 60 meter å lander med et plask i vannet, så starter blodet å flyte, det er raskere å krever mer av deg ogås + stooor frihet.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Dette er å sette det latterlig på spissen.

Må ikke ta alt helt seriøst heller da ;)

 

Som flere skriver, det er utrolig morsomt at du liker korte ditt, men et snev av logikk kan du alikevell ha. Skjerp deg!

Mm hmm? Så jeg bruker ikke logikk?

Jeg argumenterer saklig, du kommer jo ikke akkurat med mye konstruktivt, stort sett poster med den klare beskjeden "Du er en idiot som ikke vet hva du snakker om". Har forstått at du mener dette, men det er ikke forbudt å argumentere litt heller da.

 

Og det med at det er morsomt at jeg liker kortet mitt, virker ikke akkurat som om du hater ditt heller da.. :hmm:

 

Så å si at et godt X800pro kort slår et GT kort, blir jo feil, ettersom GT kortet også kan være et godt klokkekort (..) Ontopic: Venter på svar fra Anders81 på hans litt menigsløse utallelser.

http://graphics.tomshardware.com/graphic/2...ti-x800-31.html

 

Legger til at dette var før de nye detonator driverne kom ut. Husk at du må sammenlikne med X800XT, da nesten alle X800Pro VIVO kan flashes.

 

Det han egentlig skriver er at det er mye "tøffere" å modde å sattse på at du får et kort du kan hardmodde\klokke "med litt risiko" høyt, (en slags pc extrem sport) en å få samme resultatet med garanti.
Å kjøpe X800Pro VIVO med tanke på XT er en risk, man risikerer å ikke klare det, samt en liten sjanse for at kortet går rett til helvete. 6800GT er kanskje et like greit kjøp, hører at du kan klokke opp til 6800U med full garanti hos Gainward.

Hva jeg posted tidligere. Det er ikke jeg som begynte å bable om 0.2V voltmodding nå nettopp.. Jeg har aldri sagt noe om hardmodding, jeg har kun hardmoddet en gang for lenge siden, hvis jeg husker riktig gikk ikke det helt bra.. :whistle:

 

Og samme resultat kommer ann på hvordan du ser det. Jeg likte ikke doom 3 spesielt godt (synes det fort ble repetivt) og ønsker et kort som kan kjøre bl. an. Half Life 2 og Vampires bra. Husker ikke hvor, men jeg leste en test som sa at x800 er overlegent på direct3d, som disse spillene bruker.

 

Orker ikke dra denne diskusjonen lengre, Simarilion, føler egentlig at din påståtte objektivitet ikke er spesielt mye å skryte av heller. Ikke kast sten i glasshus vet du..

Det er flott at du linker til en av de aller første testene som kom ut av disse kortene.

 

Måneder har gått, nye drivere er kommet og situasjonen har endret seg drastisk.

 

Nesten alle PRO VIVO kort kan flashes, men langt ifra alle kan nå XT PE hastigheter.

 

Jeg snakket ikke om en fysisk voltmod eller blyantmod som du må gjøre på X800 kortene.

 

6800 kortene kan skifte kjernespenning gjennom skjermkort BIOS'en.

Dermed kan du bare modde BIOS'en din til 1.5 volt (Ultra Extreme), men dette forutsetter seff god kjøling.

 

6800 kortene slår X800 serien i DOOM3.

 

I HL2 slår X800 serien 6800 serien, men jeg kan likevel spille CS: Source med ALLT på fullt (1600/1200 full AA/AF med driverene på high quality) og aldri dropppe under 45 fps (gjelder både timedemo og real-life). (spiller med vsync btw)

 

Siden kortet aldri dropper under 30fps vil du ikke merke forskjell på at X800 kort og et 6800 kort.

 

Spill som f.eks Far Cry har nesten gått over til nVidia sin side etter at SM3.0 patchen kom.

Og Far Cry er DX så det gviner etter.

Mange DX spill går bedre på ATI, mens også mange går bedre på Nvidia.

Endret av TDK
Lenke til kommentar

Jeg påstår fortsatt at et godt X800Pro (Altså X800XT PE) er overlegent et 6800GT "in general", selvsagt slår nvidia sitt kort ati sitt i flere sammenhenger, men lagt sammen mener jeg X800 er overlegent.

 

 

Siden du mener dette, så må det være flaut for deg at jeg banker deg i 3DMark2003 med det gamle 6800GT kortet mitt. Å ikke kom å grin over at jeg har bedre system utenom, for det betyr max ett par hundre poeng i denne benchmarken. Du har ett totalt overlegent kort, å mitt "drittkort" yter alikevel bedre? Nå har jeg byttet GT kortet å kjører nå ett litt bedre "drittkort" å banker deg å ditt overlegne kort enda mer.

 

Med GT kortet hadde jeg rett under 14000, å med ULTRA nå har jeg rett under 14500

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

*sighs* Jeg har aldri kalt 6800GT for et drittkort.

Nei, det betyr ikke et par hundre poeng når jeg kjører på en XP-M 2400+, har du en liggende kan du sjekke selv, saken er at uansett hvilket kort jeg hadde hatt av ATI og Nvidia, ville scoren min blitt CPU begrenset.

Nå vet jeg uansett ikke helt om jeg stoler på nvidia i 3dmark sammenheng da, men det er en annen sak jeg ikke gidder å ta nå.

Lenke til kommentar
*sighs* Jeg har aldri kalt 6800GT for et drittkort.

Nei, det betyr ikke et par hundre poeng når jeg kjører på en XP-M 2400+, har du en liggende kan du sjekke selv, saken er at uansett hvilket kort jeg hadde hatt av ATI og Nvidia, ville scoren min blitt CPU begrenset.

Nå vet jeg uansett ikke helt om jeg stoler på nvidia i 3dmark sammenheng da, men det er en annen sak jeg ikke gidder å ta nå.

Du er å blir hjernevasket....

 

Når jeg kjørte min gamle 3.0GHz p4 fra orginal hastighet til 3.9GHz tjente jeg ca 500 poeng i 3DMark2003. At du ikke stoler på NVidia er jo ditt problem. De kødder vel i alle spill også da? Bare jug å bedrag med de, ikke sant? Du er faen ikke sann........

 

Bare for å vise at ATi ikke er overlegent i Direct3D. Med mitt gamle X800Pro@XT@600/1200 fikk jeg dårligere resultater i FarCry enn det jeg gjør med 6800Ultra@475/1300. Har selvsagt PS3.0 patchen installert i FarCry med 6800 kortet. Så å si at ATi er bedre i alt av Direct3D er bullshit

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Her er noen forskjellige 3DMark2003 resultater jeg har liggende. Her har jeg brukt ett voltmoddet X800Pro@XT, ett vanlig 6800GT å ett vanlig 6800Ultra. Jeg har mest poeng med X800 kortet mitt. Dette har desverre gått av med døden nå :(

Alle testene er på samme oppsett, men MHz på CPU er litt forskjellige p.g.a forskjellige tempraturer i rommet grunnet forskjellige årstider :D Alle skjermkortene er selvsagt klokket det de er gode for, pluss at X800 kortet også er voltmoddet (1.65v)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Jeg kjører x800Pro @ XT PE, og er bare sånn ca. fornøyd med det.. Greit nok at det er bra, men jeg hadde forventa mer ut av det..

 

Etterhvert har jeg insett at nVidia blir for meg neste gang,d a så godt som alle favorittspilla mine er OpenGL...

 

Og SM3.0 greia irriterer meg litt.. At Ati ikke følte det nødvendig nok til å putte det inn virker litt snodig for meg.. Folk som kjøper high-end kort vil ha ALT, og det burde de vite..

Lenke til kommentar
Fanboy krig her ja... :!:  :no:

Nei ikke fanboy krig fra min side ihvertfall. Jeg har som sagt bedre rekord i 3DMark med ATi. Jeg har som jeg har sagt før hatt begge deler. Jeg mener Nvidia er bedre på noen ting å ATi på andre. Jeg sier at jeg personlig foretrekker Nvidia kortet, men anbefaler alle som spør meg ATi like mye som Nvidia. Men når en tulling kommer å påstår at X800Pro knuser 6800Ultra blir jeg provosert.... :realmad:

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Fanboy krig her ja... :!:  :no:

Nei ikke fanboy krig fra min side ihvertfall. Jeg har som sagt bedre rekord i 3DMark med ATi. Jeg har som jeg har sagt før hatt begge deler. Jeg mener Nvidia er bedre på noen ting å ATi på andre. Jeg sier at jeg personlig foretrekker Nvidia kortet, men anbefaler alle som spør meg ATi like mye som Nvidia. Men når en tulling kommer å påstår at X800Pro knuser 6800Ultra blir jeg provosert.... :realmad:

Enig.. ATi knuser på ingen måte Nvidia! Har selv X800, men er meget klar over at Nvidia har minst like gode kort.

Har alltid hatt ATi, derfor kjøpte jeg det denne gangen også!

Liker å være trygg liksom :yes:

Lenke til kommentar

Hei...her har dere en fullstendig guide til hvordan man flasher og tar kopi av den originale biosen pluss alle de nødvendige filene på en og samme side...jeg får kortet mitt neste uke fra netshop. (sapphire x800pro vivo), gadd ikke vente lengre på XT

 

http://paddy007uk.freeservers.com/VGAbios/...ASH%20GUIDE.htm

 

 

Francis :)

Endret av paulinfrancis
Lenke til kommentar

Scorer 13770 i 3dmark03 med bare 560/590 @skjermkortet.. kan ta det enda mye lengre..

Cpu @ 3,9ghz og minnet som holder tempoet...

 

Dersom man skal kjøpe seg skjermkort bør man ikke spørre om det er Ati eller Nvidia som er best.. men heller hvilket skjermkort som er anbefalt for de spillene man hovedsaklig har planer om å spille..

Feks: Ati sliter i Call Of duty som hovedsaklig er optimalisert for Nvidia kort (sliter som i ikke 500 fps konstant ><) Og samtidig "leder" Nvidia i Doom3 som er det nyeste FPS spillet... Grafikken ser også penere ut på Nvidia sine kort (skarpere teksturer i en del spill--- feks hl2)

 

Ati derimot har vist et overtak i kommende HL2 dersom man skal tro de testene som svirrer rundt på nettet.. samtidig har de overall høyere fps i dagens spill.

 

 

Har lenge hatt lyst å kjøpe meg et Nvidia (Gainward) 6800 GT kort også på kos.

Lenke til kommentar
Scorer 13770 i 3dmark03 med bare 560/590 @skjermkortet.. kan ta det enda mye lengre..

Cpu @ 3,9ghz og minnet som holder tempoet...

 

Dersom man skal kjøpe seg skjermkort bør man ikke spørre om det er Ati eller Nvidia som er best.. men heller hvilket skjermkort som er anbefalt for de spillene man hovedsaklig har planer om å spille..

Feks: Ati sliter i Call Of duty som hovedsaklig er optimalisert for Nvidia kort (sliter som i ikke 500 fps konstant ><) Og samtidig "leder" Nvidia i Doom3 som er det nyeste FPS spillet... Grafikken ser også penere ut på Nvidia sine kort (skarpere teksturer i en del spill--- feks hl2)

 

Ati derimot har vist et overtak i kommende HL2 dersom man skal tro de testene som svirrer rundt på nettet.. samtidig har de overall høyere fps i dagens spill.

 

 

Har lenge hatt lyst å kjøpe meg et Nvidia (Gainward) 6800 GT kort også på kos.

Nå har jo du vannblokk vel og merke.

Lenke til kommentar

Men med et standard x800pro kort med kunn overide på kommer du ikke langt!

 

Når jeg puttet inn gt gs kortet fikk pcen nytt liv, x800pro til full pris er rett å slett et dårlig kjøp, du må klinka nøtt til å kjøpe vivo for så å soft modde det, for alle spill uten unntak i min pc kjørte bedre på gt kortet en mitt standard x800pro kort. Synes selv dette er et viktig poeng

 

Godt å bli ferdig på jobb, slik at jeg kan diskutere videre på dette :p

Lenke til kommentar
Men med et standard x800pro kort med kunn overide på kommer du ikke langt!

 

Når jeg puttet inn gt gs kortet fikk pcen nytt liv, x800pro til full pris er rett å slett et dårlig kjøp, du må klinka nøtt til å kjøpe vivo for så å soft modde det, for alle spill uten unntak i min pc kjørte bedre på gt kortet en mitt standard x800pro kort. Synes selv dette er et viktig poeng

 

Godt å bli ferdig på jobb, slik at jeg kan diskutere videre på dette :p

Vil bare bemerke at det heter Overdrive, ikke overide. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...