Gå til innhold

Hvilket spill krever mest idag?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har lest på hw.no at det er spill som krever 1GB ram, hvilke spill kan det være?Far Cry blant annet? Flere?

hmm.. demoen funka da fint på halvparten... :hmm:

 

Edit: Fullversjonen også... meget fint :D

Endret av Zig
Lenke til kommentar

Farcry krever en god del, ja.

Min 1,7ghz 257ddr ram, gf 4 mx440 p4, kan ikke kjøre FarCry en gang, så

det sier jo litt om hvor mye det krever.

 

HL2 kommer ikke til og kreve allverdens av PCen tror jeg.

Det er visst sagt også tror jeg?

Man skal kunne spille den på en 700mhz 512mbram, p3 og ett gf 2 titanium kort? Visstnok.

Lenke til kommentar
Farcry krever en god del, ja.

Min 1,7ghz 257ddr ram, gf 4 mx440 p4, kan ikke kjøre FarCry en gang, så

det sier jo litt om hvor mye det krever.

 

Hehe, min maskin er jo bedre enn det der, hehe. - Kjøp ny :thumbup: MX skjermkort er ikke særlig poplulær her på forumet.

 

Jeg tror at Far Cry suger mest saft ut av maskinen for tiden.... Har ikke tenkt til å teste det en gang på min maskin med XP1900, 1gig 133Mhz SD og Ti4200.

Lenke til kommentar

Prøv å sett armyene på fult på Medieval: Total war, så speller du 4 mot 4. Det blir fort en 16000 man på feltet samtidig, trur det er få pcer som klarer det. Me har en xp 3000 med den derre supre radeon 9600 kortet osv, og jeg klarer såvidt 4000 man på brettet.. Far Cry er småtteri.

Lenke til kommentar
Prøv å sett armyene på fult på Medieval: Total war, så speller du 4 mot 4. Det blir fort en 16000 man på feltet samtidig, trur det er få pcer som klarer det. Me har en xp 3000 med den derre supre radeon 9600 kortet osv, og jeg klarer såvidt 4000 man på brettet.. Far Cry er småtteri.

Age of empires 2 med 4 stk og alle er i krig, det skaper lag selvom alle pcne er godt over 2000 mgz og 512 ram osv...

Lenke til kommentar

Steel Beasts Pro torde vara det mest krävande om man är flera spelare. Grafiken är inte i närheten av state-of-the-art, men med tillräckligt många enheter får man ändå fullt märkbara prestandaförluster.

Sedan kan man ju diskutera om det är ett "spel" eller bara en renodlad "simulator"...

Med en licenskostnad på 2000 USD per dator är det i alla fall inte avsett för "gamers". ;)

 

/Olle

Lenke til kommentar

Selvsagt er FarCry krevende, men jeg vil si at Lock On: Mordern Air Combat er enda mer krevende. FarCry har jo brukt normal-mapping vet dere, så selv om teknikken ser flott ut, er den ikke sååååå forferdelig krevende som den kunne vært. ;)

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...