Gå til innhold

CD/DVD brennere kan bli forbudt i USA!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

Og, de klarte å forby dihydrogenoksyd i en delstat en gang, helt til de fant ut hva de drev med :tease:

 

Leter etter linken nå, men finner den ikke, mener storyen sto på slashdot.

Lenke til kommentar

Dette forslaget kan selvsagt bli vedtatt, selv om sjansen er liten. Men skal vi henge de som har vedtatt loven, eller de som er "skyld i" at loven blir vedtatt? Jeg tenker da selvsagt på de lovbryterne som bruker CD-brenneren sin til alt annet enn backup av egne musikkcder. Vi som bruker CD-brenneren på lovlig hvis må da desverre føye oss for denne loven. Og jeg spør da igjen: Skal vi skylde på de som har vedtatt loven, eller de som er "skyld i" at loven blir vedtatt?

Piratkopiering av musikkCDer er i dag et stort, voksende problem. Slik jeg ser det, så er dette den eneste måten å stoppe slik kriminalitet på. Dette vil selvsagt gå ut over de lovlydige brukerne også, men skal man først få bukt med denne formen for kriminalitet, har man da noe valg?

 

EDIT: Dårlige formuleringer og eventuelle skrivefeil skyldes ekstrem trøtthet.

Endret av TJ
Lenke til kommentar
Og, de klarte å forby dihydrogenoksyd i en delstat en gang, helt til de fant ut hva de drev med  :tease:

 

Leter etter linken nå, men finner den ikke, mener storyen sto på slashdot.

Skal dette være en spøk? At en delstat forbydde dihydrogenoksyd (vann) tror jeg ikke før jeg får se det.

 

EDIT: Skriveleif

Endret av TJ
Lenke til kommentar

uff og uff.. Her er det mange fjortissmeninger..

Hvordan i all verden kan dere sluke dette rått?

La mannen komme med sitt syke forslag, det kommer like mange teite forslag her til lands, hvis man følger med litt. Egentlig ikke rart dette kommer opp, men helt feil ende å knekke piratkopiering på. Klart dette har store økonomiske huller, men feil ende som sagt.. Vi er vel ikke bedre her hjemme?

 

- Oljeproduserende land, dyrest bensin? øø..

- Sykt opptatt av trafikk sikkerhet,, Europas eldste bilpark, rimer det?

- Eneste land som fortsatt har en foreldet luxusskatt på biler,, øø igjen..

- Vil ikke inn i EU, men vil gjerne være med å bestemme lell,, moral i det?

- Hjemmebrentens hjemland, men streng omsetningsslov, syk avgift,, tror fortsatt at hvis all alkohol blir forbudt, og statistikken viser null kjøp,, da drikker ingen..

- Gir masse penger til vern av truede dyrearter andre steder i verden, og hyler og boikotter hvis en Tiger skytes etter å ha glefset i seg en håndfull Turbanhoder i en landsby. Men, her må det drepes hvis noen har sett en ulv eller bjørn i det fjerne.. Og hvis en subsidiert bonde mister noen sau,, Call the national guard... moral: bilen har skylda hvis du sender din 3årige sønn ut på motorveien..

- Vi tror plutselig at økt kriminalitet skyldes masse våpen i omløp.. rart, når det var dobbelt så mange før?

- Hva gjorde vi når Staten fant ut at pengelekkasjen til hjemmeproduksjon av alkohol var en gullgruve? jo, forby selvsagt, og flytte det inn under statsovervåkning, kalle det et verdigrep... masse penger i kassen..

HVa ville skjedd hvis plutselig halve befolkningen laget olje hjemme, og solgte til diverse land etc.? bare som et eksempel..

 

Det kommer ikke gjennomslag idioter,, men regn med at engang vil noe komme slik at man ikke får til å kopiere.. På mine mer modne år innser jeg at man ikke har noen rett til å ha disken full av kopivare. Betaler gjerne for å få gode spill og programmer. Selskapene må jo tjene hvis kvaliteten skal holde seg.. :hmm:

 

Vel,, moral: ikke sluk alt rått, og ikke lat som dere har alle svar på denne rare verden,, hvis du, begynn lokalt veffal før man kaster skitt og tror du vet noe... :thumbup:

Lenke til kommentar
Det kommer ikke gjennomslag idioter,, men regn med at engang vil noe komme slik at man ikke får til å kopiere.. På mine mer modne år innser jeg at man ikke har noen rett til å ha disken full av kopivare. Betaler gjerne for å få gode spill og programmer. Selskapene må jo tjene hvis kvaliteten skal holde seg.. :hmm:

hmm.. man kan si det slik.. hvis det er noe jeg VIL støtte så kjøper jeg det i butikken. hvis jeg IKKE vil støtte de men bare teste så bør jeg jammen ha mulighet til utstyret! Det er jo mitt problem selv om hva jeg gjør!

 

 

I tillegg så vil jeg si at det er idiotisk når folk whiner over at DVD brennerene har skylla for alt.. nei nei sier jeg! det er FOLKENE som bruker de som har skylda! :p

Lenke til kommentar
- Oljeproduserende land, dyrest bensin? øø..

- Sykt opptatt av trafikk sikkerhet,, Europas eldste bilpark, rimer det?

- Eneste land som fortsatt har en foreldet luxusskatt på biler,, øø igjen..

- Vil ikke inn i EU, men vil gjerne være med å bestemme lell,, moral i det?

- Hjemmebrentens hjemland, men streng omsetningsslov, syk avgift,, tror fortsatt at hvis all alkohol blir forbudt, og statistikken viser null kjøp,, da drikker ingen..

Norge har billig bensin i forhold til inntektsnivået i landet.

 

Norge har veldig få trafikkulykker i forhold til andre land

 

Norge har ett reltativt lav alkoholkonsum.

 

Man kan milsike reglene sånn som de er i dag, men mange av de virker etter hensikten.

 

AtW

Lenke til kommentar

Politiet kommer til å ansatte nye folk . Det er jo en pluss . Ikke narkotika avd. som er mest av der i fremtiden . dvd etterforskere da ? Kommer til å bli flom av smugling . Hvordan skal hundene klare å lukte dvd brenner i en koffert ? Kommer til å bli svartemarked av det her. Mest lønnsomme måten å tjene penger på , blir ikke narkotika og våpen lenger. Men den beryktede dvd brenner.

Stå på USA , måtte nesten bli norge av uten tvil som hadde fulgt etter. (gla jeg bor kort vei til sverige)

Lenke til kommentar
CD/DVD brennere, MP3 spillere og liknende kan bli forbudt i USA, etter at Senator Orrin Hatch (Kristen predikant og plateselskapseier, selvsagt republikaner) har kommet med et forslag om å forby alt som det er sannsynlig at brukes til piratkopiering.

Senator Hatch er ikke alene, han har klart å samle bred støtte rundt forslaget som man kan risikere at vedtas.

Les mer på IT Avisen

Skulle heller være forbudt, kanskje fengselsstraff, for å utgi åndsverk (bøker, musikk, spill etc) som ikke holder kvalitetsmessige mål.

Lenke til kommentar
jamen, var er det alle hisser seg opp for da? vi bor da i Norge. kommer da ikke til å skje her.

 

Aldri si aldri. Røykeloven beviste det stort , enten om du er for eller ikke.

Eller for å ikke snakke om butikkene fikk ikke lov til å selge øl , til sin egen pris.

Eller at de aldri ble kvitt mullah krekar :tease:

 

Edit :

Bare MÅTTE paste inn det her .Dette var det første jeg så når jeg gikk ut av dette forumet her .

 

Ironisk ikke sant ? :p

 

CD/DVD brennere kan bli forbudt i USA! (Sider 1 2 3 )

Anders81 56 1579 06/07/2004 : 13:29 Siste innlegg av: lie

 

hvilken dvd brenner skal jeg velge?

Bomboo 6 117 06/07/2004 : 13:12 Siste innlegg av: datating

Endret av lie
Lenke til kommentar

HUSK at USA har greid å forby alle produkter laget av sjøpattetyr....Hva er grunnen til det? Vel, mesteparten av artene(sjøpattedyr) i sjøen er IKKE truet....Mediaskapt hysteri kansje...

Konsekvensene av forbud mot produkter av sjøpattedyr ble at 10-tusenvis av amerikanske eskimoer lever under fattigdomgrensa.

 

 

Hva vil jeg med dette? Jeg tror det mest absurde er mulig i USA. Problemet er at iallefall 80% av befolkningen i USA ikke har cd\dvd brenner osv. Det som ikke angår dem driter de i!

 

Men jeg tror ikke Norge legger seg flat. Demokratiet fungerer iallefall delvis her på berget....

Lenke til kommentar
- Oljeproduserende land, dyrest bensin? øø..

- Sykt opptatt av trafikk sikkerhet,, Europas eldste bilpark, rimer det?

- Eneste land som fortsatt har en foreldet luxusskatt på biler,, øø igjen..

- Vil ikke inn i EU, men vil gjerne være med å bestemme lell,, moral i det?

- Hjemmebrentens hjemland, men streng omsetningsslov, syk avgift,, tror fortsatt at hvis all alkohol blir forbudt, og statistikken viser null kjøp,, da drikker ingen..

Norge har billig bensin i forhold til inntektsnivået i landet.

 

Norge har veldig få trafikkulykker i forhold til andre land

 

Norge har ett reltativt lav alkoholkonsum.

 

Man kan milsike reglene sånn som de er i dag, men mange av de virker etter hensikten.

 

AtW

Det er fortsatt 70-80% avgifter på bensinprisen

 

Trafikkulykkene har vel ikke noe med luxusskatten å gjøre. Bør være enklere å få kjøpt seg ny bil (mindre utslipp, sikrere, etc etc)

 

Selv om vi har lavt alkoholkonsum, så hadde det ikke gjort meg noe med mindre avgifter. Er ikke no kult å svi av 1000-1500kr på en litt våt bytur hver lørdag heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...