aetat Skrevet 27. juni 2004 Skrevet 27. juni 2004 Jeg har lagt inn XP på fars gamle PC, men får ikke opp ISDN kortet. (Hadde tidligere Win98, og det virket (etter mye slit) der). Det er et TELES SO/16.3 ISA kort. XP finner ikke kortet selv ved oppstart, ikke ved søk etter ny hardware, og ikke når jeg forteller XP at:"Jo. Jeg har et kort i en ISA slot, og jeg har driverne her." Får kun melding om at: "Driver does not contain information about your device". Hvordan XP kan være så påståelig å si at driverne ikke passer når den ikke vet at kortet er der vet jeg ikke.
lavizh Skrevet 27. juni 2004 Skrevet 27. juni 2004 Et ISA kort faktisk, oldings =) ... søk på google.com etter andre winxp drivere ?
aetat Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Skrevet 27. juni 2004 Driverne som fulgte med har copyright datert til 97 og passa til Win95, så det begynner å dra på åra ja. Har sjekka nettet, og fant noen drivere, men alle jeg har finni gir samme resultat: "Driver does not contain information about your device".
sofTest Skrevet 27. juni 2004 Skrevet 27. juni 2004 (endret) Tror Teles sluttet å produsere ISDN-kort for en del år siden, og støtter derfor ikke WinXP. Men har du flaks, så fungerer kanskje Win2k-driverene. Vet ikke om dette er driveren du har funnet. Linken gir også oppskrift på hvordan du installerer driveren manuelt. Ellers finnes det mye rimlig ISDN-utstyr å kjøpe, nå som ADSL begynner for alvor å bli vanlig. Kjøp f.eks. en ISDN-router og et billig nettverkskort. Sjekk f.eks. QXL og Bruktmarkedet. Edit: Hvis maskinen er så gammel som den høres ut som, så ville nok Win2k være et bedre valg. Endret 27. juni 2004 av sofTest
vegjoh Skrevet 27. juni 2004 Skrevet 27. juni 2004 Hei. Jeg kjenner en som har brukt akkurat det isdn-kortet på Windows XP. Såvidt jeg husker plagdes han litt med å få det til å fungere. Hvis det er interessant kan jeg spørre han hvilke drivere og sånt han brukte. Det skal være mulig å få det til å fungere ihvertfall. - Vegard -
aetat Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Skrevet 27. juni 2004 Jess! Det hadde vært meget så interessant! (Så slipper jeg å kjøpe nytt ISDN kort til skabberakket til faderen)
McMort Skrevet 27. juni 2004 Skrevet 27. juni 2004 Må bare legge til at jeg har hatt problemer med det kortet selv på en pc med Win95 og de originale driverne. Tror aldri jeg ville tatt i et sånn kort selv om livet mitt sto på spill:)
vegjoh Skrevet 27. juni 2004 Skrevet 27. juni 2004 Hei! Ringte han kompisen min nå. Han brukte Teles 16.3 (ISA) kortet sammen med driveren Capi 3.38. Det var, da han brukte kortet, den siste driveren som var ute. Som en annen her sa, Teles har vel sluttet med ISDN-kort så det er vel siste driver som er kommet (?). Ellers kunne han ikke huske at han gjorde noe annet enn å legge inn driveren og sjekke at det ikke var noen irq-konflikt. Han husket det var litt trøbbel å få det til å fungere, men han husker ikke nå hva det var han plagdes med. Men når han fikk kortet til å virke, så virket det flott - helt til han byttet til HK uten ISA, og dermed et Billionton PCI ISDN-kort. Håper dette var til hjelp! Si fra hvis du kommer borti noen problemer, så kan jeg jo spørre om han kommer på noe mer han gjorde... -Vegard-
agvg Skrevet 28. juni 2004 Skrevet 28. juni 2004 Det er et TELES SO/16.3 ISA kort. XP finner ikke kortet selv ved oppstart, ikke ved søk etter ny hardware, og ikke når jeg forteller XP at:"Jo. Jeg har et kort i en ISA slot, og jeg har driverne her." Små sjangser for at dette er annet enn bortkastet tid, det finnes ikke XP-drivere. w2k-driverene funker i XP på noen kort, kortet _må_ være P&P skal du ha det minste håp om og lykkes. Er alt dette bryderiet verd de 200 - 300 som et nyt PCI-kort koster?
aetat Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Skrevet 28. juni 2004 Begynner å lure på om jeg ikke skal kjøpe nytt. Men jeg vil jo ikke la et simpelt ISDN kort vinne over meg...
agvg Skrevet 28. juni 2004 Skrevet 28. juni 2004 Begynner å lure på om jeg ikke skal kjøpe nytt. Men jeg vil jo ikke la et simpelt ISDN kort vinne over meg... Det er ikke noen skam og la seg beseire av et Teles-kort, mange gode menn har opplevd det samme Men ærlig talt så er dette neste håpløst i XP, er det ikke P&P så er det håpløst fordi XP svjv ikke støtter ISA uten P&P.
aetat Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Skrevet 28. juni 2004 Det står nå "Plug & Play" fint og flått på siden...
Syar-2003 Skrevet 28. juni 2004 Skrevet 28. juni 2004 Man må nok inn i bios og reservere en interupt til kortet/plassen for å få det til (ikke auto) . ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå