Gå til innhold

DVD-spiller'n på Rimi


Anbefalte innlegg

Jeg syntes spilleren har ett drit oppsett med fjernkontrollen, skjønte ikke hvordan jeg skulle styre driten, så jeg ringt opp til rime og se sa jeg mått trykke dobbelt på tastene, skulle jeg trykke play må jeg trykke play 2 ganger. sånn skal det ikke vær, men de mener det er normalt da. jeg sier en ting gå til Elkjøp og kjøp en pioneer DV-444 den spiller alt og det ser bra ut og den reagerer når du trykker på tastene oxo.

 

:sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RIMI og DVD spillere , ja ja hvilken slående kombinasjon

 

Pioneer, Denon eller kansje Toshiba villa jeg hatt

 

Pioneer DV-939A DVD-Audio/Video, Alle Soner, denne er kul(gull farge)og bra, men svindyr (nesten en månedslønn)

men sikkert verdt pengene

 

Denon DVD 2800 til 7500 kr er også knall kjøp hvis man vil ha kvalitet , denne er også i gull eller sort, hvis man kjøper dvd spiller i denne klassen, hvem vil vel ha sort farge, gull ruler

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-21 23:10, khmoe skrev:

Jeg syntes spilleren har ett drit oppsett med fjernkontrollen, skjønte ikke hvordan jeg skulle styre driten, så jeg ringt opp til rime og se sa jeg mått trykke dobbelt på tastene, skulle jeg trykke play må jeg trykke play 2 ganger. sånn skal det ikke vær, men de mener det er normalt da. jeg sier en ting gå til Elkjøp og kjøp en pioneer DV-444 den spiller alt og det ser bra ut og den reagerer når du trykker på tastene oxo.


:sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad:


 

Fjernkontrollen funker helt bra på min.

Prøv å ikke rett den direkte mot spilleren, men litt under eller på siden.

Har hørt ett eller annet om at signalet på fjernkontrollen er for kraftig, så den funker bedre når den rettes en annen vei!!

 

OH

Lenke til kommentar

sitat fra et innlegg anngående denne rimi spilleren

Dyre modeller støtter ofte ikke mp3 og brente CD-er, nyeste pioneer serien støtter dog både mp3,svcd,vcd,cdrw/r,dvdr/rw ++.

 

Har Samsung 811 som når jeg kjøpte den hadde en veiledende pris på rundt 4000 den tar mp3 svcd vcd dvd og den er ikke pc basert...med andre ord dyre spillere tar også andre formater enn dvd

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-19 00:28, OHE skrev:

Jeg har personlig kjøpt den, og syntes det var et bra kjøp til den prisen.


Bildet er bedre på min Pioneer dv717, men jeg ble overrasket over alle mulighetene den har.


- DVD

- VCD

- SVCD

- CD

- CDR

- CDRW

- MP3

- Kodak picture CD

- JPG

- MPG filer (direkte på cdr,ikke som vcd)


- DOLBY DIGITAL

- DTS


På Pioneer spilleren kan jeg jo bare spille:


DVD, CD, VCD, CDR/W


OH



 

Jeg kan ikke skjønne at du anbefaler den. Jeg har testet en dyrere Kiss spiller, og den var skrap. DVD har ålreit med minstekvalitet på bilde og lyd sammenliknet med vhs, men det er ikke det som er poenget ved kjøp av dvd, spørsmålet er i hvor stor grad du vil la en drittspiller (unnskyld ordbruken men det er sant) ødelegge høykvalitetskilden som finnes på plata. Har du prøvd å åpne spillern din? Ikke bli overrasket hvis den ser slik ut:

 

http://www.dinside.no/dh_bilde/13453.jpg

 

Det er nemlig pga dennne pc-løsningen at de billige spillerne støtter så mange formater, ikke på grunn at produsenten har laget et forseggjort kvalitets(LOL)produkt.

 

[ Denne Melding var redigert av: mad_arab på 2002-04-23 11:52 ]

Lenke til kommentar

Har den derre lg spilleren fra coop.

 

det fulgte tilogmed brugsanvisning for å gjøre den sonefri.

 

funker fett på sone 1 og 2 og gir veldi sterkt signal på musikk (analogt signal)

 

Det er vel spoling på den. er det ikke bare å holde inne chapter spole knappen da?

 

Har såvidt prøvd spilleren på dvd så.

 

har toshiba sd-210e og den har ikke mye bedre lyd,bilde enn lgen. bare at toshiba kan spille vcd,svcd og cd-text..

Lenke til kommentar

Quote:


mad_arab skrev (2002-04-23 11:47):

Jeg kan ikke skjønne at du anbefaler den. Jeg har testet en dyrere Kiss spiller, og den var skrap. DVD har ålreit med minstekvalitet på bilde og lyd sammenliknet med vhs, men det er ikke det som er poenget ved kjøp av dvd, spørsmålet er i hvor stor grad du vil la en drittspiller (unnskyld ordbruken men det er sant) ødelegge høykvalitetskilden som finnes på plata. Har du prøvd å åpne spillern din? Ikke bli overrasket hvis den ser slik ut:




Det er nemlig pga dennne pc-løsningen at de billige spillerne støtter så mange formater, ikke på grunn at produsenten har laget et forseggjort kvalitets(LOL)produkt.


[ Denne Melding var redigert av: mad_arab på 2002-04-23 11:52 ]


 

Med en spiller til denne prisen kan det joe tenkes at det er en del som kjøper den for at ungene skal kunne se på tegnefilm i kjellerstua mens mor ag far får se dagsrevyen i fred :wink:

 

I dag er DVD blitt alle-mans-eie (noe dette har bevist) noe som betyr at de fleste som kjøper det i dag kjøper det fordi det er bortkastet å kjøpe vhs istede, og ikke "fordi da får jeg best mulig bilde på mitt superduper-hjemmekino-anlegg".

 

Det er klart at man får den kvaliteten man betaler for, så mange burde nok vurdere om de skal gå opp i pris fordi de vil angre senere ellers, men for en del er kanskje den billigste løsningen grei nok. Når jeg flyttet på hybel kjøpte jeg meg den billigste vhs-spilleren jeg kunne finne som også hadde opptaksmuligheter. HAdde jeg vært 20 år i dag og skulle flytte på hybel hadde sikkert dette vært et greit kjøp. Ikke som basis for et bra hjemmekino-anlegg, men for å ha ett eller anner å spille av filmer på.

Lenke til kommentar

Quote:



Det er nemlig pga dennne pc-løsningen at de billige spillerne støtter så mange formater, ikke på grunn at produsenten har laget et forseggjort kvalitets(LOL)produkt.



 

Spilleren på Rimi har nok ett lignende innhold som den Kizz spilleren...Tror nok ingen anser Rimi spilleren som god kvalitet...men den funker som den skal, og er ett godt kjøp i den prisklassen....Og det at det er en DVD-ROM inni har ikke noe å si så lenge den funker :wink: ....skal en ha kvalitet så betaler en nok for det...

Lenke til kommentar

ja, men ikke alle har mulighet til å strekke kabler, PC'en støyer, bla bla bla bla...

 

syns det hørtes ok ut jeg.

 

Fordommer er et fordyrende mellomledd.

 

Greit nok at den ikke er KJEMPE SUPER DUPER, men den duger...hva er 1000kr. En dag på jobb. (To når du regner med din brorpart i marginalskatt :smile: )

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-19 08:25, CdBuRnR skrev:

Jeg kjøpte to stk .. en til meg selv og en til mamma i bursdaggave.. må si jeg er MEGET fornøyd totalt sett.. tar alt av soner på dvd (bruk medfølgende FAQ for å gjøre sonefri via fjernkontrol)


Spilte og SVCD så det suste.. eneste den va litt kresen på noen plater, men men .. hva kan man vente av no-name .. blir nok å kjøpe etpar bokser med ordentlige plater å brenne SVCD på videre..


Leste test av den på nettet her :




Den fikk 9/10 der, stort sett alt va greit utenom fjernkontrollen (enig der.. den bomma litt mye) men for 990 spenn , har jeg en Mp3 spiller med Optisk utgang som spiller CDrw plater , den tar SVCD filmene mine.. og alle soner av DVD så jeg er knallfornøyd :smile:


 

Nå har jeg kjøpt Rimi dvd jeg også :smile:

Jeg fikk ikke noen bruksanvisning på hvordan man gjør den sonefri. Har lett overalt i menyene, men finner det ikke. Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Quote:


On 2002-04-18 23:48, cerveza skrev:

Dette har sikkert ikke noe her å gjøre, men jeg ser at Rimi selger en United DVD-spilelr til 1000,- Noen som har erfaringer eller meninger om denne spiller'n. Hvorfor skal jeg kjøpe en til 6000,- isteden for denne?



forsjellen er at den spilleren til 6000 har bedre kvalitet på elektonikken i spilleren,bedre laser,bedre bilde prosesor,osv.Akkurat som å si at lada er bedre enn mercedes benz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...