Gå til innhold

DVD-spiller'n på Rimi


Anbefalte innlegg

Hvordan er støyen fra spilleren ?? husker at KISS spillerene bråker felt.. man hører motoren fra DVD-Rom'en godt og masse sånne svish svish (fritt sitat fra Donald) lyder.

 

Jeg gikk å lurte på disse KISS og andre DVD spilleren som da lå rundt 1500,- fikk sjekket bilde og lyd og slikt. gikk rett på hifi-klubben og kjøpte meg en Metz spiller istedet, og har aldri angret på det.

Det som ofte er svakheten med disse billige og ofte PC komponent baserte spillerne er at de "lagger" litt ved panning (sidelengs beveglse) av bildet. dette kan bli utrolig irriterende etter en stund. og at hvis man har en scene med masse eksplosjoner og raske bevgelser så blir det litt for mye for den og man "mister" bilder. Ville bedt om å få sett noen scener fra litt forskjellige filmer slik at du kan få sjekket dette.

 

Så skal du bare ha en enkel grei spiller som støtter masse formater og den ikke har disse ovenevnte problmene så er det sikkert er greit kjøp, uansett så blir jo ikke tapet allverden hvis det er skivebomb :smile:

Men har du ett nyere TV og et greit stereo anlegg så anbefaler jeg deg å velge noen av "merkene" som selges av mere seriøse elforhandlere. Det er ikke alt på HiFi klubben /centeret som er kjempe dyrt, selv om det er mulig å bruke over 100 000 kroner på noen høytalere der :smile:

Og vanlighivs får man da råd fra folk som er kompetente på det de selger. Er selv kjempe fornøyd HiFi-Klubben kunde.

 

Lykke til med DVD kjøpet.

Og seff. husk å kjøpe Matrix , den alene er grunn god nok for å kjøpe seg en DVD spiller :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dere gadd å lese alle innleggene ville dere/du sett at en hadde testet den og den lagget ikke i action fylte scener. Jeg har ikke noe super system denne skal brukes på: En dyrere 29" 4-3 format tv og noen CV høytalere, null surround. Spilleren fikk 9/10 på overall rating i testen og seff 10 av 10 i "value for money". Det mest negative var fjernkontrollen, som virket billig, hmmm merkelig på en så dyr spiller...! Kunne gledelig ha betalt 1000kr for en cd spiller som spilte mp3 jeg.... så at den spiller DVD og SVCD filmer med meget god kvalitet i forhold til pris er ikke å forakte. Det "beste" er at hadde samme spiller kostet 2-3 ganger så mye ville det vel kanskje ikke vært noen diskusjon. Og fordommene ville vært så godt som borte. Og den ville ikke vært solgt på rimi, men på samme sted som dere kjøper phillips og pioneer m.m.fl.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en morsom handletur på Rimi i går morges: melk, brød, juice og ... DVD-spiller :grin:

 

Jeg må si jeg er relativt fornøyd med kjøpet, og har skrytt såpass mye av spilleren at en kompis har kjøpt seg en selv allerede, og en annen tenker på det ... Så får vi se om vi alle forblir fornøyde eller om jeg blir to kompiser fattigere.

 

Jeg er luuuut fattig om dagen, og videospilleren min har tatt kvelden og blitt erstattet av min gamle videospiller fra 1989 eller deromkring ... Mono. Så de få gangene jeg og dama blir hjemme og ser på film istedet for å se film der den hører hjemme (alle sammen nå: 'På kino!!!'), får vi ikke akkurat den helt store audiovisuelle opplevelsen. Så, som erstatter for videospiller når det kommer til leiefilm synes jeg den er et knallkjøp. Flott bilde med DVD, i hvertfall etter mine standarder (og på min møkkatv).

 

Dernest spiller den SVCD/VCD, flotters. Bedre kvalitet enn TV-OUT på PC'n. Hadde den bare spilt DivX... Spiller MP3, glimrende. Nå kan jeg brenne en kveld med partymusikk i stedet for å la maskina stå og spinne hele kvelden. Vise JPEG, tja, sikkert kjekt.

 

Dette er helt klart en spiller som raskt kommer til kort hvis du kobler til en fet TV og high end surroundanlegg, men som "DVD-spiller istdenfor å _ikke_ ha DVD-spiller" er den knallbra.

 

Drit i "folke-DVD", dette er en ordentlig "student-DVD"! Og i likhet med studenttilværelsen har jeg ingen illusjoner om at den kommer til å vare evig. Men da har jeg råd til en ordentlig en :wink:

 

_________________

Specs

5 min for sein og permanent livsnewbie

 

[ Denne Melding var redigert av: Specs på 2002-04-24 23:31 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-19 00:06, 50z skrev:

Ikke vont ment om de som sitter i kassa, men Rimi er ikke plassen jeg kommer til å kjøpe elektronikk.


 

Tja, hvorfor ikke...på Elkjøp i Narvik har de tannkrem! believe it or not. det er visst fordi de selger elektriske tannbørster, men likevel... :smile:

 

Trond

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-24 18:21, Hans Erling skrev:

Hvis dere gadd å lese alle innleggene ville dere/du sett at en hadde testet den og den lagget ikke i action fylte scener. Jeg har ikke noe super system denne skal brukes på: En dyrere 29" 4-3 format tv og noen CV høytalere, null surround. Spilleren fikk 9/10 på overall rating i testen og seff 10 av 10 i "value for money". Det mest negative var fjernkontrollen, som virket billig, hmmm merkelig på en så dyr spiller...! Kunne gledelig ha betalt 1000kr for en cd spiller som spilte mp3 jeg.... så at den spiller DVD og SVCD filmer med meget god kvalitet i forhold til pris er ikke å forakte. Det "beste" er at hadde samme spiller kostet 2-3 ganger så mye ville det vel

kanskje ikke vært noen diskusjon. Og fordommene ville vært så godt som borte. Og den ville ikke vært solgt på rimi, men på samme sted som dere kjøper phillips og pioneer m.m.fl.


 

Hehe. Det verste med denne posten er at den faktiskt er SANN!

Btw, Lurer paa om det er mulig og bytte ut den DVD rommen som staar i orginalt med en gamme 6x som jeg bruker i PC`en.

 

[ Denne Melding var redigert av: bukk på 2002-04-25 08:54 ]

Lenke til kommentar

Rimi DVD-en min funker helt ok til hjemmebruk, har ikke de helt store krava til kvalitet da det er ungene som skal bruke denne mest.

Det eneste som har hvert kranglete og som jeg ser andre også har erfaring med er fjernkontrollen, men det løste seg da jeg forsiktig tok å pella sund kontrollen og tørka av printkortet med litt kjøkkenpapir, etter dette fungerte kontrollen som den skulle, hver gang.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-18 23:48, cerveza skrev:

Hvorfor skal jeg kjøpe en til 6000,- isteden for denne?


 

EN enkel grunn. Kvalitet på lyd og bilde.

 

Hvis du har planer om å kjøpe en DVD spiller til 1000 kroner, kan du likegodt kjøpe en VHS til 500 kr og få like god kvalitet.

 

En grunn til: Mange nyttige funksjoner.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-25 11:27, perpotet skrev:

SintBrus din dust!


 

Takk!

 

Quote:


Har du testet denne selv?? nei, neppe!


 

Nei, det har jeg ikke. Men jeg har testet mange andre spillere til under to tusen kroner. Kanskje jeg er litt kresen, men jeg så forskjeller.

 

Quote:


Kjøpte denne selv for noen dager siden, og på min 28" TV var det ikke noe betydelig dårligere bilde enn på naboen`s Sonyspiller til mange tusen...


 

Kanskje det. Men da er det i strid imot alle blad som tester DVD-spillere.

 

Quote:


On 2002-04-25 11:27, perpotet skrev:

og hans spiller er mye mere kresen på brente cd`er enn hva rimispilleren var.


 

Det betyr at den dvd-spilleren ikke er nøyaktig nok. Detvil si at den hopper over noen striper og ikke leser de så nøyaktig som en til 6000 kr.

Lenke til kommentar

Quote:


Quote:


On 2002-04-25 11:27, perpotet skrev:

og hans spiller er mye mere kresen på brente cd`er enn hva rimispilleren var.


 

Det betyr at den dvd-spilleren ikke er nøyaktig nok. Detvil si at den hopper over noen striper og ikke leser de så nøyaktig som en til 6000 kr.

 

Fatter ikke hva du babler om SintBrus...og fant ut at jeg egentlig driter i det også siden du utaler deg om noe du ikke har testet.

 

Til alle som lurer på om de skal kjøpe denne, kan jeg bare si: SLÅ TIL!

Å bruke 5-6000 på en spiller som kanskje har litt bedre bilde på veldig store oppløsninger (prosjektor etc.) vil jeg påstå er bortkastet om du har en tv som meg (28" WS) der bildet ser helt greit ut!

 

I tillegg tar den alt av brente cd`er med mpeg osv...så for meg som henter ned endel filmer på nettet har dette MYE å si.

 

[ Denne Melding var redigert av: perpotet på 2002-04-25 11:47 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-25 11:27, perpotet skrev:



 

 

Har testet denne dvd spilleren, mulig den er verdt 1000,- , men that's it altså.

 

Sikkert grei hvis man bare hører på Britney Spears på et par biltema høyttalere til 500kr, og har en ur-gammel tv som kun har RF inngang.

 

Men, for de som liker å faktisk høre forskjell på Paul Mc Cartney og Paul Young så anbefaler jeg å styre unna ! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-25 12:39, cky skrev:


Sikkert grei hvis man bare hører på Britney Spears på et par biltema høyttalere til 500kr, og har en ur-gammel tv som kun har RF inngang.


Men, for de som liker å faktisk høre forskjell på Paul Mc Cartney og Paul Young så anbefaler jeg å styre unna ! :smile:



 

For det første...man bruker ikke en dvdspiller med MP3-dekoder uansett om man vil ha GOD lyd. (pc med Ogg begynner å ligne)

...og er det snakk om å spille av vanlige musikk-cd`er så har man en utgang bak på selve cdromspilleren(om denne er bygd opp slik som f.eks. kiss spillerne var) som gir ut analog lyd, og da er det kvaliteten på denne spilleren som avgjør lydkvaliteten og ikke at du betaler 6000 for DVD-innmaten.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-25 12:39, cky skrev:

Quote:


On 2002-04-25 11:27, perpotet skrev:



 

 

Har testet denne dvd spilleren, mulig den er verdt 1000,- , men that's it altså.

 

Sikkert grei hvis man bare hører på Britney Spears på et par biltema høyttalere til 500kr, og har en ur-gammel tv som kun har RF inngang.

 

Men, for de som liker å faktisk høre forskjell på Paul Mc Cartney og Paul Young så anbefaler jeg å styre unna ! :smile:

 

 

For musikk er den vel ok. Men til DVD-Filmer er den med stor sikkerhet udugelig.

Lenke til kommentar

Quote:


For musikk er den vel ok. Men til DVD-Filmer er den med stor sikkerhet udugelig.


 

hmm...nok en som ikke har testet spilleren (og eneste kjennskap til den er at den selges på RIMI, og ikke mer)...fordommene florerer...men, kan ikke påstå at de DVD'ene jeg har sett hittil på den skulle være så ekstremt dårlig...de har vært slik jeg forventer av en DVD...brukbart bilde...har nu bare stereo lyd fra tv...så lydkvalitet er ikke testet fullt ut...men den har jo bare 2 kanals Dolby Digital dekoder i spilleren...men bra lyd på tv :wink:

 

[ Denne Melding var redigert av: dudsi på 2002-04-25 16:44 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-25 16:43, dudsi skrev:

hmm...nok en som ikke har testet spilleren (og eneste kjennskap til den er at den selges på RIMI,


 

Tulling :smile:

 

Hvis en spiller til 6000 kr hadde blitt solgt på Rimi, så hadde jeg ikke tvilt på kvaliteten, så om den blir solgt på Rimi eller HiFiHlubben har ikke noe å si. Derimot er kvaliteten til United, de som lagde DVD-spilleren, bare noe vrøvl. Det er som prisen, billig. For å få god bilde trengs det litt mer avansert komponenter. Desse komponentene er ikke gratis.

Lenke til kommentar

Quote:




EN enkel grunn. Kvalitet på lyd og bilde.


Hvis du har planer om å kjøpe en DVD spiller til 1000 kroner, kan du likegodt kjøpe en VHS til 500 kr og få like god kvalitet.


En grunn til: Mange nyttige funksjoner.




 

huff, huff, satt nu å leste litt på svarene dine "SintBrus"...huff, huff....du må åpne øya dine mer, horisonten er bred :wink:

 

...men, smak og behag kommer an på øyet som ser vet du :smile:

 

...hmm, det var vel bare det jeg skulle si...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-25 16:55, dudsi skrev:

huff, huff, satt nu å leste litt på svarene dine "SintBrus"...huff, huff....du må åpne øya dine mer, horisonten er bred :wink:


 

Jeg har egentlig ikke noe tilovers for billige skvip. Men så er jeg meget kresen på kvalitet :razz: Det går som regel utover lommeboka :mad:

Lenke til kommentar

Quote:



Tulling :smile:


Hvis en spiller til 6000 kr hadde blitt solgt på Rimi, så hadde jeg ikke tvilt på kvaliteten, så om den blir solgt på Rimi eller HiFiHlubben har ikke noe å si. Derimot er kvaliteten til United, de som lagde DVD-spilleren, bare noe vrøvl. Det er som prisen, billig. For å få god bilde trengs det litt mer avansert komponenter. Desse komponentene er ikke gratis.


 

Er enig i kvaliteten på spilleren (da snakker jeg om oppbyggingen)...har aldri vært noe tvil på den...og den er bygget rundt en DVD-ROM....som er med på å holde prisen nede.

Skal en ha det beste og dyreste, så kjøper man selsagt det...det er faktisk ganske enkelt.

 

United spilleren duger for de som velger å kjøpe den, og som ikke er alt for fisefin med tanke på kvalitet...brukbart bilde/lyd...for de som da i det minste har testet den da :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-25 17:10, dudsi skrev:

United spilleren duger for de som velger å kjøpe den, og som ikke er alt for fisefin med tanke på kvalitet


 

Men det er mange som tror de skal gjør et røverkjøp, og de tror de får verdens beste kvalitet. Men som du sier, de som er nogenlunde oppegående, vet hva de begår seg ut på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...