Gå til innhold

DVD-spiller'n på Rimi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke noen erfaringer med denne spilleren, men har bra erfaring med andre billige DVD- spillere. Det er veldig mange billige DVD- spillere som er bra, så det er sagt førs. Men problemet er at de fleste har dårligere bilde kvalitet og lyd. Samt at mange "henger" litt når det går for fort for den. De er også som regel treige til å kjøre Platene.

 

Jeg ville også sjekket hva garantien for spilleren er og gidder man virkelig å stå i RIMI kassa når man trenger hjelp til noe om spilleren ??

Lenke til kommentar

Kommer vel litt an på hva du har fra før.

 

Dersom du har en gammal TV og dårlig stereoanlegg vil neppe en dyr (og formodentlig bedre) DVD-spiller utmerke seg i forhold til en 'billig-spiller'.

 

Har f.eks. sett DVD-avspillinga til PS2 på en forholdsvis ny TV og det må jeg si var direkte dårlig sammenlignet med de fleste 'vanlige' DVD-spillere.

 

Men uansett kvalitet (med visse forbehold dah) må det jo sies å være et bra kjøp for 1.000,- Kan jo tenkes at det skorter på ting som DTS og sånn kanskje...?

Lenke til kommentar

Jeg har personlig kjøpt den, og syntes det var et bra kjøp til den prisen.

 

Bildet er bedre på min Pioneer dv717, men jeg ble overrasket over alle mulighetene den har.

 

- DVD

- VCD

- SVCD

- CD

- CDR

- CDRW

- MP3

- Kodak picture CD

- JPG

- MPG filer (direkte på cdr,ikke som vcd)

 

- DOLBY DIGITAL

- DTS

 

På Pioneer spilleren kan jeg jo bare spille:

 

DVD, CD, VCD, CDR/W

 

 

 

OH

Lenke til kommentar

måtte ha meg en stasjonær spiller, biilig, så jeg var å kjøpte ett brød og en dvd-spiller :smile:

 

ser ut til å funke bra...en bra funksjon er at en slipper å lage svcd plater hvis en skal spille av mpeg....bare å poppe inn platen så finner den selv de filene den kan spille av :smile:

 

...var ikke så fornøyd med fjernkontrolleren...måtte snu å vri på den for at spilleren skulle reagere på det jeg trykte :sad: ...bortsett fra visse små miss på enkelte plater når det gjelder å finne navn på subtitler etc (dette var på noen plater)...men ellers bra til den prisen.

 

..har ikke fått verifisert det at den skal være sonefri ennå...står bare sone 2 på dokumentasjonen...er det noen som har fått testet med sone 1 filmer???????

Lenke til kommentar

jeg har selv kjøpt brød, melk og en dvd spiller.

 

kjøpte det tilbudet Coop/Mega hadde med en LG stasjonær DVD spiller til 1300 ogettelleranna. må si meg meget godt fonrøyd med det kjøpet. spilleren er utrulig flink på stripete DVD'er, har en film kalt The Arrival på DVD. den er så stripete at datamaskinene mine bare så vidt greier å finne platene og avspilling er totalt umulig uten større hakking og stopp. stappet den platen inn i LG spilleren og den fann den med en gang, så filmen en gang uten ett eneste hakk. stort pluss :grin:

 

ellers så tar den 'billig' spilleren

 

Dolby digital 5.1

DTS

CD

CD-R

CD-RW

MP3 på vanlig data plater

 

men ikke av en eller annen grunn SVCD og VCD :wink:

 

spilleren er sone2, men det skal visst vere enkelt å bli kvitt sonene på den. ellers så har jeg hørt at spilleren ligger bilde og lydmessig i prisklassen 3-4.000. største minuset med den er at der ikke er noe spol funksjon på den, kun hopp imellom kapittel :/ ikke noe stort problem, men det er der :wink:

Lenke til kommentar

Jobber litt deltid på rimi og kan fortelle deg at det er 2 års garanti på United spilleren. Om denne leveres tilbake på rimi ved feil ordner nok de/vi resten. Sånn har det vært med mobilene vi har solgt.

 

Syntes det er utrolig positivt av den spiller SVCD, dagen før jeg så dette tilbudet på Rimi var jeg på Elkjøp og spurte etter en spiller som tok SVCD og de hadde ikke noen. Han antydet at prisen på en spiller som tok SVCD lå på rundt 3500.- og oppover siden laseren var av en mer avansert type. YEAH RIGHT !

 

Skal kjøpe denne når jeg får lønn, har lagt den av siden vi har solgt mange av disse allerede...'

 

Tror dette er et meget godt kjøp!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-18 23:48, cerveza skrev:

Dette har sikkert ikke noe her å gjøre, men jeg ser at Rimi selger en United DVD-spilelr til 1000,- Noen som har erfaringer eller meninger om denne spiller'n. Hvorfor skal jeg kjøpe en til 6000,- isteden for denne?



 

Du bør kjøpe en dyrere spiller av følgende grunner :

 

*Bildekvalitet

*Lydkvalitet

*Kvalitet

*Mulighet for å gjøre sonefri

*Små irriterende ting som får spilleren til å virke billig (som at den ikke finner alle subtitler eller alle menyer, noe som kan være ett problem på billige spillere)

*Service fra butikken (Rimi ansatte får ikke opplæring i DVD spillere og kan ikke hjelpe deg med spørsmål du har, evt. kan de gi feil informasjon)

*Ting går lett i stykker, som f.eks en eller flere lydkanaler/lydutganger/videoutganger osv...

 

Kjøpte en billig DVD spiller for ett par år siden. Den hadde dårlig bildekvalitet, lydkvaliteten var bare OK, en av stereoutgangene gikk til h****e uten noen grunn, den nektet å spille flere plater på en tilfredstillende måte (hoppet over kapitler, kuttet av kapitler og hoppet rett til neste osv...). Etter ett halvt år ga jeg **** og kjøpte en DVD spiller til ca. 6000 kroner, og den har ingen problemer av noe slag, bildekvaliteten er glimrende, og lyden rocker. Den spiller VELDIG bra, og je ser STOOOR forskjell selv på TV'n jeg har som begynner å bli en del år, og som ikke er spesielt dyr.

 

Drit i å kjøp en billig spiller... det vil du antakeligvis angre på.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte to stk .. en til meg selv og en til mamma i bursdaggave.. må si jeg er MEGET fornøyd totalt sett.. tar alt av soner på dvd (bruk medfølgende FAQ for å gjøre sonefri via fjernkontrol)

 

Spilte og SVCD så det suste.. eneste den va litt kresen på noen plater, men men .. hva kan man vente av no-name .. blir nok å kjøpe etpar bokser med ordentlige plater å brenne SVCD på videre..

 

Leste test av den på nettet her :

 

http://dvdplayers.reviewcentre.com/review8009.html

 

Den fikk 9/10 der, stort sett alt va greit utenom fjernkontrollen (enig der.. den bomma litt mye) men for 990 spenn , har jeg en Mp3 spiller med Optisk utgang som spiller CDrw plater , den tar SVCD filmene mine.. og alle soner av DVD så jeg er knallfornøyd :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-19 08:37, lavizh skrev:

Jeg har kjøpt brød og melk men ingen united dvd spiller, noe jeg heller ikke skal gjøre. Sier bare en ting : Harman Kardon DVD1. kr. 5000. Dyr men av ypperlig kvalitet/skarpe bilder og en veldig bra decoder.



 

DVD1 er utgammel da .. og støtter ikke en ting anna en dvd (For den som kun er dvd freak .. bra spiller men ... dårlig kjøp pr i dag ) den tar ikke brente audio-cd eigang ! DVD 20/25 er på markedet og tar alt .. Brukte DVD1 spillere får man til 2000-2500 kr (kamerat solgte en for 2500) .. 5000 kr .. erru gal eller ? Får jo nyeste DVD 25 til ca 4500 på http://www.avhifi.no

Lenke til kommentar

Hei

 

Her på jobb har jeg reparert noen United dvd spillere, men ikke denne modellen.

 

Vil tippe at denne modellen også baserer seg på en pc dvd-rom (2x), et lite power og et "audio/video/mpeg" kort.

 

At dette er en billig spiller er det ikke tvil om (billig både på pris og oppbyggning / kvalitet).

Og det finnes mange spillere som gir et bedre bilde. Man får (som regel) det man betaler for..

 

Jeg vet ikke om jeg vil anbefale å kjøpe denne. Det er en vurderings sak (smak og behag osv), det kommer jo helt an på hva man vil ha og hva man forlanger..

 

Quote:


On 2002-04-19 06:02, Hans Erling skrev:

Syntes det er utrolig positivt av den spiller SVCD, dagen før jeg så dette tilbudet på Rimi var jeg på Elkjøp og spurte etter en spiller som tok SVCD og de hadde ikke noen. Han antydet at prisen på en spiller som tok SVCD lå på rundt 3500.- og oppover siden laseren var av en mer avansert type. YEAH RIGHT !



 

Elkjøp?? Meget godt mulig at kassadama på Rimi kan mer om dvd spillere enn betjeningen på Elkjøp! (Du var heldig som fant noen ansatte å snakke med i det hele tatt..)

 

Men.. De fleste dvd spillere (som jeg har testet) kan spille VCD (video cd) og S-VCD (super video cd). Ofte er de merket kun med VCD, men de takler likevel S-VCD også.

Det er jo et "must" at de takler cd-r også, slik at man kan lage sine egene filmer.

 

Ta med en plate i butikken og prøv selv ! det en den enkleste måten å teste på. Det finnes mange selgere som ikke kan noe som helst...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-19 09:43, Joar skrev:


Elkjøp?? Meget godt mulig at kassadama på Rimi kan mer om dvd spillere enn betjeningen på Elkjøp! (Du var heldig som fant noen ansatte å snakke med i det hele tatt..)




 

Den erfaringen med Elkjøp har også jeg hatt, helt tragisk

Lenke til kommentar

det er genialt at det selger dvd spillere på rimi og andre matvare butikker

 

helst må dei vere atmed kasse, slik at det er tillgaga for impuls kjøp, slik som sjokolade og andre godiser, ofte eg kjøper dvd spiller når eg står lenge i kø berre for å ha noko å legge på kassa

 

[ Denne Melding var redigert av: Borf på 2002-04-19 10:03 ]

Lenke til kommentar

Er bildet bedre enn pioneer 717 bildet? Det har jeg vanskelig for å tro:) Dyre modeller støtter ofte ikke mp3 og brente CD-er, nyeste pioneer serien støtter dog både mp3,svcd,vcd,cdrw/r,dvdr/rw ++.

 

Liker likevel toshiba dvd spillere best:) SD3109'en min har holdt lenge men er på tide å skifte, trenger noe som spiller dvdr og svcd nå:)

 

En billig dvdspiller som tar brentecder og mp3cder er likevel et fint kjøp, men ikke til å spille DVD-er på. 990 kroner høres glimrende ut:)

Lenke til kommentar

Alt tatt i betraktning hadde den jækla bra bilde (Testa for det meste SVCD da.. de ha jo lavere bitrate en dvd'er , men jeg peisa på noen Sone 1 DVD'r .. og den hadde ingen problem , etterslep i raske scener o.s.v ) Og ja det er nok en pc dvdrom og noe billig elektronikk .. men alt i alt så får man ikke noe bedre til den prisen !

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-19 10:43, talisar skrev:

Er bildet bedre enn pioneer 717 bildet? Det har jeg vanskelig for å tro:)


 

Det er ikke det som står i teksten:

 

"Bildet er bedre på min Pioneer dv717, men jeg ble overrasket over alle mulighetene den har."

 

OH

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: OHE på 2002-04-19 10:57 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...