Gå til innhold

DVD-spiller'n på Rimi


Anbefalte innlegg

Quote:


On 2002-04-27 20:19, Afseth skrev:


Skjønner ikke at du kan si det du sier her, Perpotet.


Og det å brenne mpeg filmer til CD. Kvaliteten på divx filmer og avi filmer konvertert til mpeg, eller filmer som i utgangspunktet er mpeg, har jo VHS-kvalitet eller til og med dårligere!


 

Du har ikke vært mye borti kvalitets DVD-ripper skjønner jeg. VHS-kvalitet eller dårligere? Dummeste jeg har hørt! Og hvem snakker om å konvertere Avi/DivX til mpeg?..snakker her om DVD(MPEG2 high bitrate) rip`et direkte til mpeg2(med litt lavere bitrate på hovedsaklig lyd, men også bilde). Video kvaliteten er på min 28" tilnærmet lik DVD...

Så å "rakke ned på SVCD" har du ingen grunn til.

At bildet/lyden på denne ikke er 100% like god som på en spiller til 5-6 ganger prisen skjønner jo jeg også, men denne spilleren virker hakket bedre enn andre 1000-kroners spillere jeg har sett på før.

..og for meg så spiller godt bilde på SVCD mye større rolle enn at det på dyre tv`er/prosjektorer er litt bedre bilde på DVD-filmer.

 

[ Denne Melding var redigert av: perpotet på 2002-04-29 13:57 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Classé sier det meste

 

High End dvd spiller til 35000 kr

 

Bedre en spiller til 35000 kr enn 35 United spillere

 

Selvsagt, er det slik

 

Møkk in, møkk ut

 

Ingen ting er bedre enn det svakeste ledd

 

Marantz har veldig kuule fjernkontroller til sine kvalitetsanlegg

 

- Touchscreen

- Et hav av funksjoner

 

Bare fjernkontrollen koster 4500 kr

 

Og selvsagt er den i Champagne farge, slik at den står i stil til ditt gullfargete anlegg forøvrig.

 

Watch & Learn

 

http://www2.webon.net/cgi-bin/hifi/shop/sh.cgi?cr5000i

 

Det er lov å drømme

 

I den normale prisklassen er Denon DVD 2800 til 7500 kr et helvetes bra valg også

 

http://www2.webon.net/cgi-bin/hifi/shop/sh.cgi?dvd2800

 

 

 

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: tintin77 på 2002-04-30 00:33 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-30 00:25, tintin77 skrev:

Classé sier det meste


High End dvd spiller til 35000 kr


Bedre en spiller til 35000 kr enn 35 United spillere


Selvsagt, er det slik


Møkk in, møkk ut


Ingen ting er bedre enn det svakeste ledd


Marantz har veldig kuule fjernkontroller til sine kvalitetsanlegg


- Touchscreen

- Et hav av funksjoner


Bare fjernkontrollen koster 4500 kr


Og selvsagt er den i Champagne farge, slik at den står i stil til ditt gullfargete anlegg forøvrig.


Watch & Learn




Det er lov å drømme


I den normale prisklassen er Denon DVD 2800 til 7500 kr et helvetes bra valg også










<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: tintin77 på 2002-04-30 00:33 ]</font>


 

Hehe...du skal ikke bruke litt mer mellomrom da? :smile:

Marantz er greit nokk...skal du være konge i gata, må du ha Philips Pronto pro...

256farger og dockingstasjon. Bevegelse-sensor som merker når du tar den opp, og mulighet til å lage logo`er i Adobe Photoshop etc. Touch-screen og medfølgende PC-programvare. Stort Minne. Styrer også radiosignaler i motsetning til alle andre. (tenk på lys-styring/markiser/lerett osv.) Pris: Ca 10000,- (har faktisk sett den til 11000,- :smile: )

Lenke til kommentar

Har nå fått Rimi spilleren hjem og testet den. Jeg har aldri sett bedre bilde på Phillips'en (29" til 9000.-) Dette var også den eneste stand alone dvd spilleren jeg har testet på den, så det skulle kanskje ikke så mye til. Syntes bilde var bra, seff ikke så bra som en spiller til 35.000kr men så har det ingenting for seg å ha en slik spiller på min tv. Dessuten, her spiller også "value for money" inn, noe som er mye høyere på denne spilleren enn på en til 35.000kr. Den spilte SVCD med genial kvalitet, mp3 cd'en jeg testet tok litt tid å laste, men dette var sikkert fordi cd'en var full av skrap, men kvaliteten på lyden var som forventet lik som på pc'en.

 

Svakeste punkt var som nevnt fjernkontrollen, jeg la merke til at det ver et gjennomsiktig klistremerke foran displayet, kan være det hjelper å fjerne dette...

Lenke til kommentar

Quote:


SintBrus skrev (2002-04-28 16:41):

Quote:


On 2002-04-27 22:00, Juppjupp skrev:

Er det bare meg og sintbrus som har opplevd en DVD-spiller her??


 

Nei, det er nok flere. Men de har gitt opp med å forklare enkelte folk som tror de får like bra DVD-spiller til 1000,- Det er feil folkens!

 

Jeg skjønner egentlig ikke hva dere maser om. Jeg har ikke tenkt å kjøpe denne dvd-spilleren, men når jeg leser denne tråden er min konklusjon at; ja, du har helt rett, man får ikke samme kvalitet som hvis man betaler 6x så mye for en annen spiller, men det er ikke dermed sagt at denne spilleren ikke er grei til sitt bruk og i forhold til prisen man betaler. Hvis vhs-maskina di har ryki og du ikke samler masse på filmer men bare leier en i ny og ne er det et bedre kjøp å kjøpe denne dvd-spilleren til 1000,- og begynne å leie dvd'er enn å kjøpe en vhs-spiller til 500-800 som i hvertfall ikke gir bedre bilde og lyd enn dvd'en (nesten samme hvor billig den er).

 

Å si "ikke kjøp den for hvis du betaler 6x mer får du bedre kvalitet" er liksom ikke noe argument i mine øyne (ører) siden det i grunn sier seg selv. Men det for å trekke en analogi: når jeg var ferdig med å studere trengte jeg en bil til å kjøre til å fra jobb. Argumentet med betal mer og få super kvalitet er som da å si "ikke kjøp en Polo til 15000, for en Audi A4 er mye mer komfortabel å kjøre". Jeg kjøpte alikevel Poloen fordi det primære målet var å komme seg fra A til B. På samme måte er det primære målet til de som kjøper RIMI-spilleren å kunne spille av en film i fra en DVD-plate og se den på TVen sin. Ikke å skape basis for et hjemme kino anlegg med heftig surround lyd.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-30 11:07, Xell skrev:


Jeg skjønner egentlig ikke hva dere maser om. Jeg har ikke tenkt å kjøpe denne dvd-spilleren, men når jeg leser denne tråden er min konklusjon at; ja, du har helt rett, man får ikke samme kvalitet som hvis man betaler 6x så mye for en annen spiller, men det er ikke dermed sagt at denne spilleren ikke er grei til sitt bruk og i forhold til prisen man betaler. Hvis vhs-maskina di har ryki og du ikke samler masse på filmer men bare leier en i ny og ne er det et bedre kjøp å kjøpe denne dvd-spilleren til 1000,- og begynne å leie dvd'er enn å kjøpe en vhs-spiller til 500-800 som i hvertfall ikke gir bedre bilde og lyd enn dvd'en (nesten samme hvor billig den er).


Å si "ikke kjøp den for hvis du betaler 6x mer får du bedre kvalitet" er liksom ikke noe argument i mine øyne (ører) siden det i grunn sier seg selv. Men det for å trekke en analogi: når jeg var ferdig med å studere trengte jeg en bil til å kjøre til å fra jobb. Argumentet med betal mer og få super kvalitet er som da å si "ikke kjøp en Polo til 15000, for en Audi A4 er mye mer komfortabel å kjøre". Jeg kjøpte alikevel Poloen fordi det primære målet var å komme seg fra A til B. På samme måte er det primære målet til de som kjøper RIMI-spilleren å kunne spille av en film i fra en DVD-plate og se den på TVen sin. Ikke å skape basis for et hjemme kino anlegg med heftig surround lyd.



 

Etter at jeg startet denne tråden for en god stund siden har det kommet mange gode og dårlige synspunkter om emnet. Etter å ha lest alle syns jeg Xell treffer spiker'n på hode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...