Gå til innhold

DVD-spiller'n på Rimi


Anbefalte innlegg

..tror jeg vil sammenlikne den United dvd spilleren med noen høytalere jeg kjøpte for noen år siden (da hadde jeg 0 erfaring ang. høytalere)

 

det jeg kjøpte var Genexxa 1200 ..

 

og nå sitter jeg med noen Quadral Montan og det er et HAV i forskjell i lydbildet!

 

jeg skal ALDRI mer kjøpe billige høytalere!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte denne i går, måtte bare prøve den...

 

 

Denne funker helt fint, den spiller mp3 på cdr og cdrw, og det beste av alt er at den leser mappene dine. I går brant jeg masse bilder inn på en cd, med mapper og alt. Når jeg satte denne i dvd'en spratt en "explorer" frem som jeg kunne bla opp og ned i. Når jeg valgte et bilde viste den bildet frem på tv'en med klare farger og skarpe nyanser. Deretter kan man bla frem til neste bilde eller vise 12 bilder av gangen.

 

Testet etterpå dette med soner: bare slå inn koden og velg sone! dette fungerte meget bra.

 

Denne spiller alt!

 

Når det gjelder kvalitet så er jo det subjektivt, men en ting er sikkert: er du på jakt etter noe som kan stå til stil med resten av ditt 20 000 - 50 000 kr anlegg så kjøper man ikke denne.

 

 

Men jeg måtte bare ha den, den er en liten kuriositet til mitt eksisterende anlegg. Artig å ha!

Men den funker og vel så det.

 

Billedkvaliteten er passe bra, 10 ganger bedre en VHS! Kunne se noen små "uregelmessigheter" ved overgang mørkt/lyst. Ikke mye. Har fra før av en panasonic dvd som er knall skarp, men som koster 5 ganger mer. (men den kan ikke alt som er nevnt over her)

 

Jeg har ikke fått testet lyden (dts, ac3 osv) skikkelig ennå. Men det jeg har hørt frem til nå er meget tilfredstillende.

 

Har ikke ennå skrudd den opp for å se om det står en dvd-rom i den, kanskje jeg gjør det i helgen.

 

Jeg er mer enn fornøyd!!!

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Kissa på 2002-04-26 13:08 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Billedkvaliteten er passe bra, 10 ganger bedre en VHS! Kunne se noen små "uregelmessigheter" ved overgang mørkt/lyst. Ikke mye. Har fra før av en panasonic dvd som er knall skarp, men som koster 5 ganger mer. (men den kan ikke alt som er nevnt over her)


Jeg er mer enn fornøyd!!!


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Kissa på 2002-04-26 13:08 ]</font>


 

Det er ikke spillerens fortjeneste at det ser mye bedre ut enn vhs! dvd har en mye bedre kilde enn dvd og det skal en seriøst føkkøp til hvis det skal se verre ut. Men at bildet ser greit ut betyr ikke at du sitter med en høykvalitets spiller. snarere tvert imot fordi spillere opp mot 10000kr klassen gir valuta for pengene, bare gå på hifi-klubben eller andre steder der det står ferdige, bra oppsett og de kan vise deg.

 

___________________

Tyrkkleif

 

[ Denne Melding var redigert av: mad_arab på 2002-04-26 13:35 ]

Lenke til kommentar

Når man skal kjøpe noe stue-elektronikk, så anbefaler jeg folk og få testet fjernkontrollen. Den suger ofte lut på billige produkter. Men ofte også på dyre produkter :sad: Idiotisk plasering av bittesmå knapper og elendig rekkevidde. Ofte kilde til mer irritasjon en et poeng mindre i en lyd eller bilde test...

Lenke til kommentar

Er den spilleren i salg ennå? går tilbudet ut snart?

 

Skal selvsagt kjøpe den.

 

 

Gidder ikke å betale 5000 mer for en spiller som har bittelitt bedre kvalitet på bildet!

 

skjønner ikke helt dette med dvd spillere og kvalitet. har ikke TV'en mer å si? et vanlig tv suger jo egentlig! må jo ha skikkelig plasma opplegg for å få et skikkelig bra bilde.

Lenke til kommentar

Nyere spillere tar flere formater på grunn av at folk stiller større krav til hva de vil ha. Å si at min gamle Pioneer (eks.) til 6000,- er mye dårligere enn denne til 1000,- viser bare hvor lite kompetanse folk har om elektronikk. Har på følelsen at folk som skal ha en sånn spiller, sitter å overbeviser seg selv at dette er minst like bra som en spiller til 3 ganger prisen, og til slutt kommer de faktisk med påstander at forskjellen mellom en til 6000,- og denne til 1000,- er nesten ikke merkbar. Det går vel ann å være LITT realistiske! Da er det bedre å si at jeg kjøper spilleren fordi jeg ikke er kresen, og bare skal ha noe billigt. Skal være enig at forskjellen er lite merkbar hvis resten av utstyret bare er crap...

 

Tenk dere om en som var lite kyndig på data, spurte om anbefaling på en god spill-PC. Han hadde fått anbefalt en 600mhz med Geforce.... Dere ville selvfølgelig anbefalt han noe bedre, men som selvfølgelig er dyrere. Tenk hvis stakkaren hadde kommet med en utalelse om at han er sikker på at den PC`en han hadde fått tilbud om var omtrent like bra som den med Geforce 4 TI4600 som dere anbefaler, at forskjellen var minemal, og da sparer han kanskje 10.000,- Tror fyren hadde blitt ledd av ganske fort.. Sånn er det med hi-fi også...de som ikke bruker anlegget så mye, og ikke "nyter" lyden, trenger ikke noe mer, mens de andre kjøper selvfølgelig det de har råd til...og gjerne litt til noen ganger :smile:

 

Bottom line: 1000,- er ikke mye for en DVD-spiller som spiller alle de formatene, og vil sikkert for mange som ikke setter noe krav til bilde/lyd, være et knallkjøp... (så lenge feil-prosenten er lav på de).

Lenke til kommentar

Nei og nei.. har meget dårlig erfaring med slike billig-spillere.. joa, masse funksjoner, dårlig finish, dårlig bilde, og i det heletatt.. masse funksjoner som fungerer dårlig. Angrer ikke ett fnugg på at jeg kjøpte min Pioneer DV-444s, som støtter det absolutt meste av formater en kan tenke seg.. en liten liste:

DVD

VCD

SVCD

XVCD

XSVCD

MP3

CD-R

CD-RW

DVD-R

DVD-RW

MPG

CD AUDIO

 

den støtter også katalog sortering, osv, av mp3.. og denne spilleren har fått utrolig bra kritikk verden over for bilde og lydkvalitet.

 

Greit nok at en spiller til 1000 kroner støtter omtrent det samme, men kvalitetsmessig er audio og video kvalitet mye mye dårligere. for og ikke snakke om finish. (les: plastikk-fantastic)

Lenke til kommentar

Dette er nesten det laveste du kommer på rangstigen når det gjelder kvalitet på Lyd/bilde!!!

 

Har selv hatt en united, en Harman/Kardon DVD1 og har nå en Primare v20!!

 

Bildekvaliteten er ræva, med united!! DVD1 var ganske god da den kom, men støttet kun vanlig cd, DVD,vcd og musikk på RW-plater!!

 

Primaren er super!! Sonefri og spiller det meste av cd'er!! Inkl. MP3 i praktisk party-kvalitet!!!

Bildekvaliteten til Primare vs United er som Generell DVD vs VHS!!!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-26 22:25, Hans Erling skrev:

Påstanden til SintBrus om at denne har samme bildet som en VHS spiller til 500.- Er...ja hva skal man si....IDIOTISK kanskje. Slår nok knockout på de aller fleste VHS uansett pris!


 

Det med VHSen var bare for å sette det på spissen. Det var ikke en direkte sammenlikning. Jeg trodde virkelig dere forstod den, men da tok jeg grundig feil. Men men, ikke alle har like høy IQ.

 

Men INGEN kan påstå at denne spilleren til 1000 kr er like god som en til f.eks 5000,-. Det er store forskjeller, noe som ikke kun jeg ser, på bilde, og lydkvaliteten..

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-27 19:33, SintBrus skrev:

Quote:


On 2002-04-27 18:22, Juppjupp skrev:

Bildekvaliteten er ræva, med united!!


 

Det er jo det jeg prøver å si til alle her. Men ingen vil tro, eller ingen vet egentlig hva de snakker om!

 

Mer enn bra nok for mitt bruk.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-25 11:46, perpotet skrev:

Fatter ikke hva du babler om SintBrus...og fant ut at jeg egentlig driter i det også siden du utaler deg om noe du ikke har testet.


Til alle som lurer på om de skal kjøpe denne, kan jeg bare si: SLÅ TIL!

Å bruke 5-6000 på en spiller som kanskje har litt bedre bilde på veldig store oppløsninger (prosjektor etc.) vil jeg påstå er bortkastet om du har en tv som meg (28" WS) der bildet ser helt greit ut!


I tilegg tar den alt av brente cd`er med mpeg osv...så for meg som henter ned endel filmer på nettet har dette MYE å si.


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: perpotet på 2002-04-25 11:47 ]</font>


 

Skjønner ikke at du kan si det du sier her, Perpotet.

 

Og det å brenne mpeg filmer til CD. Kvaliteten på divx filmer og avi filmer konvertert til mpeg, eller filmer som i utgangspunktet er mpeg, har jo VHS-kvalitet eller til og med dårligere!

 

Jeg har testet en billig spiller, som nå koster 1500 kroner , og en dyrere spiller som koster 5-6000 kroner. Forskjellen er enorm, selv på en billig TV. Jeg testet blant annet en DVD som i utgangspunktet har dårlig bilde. På den billig spilleren var kvaliteten faktisk dårligere enn om det hadde vært VHS. Så sjekket jeg den på den dyre spilleren en stund etterpå da jeg kjøpte denne og bildet var veldig bra. Ikke helt klart her heller, men mye bedre enn VHS og ufattelig mye bedre enn den billige spilleren.

 

I tillegg så sa lydkortet på den billige spilleren takk for seg etter en stund og da virket kun den ene stereokanalen (og da blir det jo mono pluss at en del lyder fra den andre kanalen ikke høres).

 

Så både bilde, lyd, kvalitet, støynivå, design og ikke minst driftsikkerhet er mye bedre på de dyrere spillerne. Kvaliteten var faktisk så dårlig på den billige DVD spilleren, selv på ganske bra DVD-plater, at jeg satt og ble irritert selv om jeg ikke er særlig kravstor. Og en ting til når det gjelder billigspilleren... på enkelte DVD plater er det problemer med synk mellom bilde og lyd, og på andre DVD plater hopper den over store deler av filmen uten grunn...

 

Nei, invester litt mer enn 1500 kroner selv om du bare vil ha "noe å se filmer på". Jeg har erfart det selv...

Lenke til kommentar

Er det bare meg og sintbrus som har opplevd en DVD-spiller her??

 

Alle som har prøvd en litt dyrere modell, vet at spesielt Bildekvaliteten og lydkvaliteten blir bedre dess dyrere spillerne blir!

 

1000,- dekker knapt plasten di er pakket inn i!!!

 

Litt dårlig formulert kanskje men...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...