Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Kosten er faktisk ikke årsaken til kviser, men noen opplever at det kan virke noe inn. Blant annet viser enkelte undersøkelser at mye sukker i kosten kan øke kviseplagene noe. Men, primært, og vesentlig av andre grunner er det viktig at du spiser god og variert kost, drikker mye vann, får frisk luft og får regelmessig mosjon. Det er hormonforandringer som spiller den største rollen, når man snakker om årsaken til kviser. Arv spiller også selvfølgelig inn for hvor store kviseplager man får.

 

Slev har jeg prøvd masse kremer og behandlinger, men det var p-piller som ga det beste resultatet. Og tid selvfølgelig. Det blir som kjent bedre med årene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Har kjøpt SebaMed clearface.. Det er en såpetype, type "kloss". Lurer på hvordan jeg bruker den mest effektivt og hvordan jeg bruker den generelt. Antar jeg skal vaske meg, så vaske meg med den og til slutt skylle..

 

Takker for tips =D

Lenke til kommentar

Har nå gått i 1,5 år med kviser. 14 år.

Har vert flere timer hos hudlege hvor de ikke fant ut noen ting. Har nå fåt antibiotika tabletter av lege. Husker ikke hva kvise-typen min heter, men er en av de mest agresive.

Har merket at de har blitt mindre agresive, men klarer nok tvilsomt å få dem bort grunnet puberteten...

 

Lykke til med Healingen :thumbup:

Lenke til kommentar
Er det lov å spørre om du 'Guest_Guest_Karoline_*_*' også utfører dette i samarbeid med Tønsberg Helseklinikk?

 

Produktetet er dyrt, så om det hadde stått mellom dette og f.eks tetracycliner hadde jeg helt klart valgt tetra, som faktisk fungerer. Men virkningsgraden er nok svært varierende som du sier, mulig den fungerer fint på de som ikke er "hardt" rammet.

 

Jeg bruker faktisk tetracyliner (fåes på resept), den funker veldig bra. Jeg hadde ekstremt mye kviser - så den funker nok på de fleste vil jeg tro.

 

 

 

Hei, jeg er en jente på 16 år og bor i Oslo ! Så reklame for ImmiBalm i et blad og har gptt på det. Det har funket veldig bra på meg! :D jeg er veldig fornøyd! Har ingenting med Tønsberg Helseklinikk å gjøre?

Lenke til kommentar

Er 18år og 6 måneder, har en del kviser. Jeg klarer på merkelig vis å tiltrekke meg damer, men jeg klarer ikke å komme helt i mål med dem (seriøste forhold) fordi jeg føler at jeg utsetter dem for ubehag når de er med meg pga kvisene mine. Det blir til at jeg ofte blir hjemme istedenfor å bli med på ting, jeg orker ikke å være med andre når kviseutbruddene er store. Har prøvd Brevoxyl en stund, brukt opp to tuber og det hjelper ikke så mye.

Trener opp til tre ganger om dagen, spiser sunt og mye, veier 75kg og er 179 høy.

Er mye ute i frisk natur, ofte når jeg sover ute i skogen med sovepose så blir det enda mer kviser.

 

Hvorfor vil de ikke forsvinne?

Lenke til kommentar

Hvis du sliter med mye store elementer (det er det legene kaller kviser), så er det trolig ikke pubertenen du kan skylde på. Du har trolig høy akne produksjon noe som vil si at du må få en form for pille-kur. Ta en tur til legen, så får du tetra, tipper det vil gjøre ting fort mye bedre =)

 

Og forresten, hvis du tar mye tilskudd til treninga, kan dette ha negativ innvirkining. Jeg har merket selv at ZMA, V12 og kreatin fort gjør ting værre. Proteniner-shake har jeg ikke merket noe til.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Victoria_*

Jeg anbefaler bare å drikke masse vann! Jeg ser på meg selv at md en gang jeg har drukket mye vann en periode begynner kvisene å forsvinne... Andre tips er å bruke kaldt vann i annsiktet før du går ut for da lukker porene seg og dermed får man ikke mye bakterier og forstyrrelser i huden. Å ta sol funker også veldig bra på noen personer. Det finnes uendelig med tips når det kommer til kviser. Tror man må bare prøve seg fram til man finner noe som passer for seg.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg hører mye forskjellig om når man skal ta tetracyclin. Jeg tar nå 2 tabletter daglig, en morning og en kveld. Noen plasser leser jeg at jeg ikke kan spise i det hele tatt før en time etter at jeg har tatt tabletten? Andre sier det ikke har noe å si.

 

Noen som vet?

 

 

Og når det gjelder differin; hvor mye bruker dere?

Lenke til kommentar

Update: Da er jeg ferdig med prosjektet fra Helseklinikken Tønsberg. Alle andre utenom jeg valgte å fortsette (4 fra gruppa mi) - da de faktisk hadde forbedring. Ingen stor forbedring, men men. Effekten av differin vil jeg påstå er mye bedre.

3 mnd på ImmiBalm hjalp meg ingen ting, så nå skal jeg bestille time hos legen.

 

Vielleicht: Les resepten din, eller ta kontakt med hudlege/fastlege.

Differin skal kun smøres som et tynt lag utenpå huden, jeg pleier bare å gæshe det over.

Differin om kvelden, Skinoren om morgen.

Lenke til kommentar

@PaperWalls

 

Hvis du bruker Differin, så er det faktisk meningen at huden skal bli irritert. Det er sånn at antibiotikaen skal få gjøre jobben sin. Blir det veldig ille, ville jeg tatt en pause evt senke intervallene mellom påsmurning.

 

Når det gjelder klemming, ved mindre kviser og hudormer. Er det bare å klemme. Men husk å vaskehendene først og skyll ansiktet etterpå. Hvis du har større elementer, burde disse ikke gjøres noe med, klemmer du disse er sjangsen større for å få arr (og de tar veldig mye lengre tid å få vekk enn kvisene)

 

mvh

bIsk

Lenke til kommentar
Gjest Bæsj : )
Stikk på apoteket og kjøp deg en tube med SebaMed ClearFace antikvisegel. Veldig effektivt stoff, som fjerner kvisene i løpet av to/tre dager.

 

jah, faktisk virke det...

 

vell, mot kviser. eg hadde enormt stygg hud før.. men eg begynte og bruke vichy, rensekrem.. du tar det på annsikte ditt, venter litt og skyller det av igjen.. ta et håndkle og vask deg i annsikte... derretter tar du på sebamed kvisegeleet, tar det direkte på kvisenne, venter litt til huden tørkner , og tar vicky hud krem for tørt hud.

 

neste dag er hudn din blank og de fleste kvisenne er vekke :O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...