Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Takk for svar Biskop, er det noen som har noen tips til hvordan man rasker kroppens prosess med å få bort arr? Har et pars stygge kopparr i anskitet etter noen dype kviser, som ser helt forferdelig ut...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke så mye uten om tid eller laser som kan gjøres. Men å ta sol hjelper mye, iallfeall hvis du har litt missfarging hvor kvisene har vært.

 

Ellers kan du ta ein tur til hudlegen og se hva de kan gjøre. Jeg skal dit snart å prøve å mase på meg laserbehandling :) Jeg hadde også noen kvisearr som var formet som en kul, disse fikk jeg noe middel i som gjorde at de gjevnet seg mer med huden.

Lenke til kommentar

tetracyclin virket strålende. sluttet med differin og det tetra, 2 uker etter at jeg sluttet er det like gale som før, bare MASSE småkviser istedenfor store og små :(

 

skal til hudlegen igjen i neste uke.

eneste positive er at de er lettere å klemme og forsvinner fortere ;P

 

sliter forresten endelmed arr :S noen tips?

Endret av dan882
Lenke til kommentar

@dan882

 

Det er du bare har småkviser er jo en god nyhet. Det betyr at du har fått ned produksjonen av acne. Og småkviser kan du klemme også forsvinner de. Jeg vil tro at med litt mer tetra og god renslighet vil du bli "helt" bra igjen.

 

Og som sagt. Arr er det lite å gjøre med. Det er laser eller tid som fjerner de(evt sminke som sjuler de). Men det å ta sol gjør at de blir mindre synlige.

Lenke til kommentar
@dan882

 

Det er du bare har småkviser er jo en god nyhet. Det betyr at du har fått ned produksjonen av acne. Og småkviser kan du klemme også forsvinner de. Jeg vil tro at med litt mer tetra og god renslighet vil du bli "helt" bra igjen.

 

Og som sagt. Arr er det lite å gjøre med. Det er laser eller tid som fjerner de(evt sminke som sjuler de). Men det å ta sol gjør at de blir mindre synlige.

 

 

hvem gidder/har tid til å poppe nærmere 10 stk kviser rett før skolen? :p

de er små men JÆVLIG hissige :S

men dette er 4 tetra kuren. får ALLTID tilbakefall innen 2-6 uker :no:

Lenke til kommentar

Gjør det før du legger deg... Det krever faktisk litt tid hvis du skal være kviserfri, ialf når du først har et problem.

 

Jeg har f.eks MASSE ormer på nesen, skal jeg kvitte meg med disse. Må jeg bruke laangtid...

 

Jeg har bestemt litt selv hvor mye jeg tar av tetra samt differin/basiron. Og til tider virker det ikke som det har så mye å si ... Jeg har gått perioder uten noen ting, hvor huden har vært veldig bra. Og jeg har sett ut som en pepperoni pizza når jeg går på både tetra og differin. Gleder med til hudlege time, håper den kommer snart!

Lenke til kommentar

nei jeg kan ikke gjøre det før jeg legger meg. da er de dobbelt så stor neste dag :p

hudlege på tirsdag igjen. har lyst på roaccutan, da dette var en mirakelkur for en jeg kjenner. er også drittlei tilbakefall og få samme tabletter igjen og igjen og igjen :wallbash:

 

men han trekker vell bare fram pizza bestillingsboken for å vise bilder av de med MASSE tilbehør.

hehe. jeg er ikke " pizzatryne" , men har endel småkviser og noen litt store som ødelegger selvtillitten min :(

 

Hudlegen idag, forsette med tetra i 2 måneder til.

kunne velge. men pappa valgte for meg da legen sa at jeg sikkert bare hadde inntrykk av roa som mirakelkur, og ikke sjekket skrekksidene der det står om folk som blir "gjennopplivet osv pga det x)

så pappa valgte på en måte for meg

Endret av dan882
Lenke til kommentar
Gjest kviser all the way

Layz.. Var hos legen får noen få dager siden.. Fikk tetra-piller. Legen sa jeg bare skulle ta en om dagen. Er ikke det litt lite da? Hvor lang tid tar det til det begynner å virke. Og kan jeg bruke Basiron ilag med det?

Lenke til kommentar

Hvor mye du tar om dagen har mye med grad av problem du har. Jeg begynte med 2 om kveld og 2 om morning. Nå har jeg egentlig 2 per dag. (Men varierer litt etter eget ønske)

 

Hvor raskt det begynner å virke varierer fra person til person og hvor mye problemer du har. Men 1-2 uker så burde du se forskjell.

 

 

Jeg var forresten og henta en ny resept i dag, måtte FAEN meg betale 38,- for bare resepten, også gikk det 48,- i buss t/r og 80(?) for selve tetraen... SVINDEL!!!!!

Lenke til kommentar

For det første, SLUTT MED USUNN MAT. Melkeprodukter, E-stoffer og brus hjelper deg ikke i det hele tatt! For det andre, jobb litt med livsstilen. Hvis du prøver å ignorere det i hverdagen blir livet så mye lettere. Ikke gå å stress og vær redd for å gå på skolen eller i byen, dette gjør det bare verre, siden det hos mange har mye å si med humøret i forhold til huden. Tetracyclin får du ofte etter en prøv og feil strategi, altså i de fleste tilfeller kurer og salver (som er noe dritt forresten, ikke smør fett på huden). Denne virker i noen tilfeller høres det ut som, og dette trodde jeg også, men det var til jeg begynte på roaccutan. Alt forsvant, og humøret og selvtilliten kom tilbake. Nå har jeg bare arr og noe i nakken som nesten er borte, og for arr må dere være i sol!

 

Har dere arr må dere i sola folkens. Solarium funker også fett.

Lenke til kommentar

sliter med kviser selv. men i hele skulderpartiet og et stykke nedover ryggen. store stygge røde vonde kviser. har hatt det siden puberteten. er nå 23, det er en av hovedgrunnene til at jeg aldri går i bar overkropp om sommeren. ser rett og slett helt forjævlig ut.

 

Var på apoteket og fikk en salve, husker ikke navnet. men hjalp ikke en dritt. de popper opp fortere enn jeg kan si "kake", de er veldig aggresive.

 

får vel ta meg en tur til legen selv og høre på hva han har og anbefale..

Lenke til kommentar

Jeg går på masse forskjellig for å få så lite kviser så mulig. Jeg bruker følgene

 

Går på tetracyclin (2 om dagen, funker flott)

Hudkrem som skal skrubbes på den urene huden (den inneholder små små "korn" som gjør bittelitt vondt. Men det renser)

Alkoholiserende uttørringsmiddel som jeg smører på der jeg har kviser (svir som F)

Dekkstift som tørker ut (det røde på kvisene forsvinner, sees nesten ikke ut som jeg har kviser, bare litt)

 

Dette funker flott for meg. Hadde jeg ikke gått på dette, hadde jeg sett ut som en grandiosa. Jeg har arvet dette fra faren min, han var ekstremt plaget med kviser. Men det ser ikke ut som jeg har mange kviser i hele tatt, pga kuren min :wee:

Lenke til kommentar
Jeg går på masse forskjellig for å få så lite kviser så mulig. Jeg bruker følgene

 

Går på tetracyclin (2 om dagen, funker flott)

Hudkrem som skal skrubbes på den urene huden (den inneholder små små "korn" som gjør bittelitt vondt. Men det renser)

Alkoholiserende uttørringsmiddel som jeg smører på der jeg har kviser (svir som F)

Dekkstift som tørker ut (det røde på kvisene forsvinner, sees nesten ikke ut som jeg har kviser, bare litt)

 

Dette funker flott for meg. Hadde jeg ikke gått på dette, hadde jeg sett ut som en grandiosa. Jeg har arvet dette fra faren min, han var ekstremt plaget med kviser. Men det ser ikke ut som jeg har mange kviser i hele tatt, pga kuren min :wee:

 

er tetracyclin noe du bare får på resept? eller kan det kjøpes på apoteket?

Lenke til kommentar
Jeg går på masse forskjellig for å få så lite kviser så mulig. Jeg bruker følgene

 

Går på tetracyclin (2 om dagen, funker flott)

Hudkrem som skal skrubbes på den urene huden (den inneholder små små "korn" som gjør bittelitt vondt. Men det renser)

Alkoholiserende uttørringsmiddel som jeg smører på der jeg har kviser (svir som F)

Dekkstift som tørker ut (det røde på kvisene forsvinner, sees nesten ikke ut som jeg har kviser, bare litt)

 

Dette funker flott for meg. Hadde jeg ikke gått på dette, hadde jeg sett ut som en grandiosa. Jeg har arvet dette fra faren min, han var ekstremt plaget med kviser. Men det ser ikke ut som jeg har mange kviser i hele tatt, pga kuren min :wee:

 

er tetracyclin noe du bare får på resept? eller kan det kjøpes på apoteket?

 

Kom deg til en hudlege/lege ASAP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...