Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Diverse "kremer" fungerer vel.. Men da kommer det enda mer der å da, så blir det sakte borte etterhver. (kun vis du kutter "ned på kvisefremkallende-varer" :p )

 

---

Men det beste er å latt kvisene være, å kutte ned cola og godteri - og bare spise sundt. Da vil du se resultater fort ;)

 

 

 

...Det er veldig ubehagelig og noen ganger gjør det til og med vondt å gå med sekken på ryggen..

 

Gjør jævli vondt noen ganger :realmad:

Endret av ThomasQ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest kviser her og der
Diverse "kremer" fungerer vel.. Men da kommer det enda mer der å da, så blir det sakte borte etterhver. (kun vis du kutter "ned på kvisefremkallende-varer" :p )

 

---

Men det beste er å latt kvisene være, å kutte ned cola og godteri - og bare spise sundt. Da vil du se resultater fort ;)

 

 

 

...Det er veldig ubehagelig og noen ganger gjør det til og med vondt å gå med sekken på ryggen..

 

Gjør jævli vondt noen ganger :realmad:

 

De fleste i denne tråden som jeg har lest sier nå at mat ikke har noe å si for kviser..? Spiser ikke akkorat så veldig usunt heller da..

Lenke til kommentar
Stemmer det at man ikke kan drikke noe alkohol når man går på roccatuan? Begynner virkelig å bli drittlei kvisene og tenkte kanskje å prøve roccatuan. Vet ikke hvordan det går mtp. russetiden og slikt. Er dere helt avholds når dere går på dette? Vil gjerne høre erfaringer omkring dette og om det faktisk er verdt det?

 

 

Har vært innom skinorem sammen med dalacin, tetracylcin og benoxyl peroxide og selvfølgelig flust av andre enklere renseprodukter. Er det noe jeg ikke har prøvd som bør prøves før eventulet roccatuan? kanskje en ny tetracyclin kur.

 

Om du har vært innom tetra, er neste steg roaccutan. Men det får du nesten høre med hudlegen din om, om hun/han syns du er ille nok til en runde med roaccutan, så får du nok det!

 

 

Går fortsatt på de pillene fra Helseklinniken i Tønsberg (tror vi skal møtes igjen neste uke, og da har jeg brukt det i 2mnd), og kan si jeg ikke har set noen forbedringer som fremkommer av pillene. Klart huden varierer, men det gjør den uten bruk av piller også.

Lukter scam lang vei av dette. Fortsetter nok med differin (den siste tuben er brukt halve av allerede, eek) etter neste uke, men ideelt sett burde jeg tatt enda en tetrakur, evt enda en roaccutankur. Er så møkk lei de kvisene på ryggen :\

Lenke til kommentar
Stemmer det at man ikke kan drikke noe alkohol når man går på roccatuan? Begynner virkelig å bli drittlei kvisene og tenkte kanskje å prøve roccatuan. Vet ikke hvordan det går mtp. russetiden og slikt. Er dere helt avholds når dere går på dette? Vil gjerne høre erfaringer omkring dette og om det faktisk er verdt det?

 

 

Har vært innom skinorem sammen med dalacin, tetracylcin og benoxyl peroxide og selvfølgelig flust av andre enklere renseprodukter. Er det noe jeg ikke har prøvd som bør prøves før eventulet roccatuan? kanskje en ny tetracyclin kur.

 

Om du har vært innom tetra, er neste steg roaccutan. Men det får du nesten høre med hudlegen din om, om hun/han syns du er ille nok til en runde med roaccutan, så får du nok det!

 

 

Går fortsatt på de pillene fra Helseklinniken i Tønsberg (tror vi skal møtes igjen neste uke, og da har jeg brukt det i 2mnd), og kan si jeg ikke har set noen forbedringer som fremkommer av pillene. Klart huden varierer, men det gjør den uten bruk av piller også.

Lukter scam lang vei av dette. Fortsetter nok med differin (den siste tuben er brukt halve av allerede, eek) etter neste uke, men ideelt sett burde jeg tatt enda en tetrakur, evt enda en roaccutankur. Er så møkk lei de kvisene på ryggen :\

 

 

Du har altså tatt en roaccutankur? Opplevde du en stor forbedring? Og opplevde du mange bivirkninger? Hvordan var det med alkohol i denne perioden?

Lenke til kommentar

Glemte visst å svaret på det med alkohol (ja, jeg gikk på roac)

 

For det første fikk jeg sykt tørre lepper, hele kroppen ble kraftig dehydrert også. Så lange varme dusjer er noe jeg ikke anbefaler :)

Leddene i kroppen ble "svakere/mer skjøre", høres rart ut, men slik jeg opplevde det faktisk. Og så fikk jeg veldig enkelt blodig nese.

 

Det var en kraftig forbedring; jeg slapp alt jeg hadde på ryggen (sjekk denne posten jeg postet for en stund siden), og stort sett alt annet også.

 

Alkohol er egentlig noe en skal unngå, noe jeg ikke gjorde. Dette ble jeg aldri fortalt, så da tok jeg heller ikke høyde for det :) Aldri drukket mye, men tok absolutt en fest i ny og ne. Tror en egentlig skal ta blodprøve flere ganger i løpet av kuren for å sjekke hvordan lever'n har det.

 

Tror det skal være alt!

Lenke til kommentar

Hei, kviser, ja det er vel et alment problem for mange.

Rådene i tråden er vel også almen kjennskap.. Alle de 1000 vaskemidlene som skal fjerne kviser å uren hud fungerer nok til en vis grad, men er ofte oppskrytt... En vanlig dusj vil nok ha samme effekten i mange tilfeller.

Noe jeg fant svært nyttig var en hudsvamp (ganske grov) som jeg brukte på hele kroppen, dette var meget effektivt og anbefales. Hudsvamper kan kjøpes på mange plasse som apotek og "body shop" hvor jeg fant min.

Tar litt sol annenhver uke..

Dette holder meg omtrent kvisefri.. Billig er det også i forhold til alle rensemidler bla bla bla, osv...

 

-betablokker

Lenke til kommentar
Glemte visst å svaret på det med alkohol (ja, jeg gikk på roac)

 

For det første fikk jeg sykt tørre lepper, hele kroppen ble kraftig dehydrert også. Så lange varme dusjer er noe jeg ikke anbefaler :)

Leddene i kroppen ble "svakere/mer skjøre", høres rart ut, men slik jeg opplevde det faktisk. Og så fikk jeg veldig enkelt blodig nese.

 

Det var en kraftig forbedring; jeg slapp alt jeg hadde på ryggen (sjekk denne posten jeg postet for en stund siden), og stort sett alt annet også.

 

Alkohol er egentlig noe en skal unngå, noe jeg ikke gjorde. Dette ble jeg aldri fortalt, så da tok jeg heller ikke høyde for det :) Aldri drukket mye, men tok absolutt en fest i ny og ne. Tror en egentlig skal ta blodprøve flere ganger i løpet av kuren for å sjekke hvordan lever'n har det.

 

Tror det skal være alt!

 

Takk skal du ha! Skal til legen i morgen og spør om henvisning til hudlege. Hører det er lang ventetid? Burde jeg begynne med noe i mellomtiden?

Lenke til kommentar

Saltvann: Tror det fort kan ta opptil 3 måneder før du får en time hos hudlegen, men de prioriterer kvisefolk, så kanskje du smetter inn et sted i timeboka ;)

 

Om du ikke går på noe for tiden vil jeg igrunn bare anbefale solarium, dét og sjøvann er det beste middelet for kviser spør du meg! Har du ikke alltid lagt merke til at i augustmåned er en nesten alltid fin i huden?

 

Lykke til hos legen =]

Lenke til kommentar
Saltvann: Tror det fort kan ta opptil 3 måneder før du får en time hos hudlegen, men de prioriterer kvisefolk, så kanskje du smetter inn et sted i timeboka ;)

 

Om du ikke går på noe for tiden vil jeg igrunn bare anbefale solarium, dét og sjøvann er det beste middelet for kviser spør du meg! Har du ikke alltid lagt merke til at i augustmåned er en nesten alltid fin i huden?

 

Lykke til hos legen =]

 

 

Jepp, sommeren pleier å gjøre underverker den;)

 

Skal nok prøve å mase litt å se hvordan det går.. Er vel ikke så smart å gå på roaccutan i sommermånedene?

Lenke til kommentar

En skal prøve å unngå roaccutan i sommermåneden, helt korrekt, så dette er absolutt tiden for å ta kuren.

 

Jeg ble ferdig med den siste roacpilla dagen før jeg flyttet til australia for et halvt år. Ferdig med roacckur den ene dagen, så 42C i skyggen neste dag, ikke rart kroppen så fin ut :)

 

EDIT: major leifs

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar

Ifølge hudlegen kommer kviser av at du har uren hud, Så det med og spise og drikke usunt har indirekte virkning ja. Men ellers finnes det kurer med antibitika og forskjellige kremmer. Men disse burde du få oppskrift av legen på før du prøver noen. De uten resept er ofte dårligere.

 

Er det et problem? gå til legen og få resept på kvisekrem som funker.

Lenke til kommentar
En skal prøve å unngå roaccutan i sommermåneden, helt korrekt, så dette er absolutt tiden for å ta kuren.

 

Jeg ble ferdig med den siste roacpilla dagen før jeg flyttet til australia for et halvt år. Ferdig med roacckur den ene dagen, så 42C i skyggen neste dag, ikke rart kroppen så fin ut :)

 

EDIT: major leifs

 

 

Vil man mest sannsynlig være ferdig med kviser for godt etter en kur eller må man pålage seg videre behandling av forskjellig slag?

Lenke til kommentar
En skal prøve å unngå roaccutan i sommermåneden, helt korrekt, så dette er absolutt tiden for å ta kuren.

 

Jeg ble ferdig med den siste roacpilla dagen før jeg flyttet til australia for et halvt år. Ferdig med roacckur den ene dagen, så 42C i skyggen neste dag, ikke rart kroppen så fin ut :)

 

EDIT: major leifs

 

 

Vil man mest sannsynlig være ferdig med kviser for godt etter en kur eller må man pålage seg videre behandling av forskjellig slag?

 

 

Varierer hvor plaget du er og om du vil jobber i feks: en burgersjappe som vil gi deg uren hud. Men vil tro at som oftest vil kvisene holde seg borte i det minste et par måneder.

Lenke til kommentar
En skal prøve å unngå roaccutan i sommermåneden, helt korrekt, så dette er absolutt tiden for å ta kuren.

 

Jeg ble ferdig med den siste roacpilla dagen før jeg flyttet til australia for et halvt år. Ferdig med roacckur den ene dagen, så 42C i skyggen neste dag, ikke rart kroppen så fin ut :)

 

EDIT: major leifs

 

 

Vil man mest sannsynlig være ferdig med kviser for godt etter en kur eller må man pålage seg videre behandling av forskjellig slag?

 

Grovt sett har roaccutan en virkningsgrad på 1-2 år. Dette stemte ganske bra overens med mine erfaringer. Kvisene kom sakte men sikkert tilbake, men ikke like mange og stygge som forrige gang. Det ideelle hadde nok vært enda en roacccutakur, men det er det evinnelige maset om at "du er ikke ille nok for enda en kur, selvom du har vært borti differin, dalasim, skinorem, tetra, roac, differin, differin, differin...". Kan ikke skjønne det skal være så stress å gi en resept til de som trenger det..

Lenke til kommentar

Var hos legen i dag, og vi bestemte oss i sammen for å prøve en tetra kur igjen sammen med differin. Jeg skal ha oppfølgningstime om tre måneder og vil da vurdere om jeg skal gå for roaccutan. Legen sa også at han trodde at de selv faktisk kunne skrive ut roaccutan nå, da det var nedklassifisert. Uansett, jeg har lest alt om disse bivirkningene og var helt klar over at det finnes mange bivirkninger. Legen var åpen for roaccutan og/eller henvisning til hudspesialist, men som sagt var jeg veldig åpen for å prøve en siste løsning før eventuelt roa.

 

Husker også at jeg hadde en del virkning av tetracyclin sist gang, men begynner å bli en stund siden jeg gikk på den. Er uansett optimist og håper på resultater!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...