Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesten

Jeg har brukt Basiron i en uke og ser gode resultater så langt!! Helt fantastisk, har slitt med kviser på ryggen/skuldrene i 6-9 mnd nå, og altså etter en uke med Basiron (hvorfor har jeg ikke prøvd det før!?) er de på vei vekk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bumper denne og legger til litt info jeg håper kan være til hjelp

Noen som kan anbefale en hudkrem eller noe fra dermalogica? Anser min kvisetid som over

Er enda litt fet i huden, bittelitt arrete, men minimalt. Skulle hatt noe for at huden skal se mer clean ut, minsker porene og holder hudorm unna

 

 

Skal prøve å ta ned mine punkter, midlertidig konklusjon av hva som funka for meg

 

Diett

- Holdt meg unna meieriprodukter så godt jeg kunne (pizza spiste jeg da)

- Slutta å drikke brus, gikk over til energidrikk som jeg tror hadde en virkning i segselv. Aldri kjøpe snop selv, kun om jeg fikk

- Fylla to ganger hver helg, fredag og lørdag (dehydrering). Våknet opp med roligere hud hver lørdag og søndag

 

Hygienisk

- Holdt fingra unna trynet. Hvis jeg merka jeg tok meg i ansiktet, gikk jeg og vasket henda med såpe, vasket så ansiktet og tørket med papir

- På kvisene som hadde topp klemte jeg dem forsiktig med papir, og fikk ut alt gult. Der det var blod også klemte jeg forsiktig til det kun var rent blod igjen

- Dusja 2-3 ganger om dagen. Gnidde vann i ansiktet (Husk å ikke bruke såpe/shampoo mer enn en gang om dagen, og aldri i ansiktet)

- På dem uten topp smørte jeg med differin hver gang jeg var på badet (PS: Ikke riktig i følge bruksanvisning)

- Fikk god tannhygiene (sur munn gir bedre levedyktighet for kviser rundt lepper og nese)

 

Livsstil (Hvor mye dette hadde å si er jeg usikker på)

- Solarium en gang iblant

- Fikk et roligere liv, holdt meg mindre hjemme, mer ute blant folk og ute generelt (Hadde en fjelltur med masse vind og hytte med peis som hjalp mye før neste utbrudd)

 

Nå er jeg bare redd for å bli syk og at det skal forårsake nytt utbrudd. Sykdom = Utbrudd for min del

Endret av Demantios
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Himan_*
Smør kvisene inn med litt bæsj. Tro det eller ei, det funker. Kanskje litt ekkelt men det er verdt det ;)

 

haha akkurat som han som drikker gammel urin for å forhindre influensa, nei takk, da vil jeg heller ha kviser:) dessutn hvilke bevis er det på at bæsj hjelper mot kviser? har aldri hørt om d

Lenke til kommentar

Min kur funker mot både kviser/hodeverk og fyllesjuke samtidig som det er meget deilig.

 

Finn frem den største gryta du har i skapet. Tapp vann i denne og kok opp! Finn deg et håndklede, og sleng ansiktet over gryta og håndklede over hodet.

 

Dampen åpner porene i huden din og fjerner kviser over tid. Dampen får vekk hodeverk uten at jeg vet hvorfor (fungerer akkurat som i dusjen) og dampen tar vekk all fokus fra fyllesjuke (hodepine, kald i kroppen, småkvalm)

Lenke til kommentar

Jeg har blitt flinkere på å bruke Basironen jeg har kjøpt nå, og i det siste har jeg og bestemt meg for å skjerpe meg litt. Kosthold og livsstil egentlig.

Skal begynne å trene og har allerede begynt å spise mer (jeg er for tynn, 62kg, 1,8m) og sunnere mat.

Så nå bør kvisene bli borte syns jeg, men jeg får jo egentlig ikke noe sikkert svar på at Basiron funker ettersom jeg har begynt å spise sunnere.

Endret av v-gard
Lenke til kommentar
Gjest theJERK'o

Damn! Spiste Knock out pie i går, og i dag har jeg det det verste pizzatrynet. Er så frustrerende, er i midten av tyveårene og føler meg som at jeg er midt i puberteten, skal dette problemet aldri forsvinne eller? Trodde dette kvise problemet skulle forsvinne med aldern. Det beste er vel å få seg helskjegg :p

Lenke til kommentar
Damn! Spiste Knock out pie i går, og i dag har jeg det det verste pizzatrynet. Er så frustrerende, er i midten av tyveårene og føler meg som at jeg er midt i puberteten, skal dette problemet aldri forsvinne eller? Trodde dette kvise problemet skulle forsvinne med aldern. Det beste er vel å få seg helskjegg :p

 

 

Gå til legen dersom du plages:)

Lenke til kommentar

Hei.

Er nå fyllt 19 år, og føler det er på tide å bli kvitt kvisene. Har tidligere ikke giddet å bry meg om dem, men føler det er på tide å ta afære. Har lest litt i tråden, og kommet til at det beste ville være å gå til legen og få resept på differin og eventuelt tetracyclin. Har lest litt om dette, og en tetracyclin-kur tar altså 4-6 måneder? Vil det ta kortere tid om man bruker det samtidig med differin? Er det noe utover dette jeg burde vite? Bivirkninger? Noe det ikke bør kombineres med? Leser at man bør bruke fuktighetskrem, er det noen spesiell type som anbefales? Er Aloe Vera baserte kremer anbefalt?

 

I tillegg kommer dette med livsstil. Har de siste 12 månedene ført en ganske usunn livsstil, uten trening og mye "drittmat". Skal nå begynne å trene igjen, og starte med et sunnere kosthold. Leste i tråden at jeg burde styre unna meieriprodukter, gjelder det yoghurt også?

 

Sist men ikke minst, jeg skal også slutte å ta meg selv så mye i fjeset. Og dessuten vaske meg gjevnlig i fjeset med vann.

 

PS. Har røyking noen innvirkning på noe av dette?

Lenke til kommentar

Ja, nå skal jeg til legen i morgen. Håper inderlig det blir startten på en kvisefri hverdag. Har blitt 19,snart 20 og det er ikke lengre like morro å våkne med 1-2-3-4 ny kviser hver dag! Oxytetral og differin fungerer ikke lengre og jeg håper roaccutan står for døren. Er derimot i militæret og lurer på om dette vil sakffe meg problemer, må jeg dimme, vil det bli vanskeligere å få det? Hater kvisene :(

Lenke til kommentar
Gjest YEYEYEYE

Hei jeg har gått på roaccutan i 2 og en halv månede nå å må virker det som den virkelig begynner å funke etter å ha hatt mange ekle kviser på bryst å rygg i 5 år og vært igjenom en tetrakur som bare var dritt så måtte jeg bare skrive dette siden jeg føler meg glad å vil spre litt glede til andre roa brukere eller folk som vurderer det heh

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Alexander_*

Jeg har nå gått på Tetralysal i 4 måneder. I starten funka det veldig bra, men etter 10 uker har det bare vært det samme. Har brus og godteri noe å si?

De siste ukene nå har jeg begynt med å ta et varm håndkle over ansiktet slik at porene åpner seg, og derretter skyldt meg med dermalogica (jævla dyrt). Det funker ekstremt bra, men jeg blir litt rød. Jeg kan vel ikke få arr eller noe sånt av det, siden det hender at jeg får et par blemmer av og til! :ermm:

Lenke til kommentar

Ja, brus og goderi har noe å si på uren-hud-kviser. Men kviser som kommer pga høy akne produksjon, så har det veldig lite å si.

 

Hvis du blir rød i ansiktet ville jeg tatt en pause for å la huden hvile. At du blir rød betyr at huden reagerer på dette og det kan gjøre huden mer utsatt for kviser og andre ufinheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...