Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Ting jeg har merket som lager kviser på meg:

Dårlig luft (hvis jeg er på LAN merker jeg kviser kommer fortere)

Glemmer å rense huden/ta på fuktighetskrem (dette er veldig viktig)

 

Ting som fungerer veldig bra på meg:

Rense huden 2 ganger om dagen (kan anbefale dermalogica, md formulations)

Ikke ta på fjeset så mye

Unngå voks andre plasser enn håret på hodet ditt

Alkohol :p

Bytte putetrekk ofte!

Bade i sjøen!

Sole seg!

Endret av Overdox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg foreslår strykejern på 500 grader.

 

HAHAHAHHAHAHA

 

 

Men jeg har et lite problem selv, og har ikke så lyst til å bruke strykejern der.. Bryst og rygg, har litt kviser der, og masse i ansiktet _selvfølgelig_, noen kremer f.eks jeg kan bruke for å få dem bort?

Lenke til kommentar

da skriver jeg igjen, etter å ha vært hos hudlegen :)

fikk ikke roaccutan. fikk se bilder av folk som pleide å få det, og følte meg helt kvisefri i forhold til de :p så jeg måtte prøve en omgang til med tetracycal, en type tetracyclin.

 

skal ha det i 3 måneder, sammen med Differin , hvis vi syns dette hjalp litte , kunne jeg få roaccutan neste gang.

 

uansett, stilte han noen spørsmål, istedenfor å lese useriøst stoff fra nettet.

 

 

 

rensevann/hudvask greier er bare noe tull. Såpe er vann går helt fint ann :) (like bra sa han)

 

har det mye å si hva man spiser?

kviser handler ingenting om hva man spiser. ingenting med kosthold å gjøre.

 

da sa han ca. som nevnt tidligere: det er Genetisk min venn, genetisk. (arvelig)

 

han sa man ikke burde lese bullshitt på nettet :p

 

 

får se hvordan resultatet blir framover;)

 

dette blir da den 3 tetra kuren. har ikke hatt differin tidligere ;)

Endret av dan882
Lenke til kommentar

Heia!

Har begynt på Basiron for 3 dager siden. Det ser ut som det begynner å virke i trynet , men merker ingenting på brystet og ryggen..? Funker det egentlig for ryggen og brystet? Har dere noen tips til hvordan å bruke basiron??? Hvor mye man skal bruke og hvor ofte?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_dan882
Noen tips?

 

 

skal egentlig virke på hele kroppen. og pass på, unngå sol/solarium med basiron på :p

hilsen meg som sovnet i solstolen i sommer :thumbdown:

prøvde basiron i lang tid, var ikke noe positivt følte jeg, bortsett fra at hvis du tok det på om natten, så kunne du bare pirke borti kvisen så datt det gule av :p

 

jeg har fått differin LIL-H, første gang jeg har fått det. fikk det sammen med kuren jeg akkurat har fått:) føler jeg ser resultater etter bare 5 dager :thumbup:

Lenke til kommentar
Ting jeg har merket som lager kviser på meg:

Dårlig luft (hvis jeg er på LAN merker jeg kviser kommer fortere)

Finnes vel ikke noe som knytter luftkvalitet til kviseutbrudd. Faktisk burde det være den siste faktoren en blir påvirket av sett iforhold til alt annet en blir "utsatt" for på LAN.

Lenke til kommentar
da skriver jeg igjen, etter å ha vært hos hudlegen :)

fikk ikke roaccutan. fikk se bilder av folk som pleide å få det, og følte meg helt kvisefri i forhold til de :p så jeg måtte prøve en omgang til med tetracycal, en type tetracyclin.

 

skal ha det i 3 måneder, sammen med Differin , hvis vi syns dette hjalp litte , kunne jeg få roaccutan neste gang.

 

uansett, stilte han noen spørsmål, istedenfor å lese useriøst stoff fra nettet.

 

 

 

rensevann/hudvask greier er bare noe tull. Såpe er vann går helt fint ann :) (like bra sa han)

 

har det mye å si hva man spiser?

kviser handler ingenting om hva man spiser. ingenting med kosthold å gjøre.

 

da sa han ca. som nevnt tidligere: det er Genetisk min venn, genetisk. (arvelig)

 

han sa man ikke burde lese bullshitt på nettet :p

 

 

får se hvordan resultatet blir framover;)

 

dette blir da den 3 tetra kuren. har ikke hatt differin tidligere ;)

 

Det er jo dette ekspertene alltid sier, men de som har erfaringer med dette merker forskjell. Jeg merker i hvertfall forskjell med tanke på kosthold. Hvis jeg drikker mye alkohol f.eks., da kommer det garantert kviser.

 

Dog er jeg enig med rensevanngreiene. Jeg bruker det for å vaske ansiktet, men det er sjelden noe sånt hjelper mot kviser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...