Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg sliter også med kviser men moren min som er lege har tidligere pleid å skvise de, dette hjelper.

Men for tiden gjør jeg det selv, syns ikke det er så heftig å la moren min klå opp i trynet mitt.

 

Hun sier at alle disse kremene å kurene bare er tull å at den eneste metoden er å skvise de når de er modne.

Etter at du har skvist vær enkelt kvise vil det gå noen dager før du ser at de forsvinner helt, i enkelte tilfeller blir kvisene fylt opp igjen med "gugge" men da er det bare å skvise.

 

Har slitt med kviser hele livet men er faktisk den gutten i klassen synes minst med å ha det ettersom jeg skviser de, tror ikke jeg går en time med en moden kvise.

 

 

Dette er det beste tipset jeg kan gi deg. -Bruk det!

Endret av jeysound
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda. Det å klemme (eller skvise så du liker å si) er et alternativ. Men for de som faktisk får store elementer (kviser), så vil det å klemme den legge igjen et stygt arr. Ved mindre kviser og hudormer. Er det bare å klemme. Ved større saker, så må det piller til.

 

Det at kremer er bare tull, det vil jeg ikke si meg enig i. Men når det ikke er uren hud, men høy acne produksjon. Så hjelper det ikke å smøre krem på, da må det piller som senker produksjonene til.

Lenke til kommentar

Kur må vel være Roacutane? Gikk først til hudlegen som hadde avtale med kommunen og han nektet meg plenty å gi meg roacutane han sa det ikke var alvorlig nok, til og med at acnen hadde spredd seg til ryggen, brystkassen samt overarmene ned til albuen + ansiktet. Gubben ga meg to kurer i tetracyclin arco, uten at det hjalp med å fjerne det men det holdt det kun i sjokk. Dessuten hadde jeg en forferdelig bi-effekt nemlig å få øreverk lettere.

 

Dette var i 16 års alderen og jeg la merke til flere og flere arr som følge av kvisene. Bestemte meg da for å få roacutane og bli kvitt kvisene en gang for alle. Gjorde det ved å oppsøke en privatpraktiserende hudlege noe som kostet meg 800 kr for visitten men han påpekte at jeg trengte Roacutane i sterk grad pga. i følge han kom ikke kvisene til å forsvinne før i 20-års alderen.

 

Cluet her var at den privatpraktiserende hudlegen er også overlege ved Hudavdelingen på det lokale sykehuset. Dermed etter at han hadde skrivet ut resepten og jeg var startet på roa. kuren overførte han meg som pasient til sykehuset hvor jeg fikk gratis blodprøver og kontroll hos hudleger til egenandel pris.

 

Dette var 2 år siden og har ikke tenkt på kviser en dag siden jeg ble ferdig med roacutane kuren til og med om jeg fortsatt har litt småkviser i ansiktet. For meg var den psykiske effekten viktigere en den fysiske.

 

Desverre så er det slik at noen hudleger er tilbakeholdne når det gjelder å skrive ut roacutane fordi de ser mer på det fysiske enn på det psykiske. Dette fører med at mange ikke havner i grensesonen siden de ikke har alvorlig nok acne.

 

Mvh.

 

En som er kvitt drittet

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...