Gå til innhold

smits venner oppkjøp


Anbefalte innlegg

nå har det vært lenge skrevet om at smits venner skulle kjøpe østre Bolærne. men det oppkjøpet fikk myndighetene hindret. men nå skal de jævlene i stedet få melsom landbruks høyskole som er en perle som man må redde, så allmenheten kan få fri tilgang dit og dens store kystområder og skogområder. skal vi godta dette oppkjøpet? nei mener jeg..... :realmad:

 

mvh shmats

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm... Har ikke satt meg inn i dette, kan noen fortelle hva smits venner er på en kort måte?

Smiths Venner er en kristen internasjonal sekt, gikk i samme klasse som ei jente som var SV. Familiene har ofte mange barn.

Tror de er ganske konservativ kristne, men kjenner ikke til dogmene deres.

De har et investeringsselskap som heter Brunstad og det er dette som har kjøpt Østre Bolærne.

Lenke til kommentar

Skylda for dette her må politikerne ta. Greit nok at de nå sier "oi oi vi må verne [sett inn fint naturområde]", men hva trodde dem ville skje når de ba Forsvaret få inn 1 milliard på salg av tomter? Blir kvalm når de nå prøver å fremstå som reddende engler når det eneste de gjør er å prøve å rydde opp i egne tabber.

 

Stortinget skulle aldri pålagt Forsvaret å selge eiendomer i utgangspunktet. Slik jeg ser det så må man se det på den måten at Forsvaret låner tomter av kommunene/folket. Vi som innbyggere godtar at Forsvaret bruker våre naturperler i den visshet om at det er nødvendig for å forsvare landet vårt. Når forsvaret da ikke trenger områdene lengre er det rett og rimelig at vi, folket som har LÅNT UT området, da får det tilbake. Mao burde disse områdene aldri blitt lagt ut for salg, men levert tilbake til kommunene.

Endret av Anders Leipsland
Lenke til kommentar

Smiths venner har og et veldig innelukket miljø.

det har vært historier om folk som har gått ut av dette. Da er de blitt fryst ut av miljøet. De fikk det også hardt fordi de derfor ikke hadde noen venner utenfor.

 

 

jeg tror den største grunnen til at de ikke fikk kjøpe dette omerådet var rett og slett fordi de var smiths venner.

Lenke til kommentar
Skylda for dette her må politikerne ta. Greit nok at de nå sier "oi oi vi må verne [sett inn fint naturområde]", men hva trodde dem ville skje når de ba Forsvaret få inn 1 milliard på salg av tomter? Blir kvalm når de nå prøver å fremstå som reddende engler når det eneste de gjør er å prøve å rydde opp i egne tabber.

 

Stortinget skulle aldri pålagt Forsvaret å selge eiendomer i utgangspunktet. Slik jeg ser det så må man se det på den måten at Forsvaret låner tomter av kommunene/folket. Vi som innbyggere godtar at Forsvaret bruker våre naturperler i den visshet om at det er nødvendig for å forsvare landet vårt. Når forsvaret da ikke trenger områdene lengre er det rett og rimelig at vi, folket som har LÅNT UT området, da får det tilbake. Mao burde disse områdene aldri blitt lagt ut for salg, men levert tilbake til kommunene.

Kunne ikke sagt meg mer enig.

Saken er jo den at Miljødep. kunne fått kjøpt øya tidlig, under den salgsummen som Smiths venner fikk det på, men sa nei.

Nå blir det vel slik at det offentlige må kjøpe øyene over SV's sum, da de må betale SV en erstatning i tillegg. Snakk om å spare penger. :devil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...