Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tung i hodet ved bruk av Wlan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er flittig bruker av WLan, men har ikke hatt noen plager av det.

 

Men blir varm i hodet etter å ha snakket lenge i mobiltelefon.

Blir varm av å bare snakke i 5min med min 3310... ;)

 

(Og ca. 5 sek hvis det er en deilig dame :love::p )

Bra for deg, for 800-nr. er da temmelig dyre... :green:

 

 

Delroton: best du passer deg i WLAN-soner, for man vil da nødig ha hjernen sin grilla? Løp til nærmeste sted der det er vann dersom du skulle kjenne en merkelig svidd-lukt... Og kontakt lege...

Lenke til kommentar

Når det gjelder det å bli varm i skallen av mobiltelefoner så er det stortsett fordi batteriet tapes ganske mye og det blir varmt. Strålingen er jo ikke noen microbølgeovn heller da. Å ringe skravletante for å få pizzan fortere færdig funker nok ikke.

Pga mobil varmen er det anbefalt å bruke handsfree.

Lenke til kommentar

Frekvensomraadet til WLAN og Blueetooth er veldig nearme frekvensomraadet som blir brukt i microboelgovner saa det kan godt hende at det kan ha innvirkning paa kroppen vaar..

 

Men det er ingen forskning i dag som tilsier dette, men man vet aldri :)

 

Visst det plutselig en dag begynner aa vokse ut en arm paa ryggen din saa KAN det veare straaling fra WLAN utstyret ditt :-D

Lenke til kommentar
Er flittig bruker av WLan, men har ikke hatt noen plager av det.

 

Men blir varm i hodet etter å ha snakket lenge i mobiltelefon.

Blir varm av å bare snakke i 5min med min 3310... ;)

 

(Og ca. 5 sek hvis det er en deilig dame :love::p )

hmm... er dette mulig??? Hvor stor effekt sender en mobiltelefon ut? 2W eller noe slikt, hvorav max. halvparten treffer hodet...

 

Hvis man f.eks. måler temperaturen i en ballong fylt med 4 liter vann (som jeg antar har de samme karakteristika som et mennesklig hode i denne sammenhengen) og plasserer en mobiltelefon ved siden av ballongen i f.eks. 1 time - vil da temperaturen øke i vannet som en følge av den 1W (hvor vi for enkelhets skyld kan anta at 100% av strålingen blir absorbert og omdannet til varme).

 

ELLER kan vi anta at hodet føles like varmt om man holder hånden inntil øret med og uten mobiltelefon???

 

Jeg undres!

 

timtowtdi

Problemet er vel heller at mobiler bruker radioaktivt materiale for å forsterke signalene (i veldig, veldig små doser, men alikevel), etter hva jeg har hørt da :p

Lenke til kommentar

tja...jeg sover i et rom som har wlan ruter i rommet ved siden av.

Og får ofte Dèja Vu (vakke helt sikker på hvordan det skrives)

Vet ikke helt om dette skyldes rutern, men det begynte omtrent samtidig som da vi fikk den.

Jeg sitter ofte i klasserommet på skolen og når læreren sier noe så får jeg plutselig et lite sjokk avogtil fordi dette har jeg oplevde i en drøm før!

Jeg husker aldri at jeg har drømt det, men når jeg bare hører det så føler jeg at det har skjedd før i en drømm :ermm:

 

Litt rart kanskje... :roll:

 

Psykiater? lege?

 

 

Forresten... sitter nå å hører på en midi versjon av Metallica's "One" og selv om den er helt forferdelig så er den også ganske fet :p

Lenke til kommentar
Mobiltelefonen kan varme opp hjernen 0,1 grader, noe som merkes godt!

jeg har merka at det ikke er strålingen fra mobilen som varmer opp hodet (hvertfall ikke mitt...). Det er bare det at det blir litt svett når man holder telefonen inntil øret...

 

Dette gjelder hvertfall for meg... på min 5210 (eller hva den nå heter).

Lenke til kommentar
tja...jeg sover i et rom som har wlan ruter i rommet ved siden av.

Og får ofte Dèja Vu (vakke helt sikker på hvordan det skrives)

Vet ikke helt om dette skyldes rutern, men det begynte omtrent samtidig som da vi fikk den.

Jeg sitter ofte i klasserommet på skolen og når læreren sier noe så får jeg plutselig et lite sjokk avogtil fordi dette har jeg oplevde i en drøm før!

Jeg husker aldri at jeg har drømt det, men når jeg bare hører det så føler jeg at det har skjedd før i en drømm :ermm:

 

Litt rart kanskje... :roll:

 

Psykiater? lege?

 

 

Forresten... sitter nå å hører på en midi versjon av Metallica's "One" og selv om den er helt forferdelig så er den også ganske fet :p

Hehe, da er vi to ;)

 

Nå har ikke jeg wlan-utstyr hjemme men har vært sånn hele livet :ermm: Akkurat som om jeg vet hva som skjer rett før det skjer :scared:

 

Litt snodig, men hadde vært artig å funnet ut mer om dette fenomenet ;)

Lenke til kommentar
tja...jeg sover i et rom som har wlan ruter i rommet ved siden av.

Og får ofte Dèja Vu (vakke helt sikker på hvordan det skrives)

Vet ikke helt om dette skyldes rutern, men det begynte omtrent samtidig som da vi fikk den.

Jeg sitter ofte i klasserommet på skolen og når læreren sier noe så får jeg plutselig et lite sjokk avogtil fordi dette har jeg oplevde i en drøm før!

Jeg husker aldri at jeg har drømt det, men når jeg bare hører det så føler jeg at det har skjedd før i en drømm :ermm:

 

Litt rart kanskje... :roll:

 

Psykiater? lege?

 

 

Forresten... sitter nå å hører på en midi versjon av Metallica's "One" og selv om den er helt forferdelig så er den også ganske fet :p

Hehe, da er vi to ;)

 

Nå har ikke jeg wlan-utstyr hjemme men har vært sånn hele livet :ermm: Akkurat som om jeg vet hva som skjer rett før det skjer :scared:

 

Litt snodig, men hadde vært artig å funnet ut mer om dette fenomenet ;)

Dette skjer pga en kortslutning i hjernen, etter hva jeg har hørt. De fleste har vel sånt en gang i blandt, men ikke til stadighet. Søk litt rundt på nettet, så finner du nok litt ut om det.

Lenke til kommentar

Kanskje dette har noen sammenheng med stråling fra diverse elektriske aparater?

 

It's long been known that prolonged or frequent episodes of déjà vu are associated with various psychiatric or neurological disorders. Some now consider déjà vu, in conjunction with other symptoms, to be diagnostic of a type of epilepsy. Researchers have found that electrical stimulation of the brains of epileptic patients in some cases can trigger the déjà vu phenomenon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...