Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Varighet på kortison sprøyte?


MrLee

Anbefalte innlegg

Ja, jeg fikk en kortison sprøyte for å motvirke allergi for ca litt over en måned siden.

 

Men fastlegen min er ikke helt stø på norsk virker det som. Han blingsa mellom å si at den ville virke i 3-4 uker og 3-4 måneder... nå er jeg usikker på varigheten på effekten... :=)

 

er det noen som veit det, eller må jeg ringe til legekontoret på mandag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du snakker om en vanlig allergi sprøyte..? jeg fikk en allergi sprøyte idag, ved navn Kenacort-T. De sa at jeg ikke trengte å ta flere sprøyter i år. Ikke sikkert jeg trenger det til neste år heller...

 

Jeg fant følgende på nettet, på felleskatalogen om Kenacort-T:

Kortikosteroid med lang virketid som har en kraftig effekt ved en rekke betennelsestilstander. Brukes der det er nødvendig å dempe kroppens egen reaksjon, f.eks. ved alvorlige bindevevs- og reumatiske sykdommer, samt allergiske sykdommer som høysnue og pollenastma. Injiseres i ledd der det er behov for høye doser i lite volum.

Forenklet oppslagsverk om legemidler

 

For min del håper jeg denne sprøyten virker..Ellers får jeg knapt beveget meg ut denne sommeren :cry: ..er jo utrolig ille nå, selv om spredningen bare er moderat...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...