Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT erfaringer


Anbefalte innlegg

Heisann. Hadde tenkt å ha topic : "NGT er jævla idioter", men iom at jeg vil ha seriøs feedback og en seriøs topic angående den faentastiske kundeservicen til NGT.

 

Alt startet da jeg oppgraderte linja mi til Echo (8032kbps/640kbps). De sendte meg regning på at jeg måtte betale for oppgraderingen, så greit nok ble den betalt.

 

Alle regningene jeg betaler sparer jeg (eller mi mor) så vi har de i tilfelle sheizz som nå. NextGenTel satte ned internett hastigheten min til ISDN for ca 2 uker siden (har den enda). Jeg forsto ikke hvorfor de hadde gjort det, så sendte en mail. Ingen svar som vanlig, også spammet jeg med et par mailer til.

 

Fortsatt ingen svar.

 

For info går jeg på privatskole og er midt i en eksamensperiode og det er rimelig store filer som skal opp og ned hver dag (100mb hver filer).

 

Ringte de i går og ventet i 42 min og 21sek på at de skulle svare. Når jeg forklarer saken sier ei random dame at jeg ikke har betalt oppgraderingen i mars og at den er sendt til Inkasso. Jeg svarte "Hva?!??!" Og forklarte at jeg hadde betalt den og at vi har fakturaen på at regningen er betalt.

 

Hun kunne ikke se noe innbetaling på skjermen, på en regning fra 21. Mars 2004. Den er betalt sier jeg. Også sier hun at hun ikke kan gjøre noe da, og at den eventuelt må betales på nytt. Jeg svarte rett og slett "Ikke faen". :mad:

 

Hun visste ikke hva hun skulle gjøre så hun satt meg over til ei enda mindre klokere dame. Etterhvert innrømte hun at det er deres feil og feil i systemet og at jeg må bare fakse fakturaen. I tillegg måtte jeg personlig kontakte Lindorf (Inkasso) og forklare saken og at de ikke kunne gjøre noe med det.

 

Er det rettferdig at de skal sette ned internetten min i to uker pga det er de som surrer og det beste av alt : nå midt i en eksamen periode på privatskole som jeg betaler 80.000kr for?

 

En ting til, den ventetiden på telefonen må de gjøre noe med :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er litt latterlig at det er du som må ringe lindorf for å forklare saken,vært bort i lignende selv,lindorf er et møkkafirma å forholde seg til,først prøver de seg,etterpå bruker de en mnd på behandling,ngt kan ta en rask tlf å ordne dette på 5 min,dette var sinnsykt dårlig

Lenke til kommentar

Halla Vexx

 

Jeg kan bare si at NGT synes jeg ikke har vært akuratt så hjelpsom i ditt problem.

Har selv fått purring på to stk routere i totalt ett år som jeg ringte inn og forklarte at de hadde blitt sendt inn for lenge siden.

Sendte til og med faks av postkvitteringen to ganger at de hadde blitt sendt,og de lovet bot og bedring at denne saken var glemt.

Men neida, etter 3 måneder fikk jeg inkasso og slik balla det seg på.

Til slutt sendte jeg inn en mail og forklarte at jeg kom til å anmelde de til politiet for personlig sjikanering og da fikk jeg telefon fra NGT at det hadde vert glipp i deres system.

etter det har jeg ikke hørt noe :D

så stå på Vexx,som sagt ærligheten seirer til slutt ;)

 

En liten redigering: Regningen kom på til slutt på nesten kr8000 fra lindorf. Ikke noe rart i jeg ble grinete og ville anmelde de :scared:

Endret av vammaveien
Lenke til kommentar

Jeg har alle kvitteringene på at alle regningene er betalt. På den som vi fikk 21 mars står det : "Betalt 22. mars 2004".

 

Jeg har sendt de fax, men har ikke fått noe svar. De sa de skulle sette opp hastigheten umiddelbart når de fikk faksen, fikk til og med navn på en person, men det ser ut som om lite skjer.

 

Det jeg er redd for er det Inkasso greiene, er i en periode hvor jeg skal ta billån og vil ikke ha noen unødvendige byrder når jeg skal få lånet. Jeg skal ringe NGT etterpå og spør hva som foregår og om de har motatt faxen, og skal be de om å ta det opp med Lindorf ellers kontakter jeg forbrukerrådet.

Lenke til kommentar

hvis det er noen trøst så har jeg hatt samme problem med telenor adsl, når jeg da til slutt fikk brev om at nå var det rettsak neste, da holdt jeg på å klikke, men da klarte dem og fikse det sånn plutselig etter nærmere 1år frem og tilbake klarte telenor og lindorf og fjærne hele saken. Etter 1 år var navnet mitt endelig renvasket og jeg sa opp mitt abonnement fortere enn lynet

 

har hatt lignende problem med telenor mobil, hedligvis løste dette seg litt fortere bare 3 måneder eller no, hver gang sa de at de så feilen på data og at de skulle fikse dette, først når vi truet med aviser og forbrukerådet og alt da klarte de jaggu meg og fikse problemet på dataen

 

har hatt lignende problem med telenor internett, utrolig nok ble dette løst på første innrigning til telenor

 

telenor hustelefon og telenor avidi jeg sier bare F*** til H**** MØKK

 

så telenor er F meg ikke bedere

 

jeg vet akkurat hvordan du har det nå, min far var klar til å bruke et annet innkasso byrå mot lindorf, bare sende de en regning på et par 1000 noe som dem ikke ville betalt og grisebanke lindorf, slik at de kunne få smake egen medesin. Men saken ble løst før det da

 

edit skrivefeil

edit2: litt omskrivning

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Har opplevd den lignende sak mot nextgentel, linja ble blokker pågrunn av de mente de ikke hadde fått penga sine noe som de hadde, dette fant dem ut senere.

Men dem skulle likevell ha 398 kr for å åpne linjen igjen, og det var dem _STA_ på.

trur jeg var innom 2 kunde supportere og 2- 3 folk på faktura avdelinga før jeg fikk snakke med noen som faktiskt hadde myndighet til så slette regninga.

Lenke til kommentar

Så lenge alt fungerer som det skal, er NGT en trivelig gjeng.

Med en gang de har litt rot i systemet, og du faktisk må ha "hjelp" fra de, så er ting et helvette. At de liksom skal ha blitt raskere på kundeservice, er BULLSH** fra ende til annen. Telefonen har fortsatt fra 20 minutter kø, og det tar en evighet å få svar på "mail" (man må jo bruke et sånn helvettes kontaktskjema).

 

Jeg skulle nå flytte linja mi til ny hybel, og prøvde å bruke flytteskjemaet på kundesidene. Ettersom hybelen har en telefonlinje uten noe nummer, prøvde jeg å skrive "finnes ikke" i telefonnummerfeltet på skjemaet. Dette gikk tydeligvis ikke, og jeg bestemte meg for å bruke kontaktskjemaet istedet.

 

I skjemaet skrev jeg at jeg ønsket å flytte linjen (SNAREST MULIG), og oppga det de trengte. Kundenummer, fullt navn, gammel adresse, ny adresse og telefonnummer de kan nå meg på hvis de lurte på noe.

 

Etter 8 dager, fikk jeg mail tilbake, hvor det står at man kan benytte skjemaet uten å fylle inn telefonnummer. Siden jeg allerede har flyttet alt utenom pc'en min, var jo dette skikkelig frustrerende, nå vet jeg jo at det kommer til å ta en evighet. Så... nå ringer vi (han jeg bor med, for han har bedre tid om dagene enn meg). Håper de ordner opp i det...

 

Noen ganger fortjener de en gammeldags omgang juling! Hvorfor kunne de ikke bare fylle inn det skjemaet selv? Istedet for å bruke 8 dager på å be meg gjøre det på nytt?

 

Idioter!

 

Lykke til videre med NGT alle sammen

Lenke til kommentar

At du måtte fakse inn kvitteringen på den aktuelle fakturaen er strengt tatt ikke så mye å forlange.

 

Det høres nokså merkelig ut at du personlig må kontakte Lindorff. Jeg vil råde deg til å ta kontakt med dem igjen, og be dem ordne opp i saken selv. Du skal kun måtte forholde deg til NGT, og ingen andre selskap.

Lenke til kommentar
At du måtte fakse inn kvitteringen på den aktuelle fakturaen er strengt tatt ikke så mye å forlange.

 

Det høres nokså merkelig ut at du personlig må kontakte Lindorff. Jeg vil råde deg til å ta kontakt med dem igjen, og be dem ordne opp i saken selv. Du skal kun måtte forholde deg til NGT, og ingen andre selskap.

Faktiskt synes jeg dette er urimelig.

Hvor mange har tilgang til faks egentlig, det er vel egentlig et få tall som har dette privat.

De fleste finner vel fax på jobb og "låner" den

Lenke til kommentar

Har sendt de to fax, jeg fikk oppgitt ett nummer og navn jeg skulle sende til og da skulle de "umiddelbart" sette opp linjen! I dag har jeg fortsatt ISDN, og nå sitter jeg og venter på at de skal svare i telefonen.

 

Jeg er utrolig fornøyd med linja de leverer ellers, men slike feil fra de sin side burde de ikke latt gå utover meg, men muligens sjekket først.

De var sinnsykt sta på at jeg skulle kontakte Lindorff selv, men når den er betalt i tide mener jeg det ikke er opp til meg.

 

Jeg er helt oppgitt nå... :cry:

Lenke til kommentar
Har sendt de to fax, jeg fikk oppgitt ett nummer og navn jeg skulle sende til og da skulle de "umiddelbart" sette opp linjen! I dag har jeg fortsatt ISDN, og nå sitter jeg og venter på at de skal svare i telefonen.

 

Jeg er utrolig fornøyd med linja de leverer ellers, men slike feil fra de sin side burde de ikke latt gå utover meg, men muligens sjekket først.

De var sinnsykt sta på at jeg skulle kontakte Lindorff selv, men når den er betalt i tide mener jeg det ikke er opp til meg.

 

Jeg er helt oppgitt nå... :cry:

Altså når jeg har vært ut i lignende sak selv så vet hvor vrang ngt kan være av og til.

 

Så lenge du har saken på din side, dvs ikke det er du som har klebba.

Så si det enkelt og greit, har jeg 64kbit i en dag til så hopper dere over 2 mnds regninger for tort og svie.

Det funker vanligvis, det virker ikke som det er mer enn et par tastetrykk for dem å hive opp linja igjen.(Det virka i alle fall til meg)

 

 

Metoden her virker enda bedre hos telenor.

Det året jeg hadde telenor betalte jeg aldri montør avgifta, og jeg slapp vel unna 5 eller 6 mnd regninger på grunn av feil dem gjorde :thumbup:

Endret av PulZ
Lenke til kommentar

Alle det som jobber i NGT "kundeservice" kan ved noen få enkle tastetrykk endre hastigheten på linja di.

 

Jeg har hatt mange problemer med linja mi selv om ikke alle kan skyldes på NGT.

 

Jeg fikk for snart 1 år siden linje fra NGT den var da i en hastighet av ca 800/300.

Det hadde på forhånd sagt at pga avstanden til sentralen så kunne det være jeg fikk litt lavere hastighet. Det gikk veldig fint til å begynne med og linja lå veldig stabilt på denne hastigheten, men etter 2 mnd så begynnte hastigheten til stadighet å gå ned til 128/256. og jeg måtte hver gang restarte ruteren for å få den opp igjen. Jeg sendte en mail til kundeservice addresser jeg fant på NGT sine sider, og fikk så klart til svar: "Bruk Kontaktskjema eller ring, bla bla bla". Jeg ringte satt i kø i ca 30 min og fikk snakke med en løk som prøvde å stille om på hastigheten for å se om det hjalp. men nei... det har senere bare blitt midre og mindre samarbeidsvillige og det virker på meg som om det ikke har lyst til å løse problemet nå. linja har bare blitt være også og nå skal jeg være glad når jeg klarer å få så mye som 128/256. den ligger nå vanligvis på 32 eller 96/256.

 

Jeg har bare gitt opp hele greia å avbestillt linja. Venter nå på Tele2 som skal gi meg ADSL fra 02.07. Så trenger jeg aldri mer forholde meg til NaziGenTel.(unnskyld ordbruken)

 

Har også hatt problemer med betaling. Linja vi har kom gjennom en bedrifts avtale og blir hver månde tatt direkte av bruttolønn(skatte fordeler) så vi ser aldri noe til rekningene. Men jeg få alikevell purringen på mail!

 

Jeg vil ikke anbefale noen å bruke NGT, man kan jo ikke bare satse på at det aldri skal bli noen problemer.

 

NGT - :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg synes ngt er bra jeg! Jag har bravo(tror jeg) begynte på 1024MB og nå har de økt den til 1700MB. Og det til samme prisen. Vi hadde telenor før, fikk halparten av det vi betaler for!

 

NGT -  :thumbup:

Telenor -  :thumbdown:

Ja, NGT er ok på pris og hastighet, men med en gang noe går skeis, er det mer virkningsfullt å stange hodet i tastaturet enn å prøve å komme gjennom på kundeservice... Hadde mistet passordet til routeren min, og trengte en påminnelse, det tok meg 5 arbeidsdager og rundt 50 telefonsamtaler ++ en shitload med mail.. :wallbash:

 

Ellers er jo telenor helt håpløse, NÅ reklamerer de med fri bruk?!? Velkommen etter:!:

Lenke til kommentar
Jeg synes ngt er bra jeg! Jag har bravo(tror jeg) begynte på 1024MB og nå har de økt den til 1700MB. Og det til samme prisen. Vi hadde telenor før, fikk halparten av det vi betaler for!

 

NGT -  :thumbup:

Telenor -  :thumbdown:

kb=kilobit min gode mann, ikke MB=megabyte ^^

Lenke til kommentar

jeg har hatt ngt i 2 år nå, har den nest dårligste linja, den på 1200

har hatt litt problemer, men det har ordnet seg helt fint, og de leverte også adsl 2 dager før de sa de kunne.

 

1. problem:

passord til routeren, ringte inn, ventet i 2 min, fikk passordet, logget meg inn(hele greia tok ca 4 min)

 

2. problem: for sen betaling, de sperret linja, jeg ringte(30 min kø) inn og sa jeg hadde betalt, men de var sene på banken, og sa de skulle åpne på mandag(dette var fredag)

 

mandagen kom, ingen linje :(

tirsdagen kom, fortsatt ingen linje, ringte ngt(45 min kø), de sa de hadde fått betaling, og åpnet linja med en gang :)

 

3. problem:

routeren min klikket, og trenget en resett, sendte mail i går, fikk svar i dag, med en fullstendig bruksanvisning :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...