Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT erfaringer


Anbefalte innlegg

I norge er det sånn at man må betale for kvalitet. Jeg har hatt Telenor ADSL og NextGenTel ADSL før.

Telenor var jeg stort sett veldig fornøyd med. En god linje med konstant full hastighet på linjen og veldig god pingtid. Så begynte jeg på universitetet i bergen og der fikk jeg tilbud om 2mbit NGT, og jeg tenkte nå at NGT sikkert var like bra som Telenor siden jeg kom til å ligge på samme sentralen osv. Men dette var ikke tilfelle. Dårlig pingtid, kapasitet som gikk opp og ned samt at linjen hadde klikkbyger av de skjeldne(datt ned hele tiden osv).

Jeg så meg rimelig lei av dette og fant da ut at jeg skulle bestille meg bredbånd fra Catch. Riktignok er de rimelig dyre, men det man får igjen av kundeservice og kvalitet på produktet er overlegent alle andre leverandører. <3 catch

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv NGT, og er veldig fornøyd med linja.

 

Når jeg ringer KS, legger jeg på hvis det ikke er BERGEN jeg kommer til.

Havner du i bergen og snakker med en mann så går det som regel greit. Synes de har bra peil på kundesentret, men tar ALT for lang tid å komme frem.

 

Når det gjelder leveranse, så er NGT så dårlig at jeg ikke har ord for det engang. De er så ufattelig ræva på leveranse at jeg får helt vondt når jeg tenker på det.

 

Huff, nå ble jeg dårlig. må stikke.

Lenke til kommentar

Man skal ikke forvente at Telenor og NGT levere tilsvarende produkter fra samme sentral. Jeg har Undersøkt litt i sammenheng med mitt hastighets problem hos NGT. Jeg fant ut at NGT levere ikke på samme sentralutstyr som Telenor, dvs Hvis Telenor har byggd ut en sentral for ADSL så kan ikke NGT levere fra den sentralen. Men Tele2 kan derimot lever på samme utstyr som Telenor. og NGT levere nødvendigvis ikke fra den sentralen du er koblet til. I mitt tilfelle har jeg funnet ut at det er slik:

 

S1 = Hovedsentral med Telenor/Tele2 og NGT utstyr

S2 = Min sentral med Telenor/Tele2 Utstyr

M = Meg!

 

 

S1------4,9km-------S2-----1,3km------M

 

Altså NGT leverer min linje fra S1 og bare viderekobler paret i den sentralen jeg er koblet til. Dette gir jo meg en avstand til sentralen på 5,2km og 5 er nesten det absolutte max for en ADSL linje. Ikke særlig godt gjennomtenkt av NGT.

Lenke til kommentar
Man skal ikke forvente at Telenor og NGT levere tilsvarende produkter fra samme sentral. Jeg har Undersøkt litt i sammenheng med mitt hastighets problem hos NGT. Jeg fant ut at NGT levere ikke på samme sentralutstyr som Telenor, dvs Hvis Telenor har byggd ut en sentral for ADSL så kan ikke NGT levere fra den sentralen. Men Tele2 kan derimot lever på samme utstyr som Telenor. og NGT levere nødvendigvis ikke fra den sentralen du er koblet til. I mitt tilfelle har jeg funnet ut at det er slik:

 

S1 = Hovedsentral med Telenor/Tele2 og NGT utstyr

S2 = Min sentral med Telenor/Tele2 Utstyr

M = Meg!

 

 

S1------4,9km-------S2-----1,3km------M

 

Altså NGT leverer min linje fra S1 og bare viderekobler paret i den sentralen jeg er koblet til. Dette gir jo meg en avstand til sentralen på 5,2km og 5 er nesten det absolutte max for en ADSL linje. Ikke særlig godt gjennomtenkt av NGT.

Så når NextGenTel sier at jeg er 5,7 kilometer fra sentralen er det godt mulig at avstanden hvis jeg bruker andre leverandører er kortere? Dette var jeg ikke klar over, jeg har lenge synes 5,7 kilometer virket unaturlig mye siden jeg vet om flere sentraler som er mye nærmere, men jeg har gått ut fra at alle leverandører bygger ut direkte fra sentralen jeg er koblet opp mot ellers.

 

Hvordan gikk du frem for å få vite hvilken sentral du faktisk er knyttet opp mot? Det hadde vært ekstremt greit å vite, dette var helt nytt for meg.

Lenke til kommentar
Man skal ikke forvente at Telenor og NGT levere tilsvarende produkter fra samme sentral. Jeg har Undersøkt litt i sammenheng med mitt hastighets problem hos NGT. Jeg fant ut at NGT levere ikke på samme sentralutstyr som Telenor, dvs Hvis Telenor har byggd ut en sentral for ADSL så kan ikke NGT levere fra den sentralen. Men Tele2 kan derimot lever på samme utstyr som Telenor. og NGT levere nødvendigvis ikke fra den sentralen du er koblet til. I mitt tilfelle har jeg funnet ut at det er slik:

 

S1 = Hovedsentral med Telenor/Tele2 og NGT utstyr

S2 = Min sentral med Telenor/Tele2 Utstyr

M = Meg!

 

 

S1------4,9km-------S2-----1,3km------M

 

Altså NGT leverer min linje fra S1 og bare viderekobler paret i den sentralen jeg er koblet til. Dette gir jo meg en avstand til sentralen på 5,2km og 5 er nesten det absolutte max for en ADSL linje. Ikke særlig godt gjennomtenkt av NGT.

Nesten samme her er 4,5 km fra sentral og de/den ledningen hit var bare 0,4 et eller annet husker ikke helt. Min linje er ikke stabil har ringt ngt kundeserice 3 ganger på 1 månede. De sier at nå er den stabil så tar det 20 min så detter jeg ut og så tar de 10 sek så er jeg oppe igjen. Dette er så iretende særlig når jeg spillert wc3 tft og får en del loss pga at jeg detter ut. De sier at jeg ikke kan ha bedre hastighet en 800/256 vis jeg skal kjøre stabilt, men detter ut uansett. Men når jeg da betaler for 1100/356 har jeg krav på pris reduksjon siden de ikke kan levere det jeg betaler for ?????

Lenke til kommentar

Dette vikk jeg vite av en på kunde"servicen" til NGT. det har næmlig oversikt over dette på skjermen. så det kan se hvor du er viderekoblet og hvor langt det er mellom det forskjelige sentralene. jeg spurte om ikke den sentralen nærmest meg var utbyggd, da svarte han: "bare av telenor og tele2 levere over samme utstyr"

 

tidligere har NGT sagt til meg at jeg var koblet til hoved sentralen, og jeg tenkte da direkte. men jeg går tydligvis via en sentral.

 

jeg skulle også egentlig hatt 1100/384 men fikk i starten bare 800/384. så når min nabo kjøpte telenor ADSL og fikk 1024 falt jeg ned under 128. Trolig pga at jeg har så lav signal styrke at telenor linja gir inteferens.

Lenke til kommentar
Dette vikk jeg vite av en på kunde"servicen" til NGT. det har næmlig oversikt over dette på skjermen. så det kan se hvor du er viderekoblet og hvor langt det er mellom det forskjelige sentralene. jeg spurte om ikke den sentralen nærmest meg var utbyggd, da svarte han: "bare av telenor og tele2 levere over samme utstyr"

 

tidligere har NGT sagt til meg at jeg var koblet til hoved sentralen, og jeg tenkte da direkte. men jeg går tydligvis via en sentral.

 

jeg skulle også egentlig hatt 1100/384 men fikk i starten bare 800/384. så når min nabo kjøpte telenor ADSL og fikk 1024 falt jeg ned under 128. Trolig pga at jeg har så lav signal styrke at telenor linja gir inteferens.

OK, veldig nyttig informasjon, takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette. Nå skal jeg jaggu kontakte Tele2, og høre om det ikke er kortere avstand der.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

morsomt! nå er det 4 gangen dette skjer med meg!!! ja du leste riktig...

sku sjekke mail nå netop(venter på mail fra en i Usa)

og nå er linja mi satt ned til ISDN...har sent ngt mail...

får vente og se om jeg får svar.

 

er mitt oppi en lansering av en ny web shop. så blir morsomt å se hvordan dette går.. har kommet til et stadie der jeg ikke blir sur lenger når Ngt gjør feil... jeg bare smiler dumt og spiser et par hyppere (kødder)... men uansett jeg later som om jeg gjør det, og bare glemmer hele greia...

 

totalt så har jeg brukt ca 1365 Kr på Ngt...dette er bare for og vente i tlf køen dems på kunde service...noen som vet ca hvor mange min dette blir!? mm nja samme faen...god natt folks

Lenke til kommentar
morsomt! nå er det 4 gangen dette skjer med meg!!! ja du leste riktig...

sku sjekke mail nå netop(venter på mail fra en i Usa)

og nå er linja mi satt ned til ISDN...har sent ngt mail...

får vente og se om jeg får svar.

 

er mitt oppi en lansering av en ny web shop. så blir morsomt å se hvordan dette går.. har kommet til et stadie der jeg ikke blir sur lenger når Ngt gjør feil... jeg bare smiler dumt og spiser et par hyppere (kødder)... men uansett jeg later som om jeg gjør det, og bare glemmer hele greia...

 

totalt så har jeg brukt ca 1365 Kr på Ngt...dette er bare for og vente i tlf køen dems på kunde service...noen som vet ca hvor mange min dette blir!? mm nja samme faen...god natt folks

Snodig, jeg har ventet maks 5min de gangene jeg har ringt NGT. Og de har ryddet opp med det samme jeg har ringt, helt uten spørsmål. Rart hvordan NGT's kundeservice kan variere så mye. Tror NGT bør renske litt opp i kundeservice avdelinga. Sende de ansatte på smilekurs og forklare dem at det faktsik er kundene de lever av

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...