Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

føkk NGT!

gikk til Faktura-avdelingen: kom rett gjennom, -men fikk melding om at det var feil avd. så snakk med

gikk så til salgsavdelingen (fakt.avd. sendte meg dit), der var jeg nr. 1i kø og fikk selger etter 4sek.). -men det var feil avd.

nå er jeg på kundestøtte, nr 17 i køen og en JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEVLA drittsang på repeat..

 

føkk ngt sa jeg , føkk føkk føkk

Lenke til kommentar

Bortsett fra ventetiden til NGT synes jeg de er hel knall :thumbup:

For en stund siden glemte jeg å betale regningen min, og NGT satte ned linjen min til isdn. Dette var ca kl. 18.00 en fredag. Jeg fikk helt panikk siden jeg hadde planlagt en inne-helg forran pc'n med noen bjørnunger og Battlefield. Jeg ringte NGT og forklarte at jeg hadde vært for sent ute med betalingen men at jeg hadde lagt den inn på nettbanken for 1 time siden. Pengene villa da være inn på konto hos NGT ca Tirsdag/Onsdag. Mannen jeg snakket med var tydligvis glad for at det straks var helg, så han trodde på meg og åpnet linjen min med en gang. Så thumbs up for NGT :yes:

Lenke til kommentar

Nextgentel er bra dem, men har sine problemer de oxo.

De har satt ned hastigheten min 2 ganger fra Delta 3000/704 til Bravo ved en feil.

Så da er det kjipt og sitte i tlf i 30 min for å forklare dem at de har gjort en feil.

Sist når jeg ringte spurte jeg han i kundeservice om hvor mye det ville koste meg å bytte fra ADSL til SHDSL, men det visste han ikke.

Sikkert bare etablerings gebyret på nytt sa han.

Trodde man burde kunne svare en kunde på et slikt spørsmål.

Det kunne i hvertfall jeg når jeg jobbet i kundeservice.

Men alt i alt,så er jeg fornøyd :) Håper ikke dem setter ned hastigheten min ved en feil engang til bare.

Lenke til kommentar

Har nextgentel selv og må si meg enig med vexx og gjengen her at kundesupporten til di er helt for jævlig. Har sikkert sittet i snitt ca 30min i ventetid og jeg har ringt dem ca 20x i løpet av 3 år. Altså jeg har brukt faktisk 600minutter eller 10 timer på å komme igjennom på kundesupport...

Hadde jeg tatt betalt for denne tiden hadde di måttet punge ut med 2000kr.

 

Edit : *Host Host, packet loss mellom cpu og fpu :laugh: , rettet på det nå :wee: *

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Har nextgentel selv og må si meg enig med vexx og gjengen her at kundesupporten til di er helt for jævlig. Har sikkert sittet i snitt ca 30min i ventetid og jeg har ringt dem ca 20x i løpet av 3 år. Altså jeg har brukt faktisk 600minutter eller 60 timer på å komme igjennom på kundesupport...

Hadde jeg tatt betalt for denne tiden hadde di måttet punge ut med 9000kr.

wow....det vil si at du har ringt dem annenhver måned det da siden du fikk dem, det hørtes ikke bra ut?

 

da må jeg bare spøre, er det brukern her som ikke har peiling :hmm:;)

 

hva slags problemer har du hvis du må ringe så ofte? har ringt de selv 2 ganger ventet ca. 40 min totalt til sammen altså. Problemet løst på 1-2 minutter

 

ene problemet var at routeren kræsja og det andre husker jeg ikke.

 

har ingen ting negativt å si om dem ngt jeg, hadde det 1000 ganger værre når jeg var kunde hos telenor

 

hvis jeg hadde hatt så mye problemer at jeg måtte ha ringt annenhver måned da hadde jeg bytta til noe annet fort som F

 

jeg mener hvor ille kan det være hvis du fortsatt er kunde der?

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
wow....det vil si at du har ringt dem annenhver måned det da siden du fikk dem, det hørtes ikke bra ut?

 

da må jeg bare spøre, er det brukern her som ikke har peiling :hmm:;)

 

hva slags problemer har du hvis du må ringe så ofte? har ringt de selv 2 ganger ventet ca. 40 min totalt til sammen altså. Problemet løst på 1-2 minutter.

 

Oppsummerer problemene mine :

1) Levering av adsl, tok 6måneder den første gangen.

2) Overføring av linja til den som tok over tok 4 1/2 måned.

3) Fikk fortsatt purringer og regninger sendt til meg 6 måneder etter overtakelsen.

4) Flere regninger sendt til inkasso ved bestilling av ny linje som ikke ble levert (i tross med alle problemene til NGT så bestilte jeg faktisk ny linje i august i fjor) grunnen er at jeg ikke betalte for noe jeg ikke hadde mottatt.

5) Flere telefonsamtaler til lindorf frem og tilbake for å ordne opp i alt dette tullet.

 

Så av 20 ganger jeg har ringt di så har så og si alle vært pga NGT, det gjelder forsåvidt også for di gangene sentralen har låst seg fullstendig og jeg ikke har kommet på nett.

 

Hva har jeg fått for ale problemene mine? Vell 4xBravo hastighet til bravo pris.

Lenke til kommentar
wow....det vil si at du har ringt dem annenhver måned det da siden du fikk dem, det hørtes ikke bra ut?

 

da må jeg bare spøre, er det brukern her som ikke har peiling :hmm:  ;)

 

hva slags problemer har du hvis du må ringe så ofte? har ringt de selv 2 ganger ventet ca. 40 min totalt til sammen altså. Problemet løst på 1-2 minutter.

 

Oppsummerer problemene mine :

1) Levering av adsl, tok 6måneder den første gangen.

2) Overføring av linja til den som tok over tok 4 1/2 måned.

3) Fikk fortsatt purringer og regninger sendt til meg 6 måneder etter overtakelsen.

4) Flere regninger sendt til inkasso ved bestilling av ny linje som ikke ble levert (i tross med alle problemene til NGT så bestilte jeg faktisk ny linje i august i fjor) grunnen er at jeg ikke betalte for noe jeg ikke hadde mottatt.

5) Flere telefonsamtaler til lindorf frem og tilbake for å ordne opp i alt dette tullet.

 

Så av 20 ganger jeg har ringt di så har så og si alle vært pga NGT, det gjelder forsåvidt også for di gangene sentralen har låst seg fullstendig og jeg ikke har kommet på nett.

 

Hva har jeg fått for ale problemene mine? Vell 4xBravo hastighet til bravo pris.

wow, da er jeg med igjen :yes: det var jo nesten sånn jeg hadde det med telenor det

 

håper det kommer i orden for deg, lykke til

 

det værste med telenor at ikke bare krangla jeg med dem i 1 år, men de kutta linja mi TOTALT 1 måned før oppsigelsen min gikk ut, da ble det over 1 måned med isdn før jeg fikk ngt

 

så jeg anbefaler å ikke bytte til telenor, da kan du fort komme i samma dritten en gang til

 

finnes det noen selskap der ute som ingen kan si noe dritt om når det gjleder kundeservice?

Lenke til kommentar

Eneste grunnen til at jeg i det hele tatt orker å ha ngt linja er pga ut hastigheten og selvsagt det faktum at jeg har quadro til prisen av bravo da ;) . Den brukes ganske mye som et alternativ til dyre telefonsamtaler til spania, da er det litt koseligere med live videokonferanse.

 

Kommer ikke til å bytte leverandør før jeg flytter.

 

Edit: Ps Har per dags dato ingen problemer med NGT lengre.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Jeg hadde Bluecom en gang i tiden. Da jeg flyttet, byttet jeg også til 2mbit NGT. Det tok 12 uker før jeg fikk linja, men da fikk jeg 4 mnd fri flyt som plaster på såret :thumbup:

Bluecom klarte forresten ikke å si opp abonnementet, så min bror som fremdeles bor der, har hatt 1mbit gratis linje siden des 03 :p

Lenke til kommentar

jeg hadde bluecom 704 linje før jeg bytt litt 8mbit ngt

 

ngt er ok spør om sett opp linje vis du har betal sent og betal osv men telfsystem er dass og fakuta system er megt dårlig jeg har ngt får at de ha de best adsl linje og det er nest jeg har ngt får også

 

men der mangl andre isp som er bra dc,lyse,catsh,firstmile så vil sett meg om får jeg valg ny isp i dag ngt er ikke først valg mitt lenger kundeservier osv gjelder mer og der andre godlinje ut

Lenke til kommentar

Jeg er ellers en fan av NGT, men nå har jeg måtte trekke litt på skuldrene...

Jeg og de to jeg har bodd med har delt en linje. Nå skal de to andre flytte ut og linja skal flyttes over i mitt navn for ordens skyld.

Men hva koster det?

400 kroner! :no:

De skulle ikke forandre adressa engang, bare navnet linja sto i, 15- 20 bokstaver!!!

 

Grrrrrrr :thumbdown::realmad::wallbash:

Lenke til kommentar

Da jeg bestilte NGT måtte jeg vente 14 uker før de fikk fingen ut, men fikk ikke noe plaster på såret av den grunn. Kundeservicen deres er det verste jeg noensinne har opplevd. Ventetiden og ikke minst mange ting de ikke kan svare på og noen ganger utenlandske personer som snakker latterlig dårlig norsk. Å så er det denne helv... routeren som gjør det håpløst å spille i LAN. Har åpna alt av porter men mye fungerer ikke. Venter på LYSE og så er det vekk i fra NGT fortere enn fa....

Lenke til kommentar

NGT var mitt første valg når jeg skulle ha ADSL. Men nå venter jeg som sagt på Tele 2 linje.

 

Grunner til at jeg valgte NGT:

-Hastighet og pris.

-Muligheten for fast IP og programerbar ruter.

 

Hvorfor jeg ikke vil ha NGT nå?

-NGT leverer ikke den farten det har lovet og det har ikke vist noe særlig initiativ til å fikse problemet

-Elendig support :mad:

-Det har liten/ingen oversikt over hvem som betaler eller om du har betalt i hele tatt.

 

Hvorfor velger jeg Tele2 nå? (Valget er mellom: Tele2, Telenor og NGT)

-Det gir mulighet for fast IP

-Det har programerbare rutere

-Og sist men ikke minst det er ikke "Stjelenor"!

 

Oky så det siste argumentet er ikke noe særlig bra, men jeg har et mindre blit forhold til telenor.

Lenke til kommentar
Jeg er ellers en fan av NGT, men nå har jeg måtte trekke litt på skuldrene...

Jeg og de to jeg har bodd med har delt en linje. Nå skal de to andre flytte ut og linja skal flyttes over i mitt navn for ordens skyld.

Men hva koster det?

400 kroner! :no:

De skulle ikke forandre adressa engang, bare navnet linja sto i, 15- 20 bokstaver!!!

 

Grrrrrrr :thumbdown::realmad::wallbash:

dette kan da gjøres på web interfacen ?

Lenke til kommentar

Utrolig kjip historie dette her..

Når det gjelder den ventetiden i telefonen så måtte jeg vente i over 1 forjævlig time. Og den der vente musikken de har er til å :sick: og få vondt i ørene av.. Holder på å gå på veggene når jeg sitter å venter på at de skal ta telefonen fordi det tar jo nesten en time hver gang før de tar telefonen. :thumbdown:

Men utenom dette så har jeg bare gode erfaringer med NGT, men som sagt; En utrolig kjipt dette som hendte med deg :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...