Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var et kjent problem også tidligere at GPU på en måte sovnet av. Prøv Firefox trikset som går ut på å starte Firefox og la den ha nettsiden til nvidia.com åpen, denne siden: http://www.nvidia.com/page/home.html

 

Straks jeg satte maskinen slik gikk GPU load igjen til 99 - 100% og holder seg der. Den gangen var det kun mine Fermi-baserte kort som sovnet av.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Gikk jo fint å oppgradere hfm, når jeg skulle laste config-fila, så valgte jeg filtype "legacy hfm configuration file", og da kunne jeg bruke den gamle :) Den tok med alle klientene mine, måtte bare fikse programspesifikke innstillinger - som webside med oversikt og sånn.

Lenke til kommentar

Det var et kjent problem også tidligere at GPU på en måte sovnet av. Prøv Firefox trikset som går ut på å starte Firefox og la den ha nettsiden til nvidia.com åpen, denne siden: http://www.nvidia.com/page/home.html

 

Straks jeg satte maskinen slik gikk GPU load igjen til 99 - 100% og holder seg der. Den gangen var det kun mine Fermi-baserte kort som sovnet av.

 

Hehehe...har ikke Firefox, og vil heller ikke ha...:-)

De får fikse klienten slik at den rusler og går som den skal uavhengig av software folk har, synes nå jeg.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Jeg har allerede merket meg at det er enkelte på Stanfords forum som rapporterer store svingninger i hvordan GPU- viften opererer. Mange sier at den flukturerer enormt under foldingen, og det har jeg lagt merke til hos meg også. GPU- vifta på mitt GTX570- kort løper helt løpsk. Plutselig svirrer den rundt med nokså moderat fart, for i de neste 5 sekundene å øke noe vanvittig, for så igjen å droppe turtallet dramatisk ned. 5 sekunder etter dette brøler den av gårde igjen - så det er helt klart noe som ikke er helt bra med denne klienten heller...:-(

Bruke GPU control panel (CCC / afterburner el.) og bruke "force fan speed" til en hastighet som holder kortet på akseptabel temp under 100% load?

Jeg har min GPU satt til forced 45% fan speed. ca 35-40C idle og 60-70C i furmark (og tilsvarende syntetiske burn-in).

(har åpen kjøler og HAF-X med god luftflyt)

 

Det var et kjent problem også tidligere at GPU på en måte sovnet av. Prøv Firefox trikset som går ut på å starte Firefox og la den ha nettsiden til nvidia.com åpen, denne siden: http://www.nvidia.com/page/home.html

 

Straks jeg satte maskinen slik gikk GPU load igjen til 99 - 100% og holder seg der. Den gangen var det kun mine Fermi-baserte kort som sovnet av.

 

Hehehe...har ikke Firefox, og vil heller ikke ha...:-)

De får fikse klienten slik at den rusler og går som den skal uavhengig av software folk har, synes nå jeg.

Kanskje prøve å åpne nettsiden i den/de nettleseren(e) du har?

Lenke til kommentar

Bedre halvdeler er ofte slik, skal vi kanskje gratulere med en forestående begivenhet?

 

Og ja, slike rigger kan fint stå i stua eller andre oppholdsrom, det er ikke mye støy de lager, langt mindre enn varmepumpa vil jeg si. Siden cpu kjernetemperaturene kun ligger omkring 30Celsius ved en romtemperatur på 22 - 23 kan man stille ned radiatorviftene til at de såvidt sykler rundt. Dette er en perfekt varmevifte, litt dyr i innkjøp riktignok, ca. nok til 3 varmepumper pr. rigg. Ups, vi glemmer den sammenligningen. Mine tre (og det blir ikke flere) blir alle stående i hallen i underetasjen. Jeg har et hus med en åpen løsning over tre etasjer så det passer fint å slippe ut all varmen nede.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hvilket hovedkort er det snakk om, kanskje jeg har et liggende som jeg kan sende deg i påskegave. :)

 

Mitt Supermicro H8QGi-F er forsinket med 2 dager, men er nå endelig i postens system og ankommer her torsdag hvis ting går slik de skal.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hovedkortet er ms-7246(Er msi pu ed v2.0) som jeg skrev i min første post, Jeg trudde dere brukte google. Hehehe.

Men alias, jeg har et asus kort liggende med en Quad som kjører på 3000Mhz.

Men må da kun bruke linux. Kjøper ikke en nye win7 lisens til det gamle hovedkortet.

Men ellers takk for gi bort kort,

Skal jeg ha ny lisens så blir det også nytt kort+cpu+ram+ssd.

Lenke til kommentar

OK. altså et Socket LGA775, som jeg dessverre ikke har noen flere igjen av, siste var et Asus Extreme Striker II som ble solgt i forrige måned.

 

Men jeg har et MSI K9A2 Platinum V2 http://www.msi.com/p...latinum-V2.html med 4 GB RAM og CPU (AMD Phenom™ X4 9950 Black Edition) http://products.amd....1=True&f12=True som du kan få få beholde hvis du er interessert. CPU kjøler kan også følge med. Dette er et suverent kort som kan folde med 4 X GPU, evt. 8 hvis det er kort med 2 X GPU. Har selv brukt det med 4 stk. 9800GX2, men det drar selvsagt en del strøm med et slikt oppsett. Med 4 X GTS450 holder det med en PSU på 850Watt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...