Gå til innhold

Anbefalte innlegg

33K er ikke mer en hva man betalte for en SR2 i 2011.

Hvor mye ville maskinen din ha ytet med de beste cpuene?

Med tanke på "heller 1 pc til 50K , en 2 pcer til 33k" på en måte.

 

Og passer den PSU til alt hovedkortet krever? Måtte jo ha CX1200W ol på mine SR2 med så mange 8pins osv.

 

----------

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med 4 x Magny-Cours Opteron 6176 OC til 3GHz ville vel PPD ligget mellom 6 - 700PPD ser jeg på forumet hos Stanford. Men de koster jo skjorta med omlag 11K pr. stk.

 

Jeg ser at riggen bruker ca. 200Watt ved idle, ved folding stiger forbruket fra veggen til 580Watt, det vil si 380 / 4 = 95Watt. Jeg vet ikke hvor mye de bruker ved idle men noen watt er det vel. Men ut fra dette vil jeg tro at en 950Watt PSU skal holde til de kraftigste. Men setter man inn andre enheter, mange disker, skjermkort etc. så blir den vel i minste laget.

 

Edit: Fant et eksempel hos: http://www.overclock...t=691712&page=4 som viser PPD på 6176 ved stock frekvens som stemmer bra med min forrige observasjon.

 

Project: p6901

Average time/frame: 00:06:13 {in hh:mm:ss} ~317,863 ppd

 

Project: p6903

Average time/frame: 00:13:56 {in hh:mm:ss} ~509,764 ppd

 

CPU: Opteron 6176se @ 2.3 GHz

# of CPU sockets: 4

# of Physical cores: 48

 

# of FAH CPU processes: 48

# of FAH GPU Clients: 0

 

RAM GB installed: 32

RAM Type: DDR3

RAM Speed: DDR3-1333 @ 9-9-9-24, quad-channel

NUMA enabled/disabled/not used: ? never checked

OS name/kernel version: Ubuntu 10.10

Client: Linux 6.35

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hvordan er de på 8XXXprosjektene? // Eller de prosjektene som kommer til å bli normalen.

Regner med at 03 og 01 ikke blir her 24/7 i hele 2012.

 

Hvis jeg har forstått det rett så vil 6903 og 6904 blir konvertert om til bigadv-16, og 6901 vil forsvinne. Hvordan 8XXX prosjekter yter kan man se her: https://docs.google....BnRklERFE#gid=0

 

Edit: Visste jeg hadde lest det et sted:

Sitat "Please expect a beta announcement soon for testing these new bigadv-16 work units. Then, after the new bigadv-16 projects stabilize, we will bring the bigadv-12 projects into line (points, deadlines) with the bigadv-16 projects and convert all projects to bigadv-16. We are not sure of the timescale for this yet, as we'd like to test the new projects in a thorough manner. We will endeavor to be as transparent as we can regarding upcoming changes in the bigadv program. Bigadv-8 projects will likely be phased out (and indeed are mostly not being assigned at this time)." Sitat slutt

Link: http://folding.typep...g-interval.html

 

 

Lå stabilt på 800PPD helt til jeg fikk rare prosjekter, har ikke endret noe men alt stuper rett ned.

Alt inni den røde er da tapt PPD

Jeg fikk de samme, fem tilsammen tror jeg, men slettet dem så snart jeg oppdaget dem, så jeg har ikke hatt noe merkbart tap i PPD.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle begynne å folde litt. Har jo hørt om det en stund nå, så kunne kanskje vært greit å bidra.

 

Har lastet ned programvaren, og slengte inn hardware.no's id og startet, men fikk ikke opp noe "% ferdig" noen steder. Føler jeg gjorde noe feil, og at den bare står og ikke gjør noe.

Lenke til kommentar

Windows viser bare 2 x CPU og dermed kun 32 core i Taskmanager, og det samme gjør Ubuntu 11.10. Men begge OS folder med 64 core. For Windows måtte jeg til med "-smp 64" mens Ubuntu gjør det selv. Windows viste 64 core/tråder under kontrollpanel/system/enhetsbehandling, så jeg skal se om jeg finner noe lignende i Ubuntu som kan vise aktiviteten på alle prosessorene.

 

Litt av samme problem her.

Windows viser alt, dvs 2008 R2 advanced server viser 40/80 cores.

Windows 7 takler ikke 64GB Ram, og heller ikke mer enn 2(?)prosessorer.

 

Ubuntu tygger på alle 40 cores/80 threads - tror jeg, men jeg er ikke 110% sikker, for Ubuntu klarer ikke å vise mer enn 32.

 

Forøvrig spennende å se hva du får ut av AMD riggen - kan være aktuellt for meg med noen slike til å kode video, og det virker somFAH er en grei måte å måle cpu ytelse.

Endret av avo
Lenke til kommentar

Jeg ligger ikke forran i CPU biten, ennå, men har hatt SSD RAID siden 2008 :)

For praktisk daglig bruk og gaming har egentlig 4 kjerner, 8GB RAM, GPU tilsvarende 4870x2, og 64GB med SSD lagring (som jeg hadde da) vært greit helt frem til nå, men jeg måtte uansett oppgradere i 2010 :p

Ny oppgradering planlagt i 2012, blir spennende å se om jeg går for singel eller dobbel socket LGA 2011.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...