Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva kjører du med som har 40 cores / 80 threads?

 

Du ser hva den folder med i loggen, slik:

 

[12:51:22] Mapping NT from 64 to 64

[12:51:24] Completed 0 out of 250000 steps (0%)

[13:08:48] Completed 2500 out of 250000 steps (1%)

4 x E7 4870...

Og ja, mapping NT from 80 to 80 er der...

Lenke til kommentar

Fant den, visste ikke at noe slikt eksisterte. http://ark.intel.com...Ts-Intel-QPI%29

 

Hvor mye PPD gjør noe slikt for de forskjellige 69XX?

 

Edit: Gode gud, den koster jo en liten bruktbil. https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=BX80615E74870&ref=Prisjakt.no&utm_source=Prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=BX80615E74870

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hvilken maskinvare tenkte du å folde på, og hvilken klient lastet du ned?

 

Og, velkommen skal du være.:thumbup:

 

Takk takk :)

 

Er visst forandret litt siden de versjonene jeg så på youtube, så fant % i loggen.

 

Har et nytt problem, fikk ikke folding klienten til å bruke mere en 13% prosessorkraft.

 

Kort oppsumert

i7 960

9gb minne

Windows 7 x64

 

Lastet ned klienten for windows med GUI.

 

 

Edit: Har litt problemer med stabilitet på pc'en min, og den skrudde seg av. Nå bruker Foldingen 0%, og den finner ikke loggfilen.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Fant den, visste ikke at noe slikt eksisterte. http://ark.intel.com...Ts-Intel-QPI%29

 

Hvor mye PPD gjør noe slikt for de forskjellige 69XX?

 

Edit: Gode gud, den koster jo en liten bruktbil. https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=BX80615E74870&ref=Prisjakt.no&utm_source=Prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=BX80615E74870

Har ikke tatt meg bryet med å sette opp monitorering, men denne leverer vel 4-700 ppd avhengig av hva den får av pakker.

Lå på 5. Plass over individuelle brukere på vetdensbasis når jeg sorterte på "today" en dag den leverte en stor pakke til frokost :D

Lenke til kommentar

Kort oppsumert

i7 960

9gb minne

Windows 7 x64

 

Lastet ned klienten for windows med GUI.

 

 

Edit: Har litt problemer med stabilitet på pc'en min, og den skrudde seg av. Nå bruker Foldingen 0%, og den finner ikke loggfilen.

 

Jeg ville brukt Windows XP/2003/Vista/2008/7 SMP2 client console version 6.34 for 64-bit, hvis det er 64-bit Win7 du kjører. Jeg kan ikke se at det finnes noen GUI versjon for SMP2, men det er mulig jeg husker (tar) feil.

 

i7 960 OC til 4GHz burde gi bra PPD på SMP prosjektene, og god PPD på bigadv hvis du bruker langouste til å å ned 6903 og 6904. Denne guiden er laget for i7 2600K men virker like bra på i7 960 hvis du overklokker den til 3.8 - 4GHz+ så vil den garantert klare å folde P6903 innen friset, kanskje også 6904. Jeg klarte 6903 med i7 920 på 3.8GHz, men ikke 6904, selv på 4.2GHz.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Har ikke tatt meg bryet med å sette opp monitorering, men denne leverer vel 4-700 ppd avhengig av hva den får av pakker. Lå på 5. Plass over individuelle brukere på vetdensbasis når jeg sorterte på "today" en dag den leverte en stor pakke til frokost :D

 

Antar du mener 500 - 700K PPD. Hvilket hovedkort bruker du med fire slike? Godt over 120K kroner bare i prosessorer, jeg er ganske rystet like inntil skjelettet.:dribble:

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Hva er din definisjon av god ppd på en i7 960?

 

En 960 klokket til 4.2GHz burde gi 60K PPD på en 6903 vil jeg gjette på. Min 950 klokket til 4.2 lå på 55K+.

 

Edit: Rettelse, den lå faktisk på 70K med P6903 under UBuntu 11.10

Name: Rigg12 i7950 420Watt Kontor

Path: Q:\

Number of Frames Observed: 36

 

Min. Time / Frame : 00:52:11 - 70 332,3 PPD

Avg. Time / Frame : 00:52:24 - 69 896,5 PPD

 

Så jeg vil anta at 960 vil gkjøre det noe bedre enn det.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Har ikke tatt meg bryet med å sette opp monitorering, men denne leverer vel 4-700 ppd avhengig av hva den får av pakker. Lå på 5. Plass over individuelle brukere på verdensbasis når jeg sorterte på "today" en dag den leverte en stor pakke til frokost :D

 

Antar du mener 500 - 700K PPD. Hvilket hovedkort bruker du med fire slike? Godt over 120K kroner bare i prosessorer, jeg er ganske rystet like inntil skjelettet.:dribble:

Hk, og i grunn alt annet er fra Dell.

R810 server.

Og ja, selvfølgelig 500-700k

Og ja igjen, det koster, men strengt tatt billigere regnekraft enn f.eks 3 dual X5690 maskiner.

Dell gir jo syke rabatter om man bare spør pent.

Tror maskinen kom på 125' ex mva.

Det med 4 x cpu, 64GB RAM, sinna Raid controller,10GB nettverk, 2008R2 Advanced server, 3 års prosupport, og litt annet snadder.

Er bare å leke med config på dell.no og dele prisen på 2 :p

Lenke til kommentar

Jeg ville brukt Windows XP/2003/Vista/2008/7 SMP2 client console version 6.34 for 64-bit, hvis det er 64-bit Win7 du kjører. Jeg kan ikke se at det finnes noen GUI versjon for SMP2, men det er mulig jeg husker (tar) feil.

 

i7 960 OC til 4GHz burde gi bra PPD på SMP prosjektene, og god PPD på bigadv hvis du bruker langouste til å å ned 6903 og 6904. Denne guiden er laget for i7 2600K men virker like bra på i7 960 hvis du overklokker den til 3.8 - 4GHz+ så vil den garantert klare å folde P6903 innen friset, kanskje også 6904. Jeg klarte 6903 med i7 920 på 3.8GHz, men ikke 6904, selv på 4.2GHz.

 

hmm, du mistet meg ved "bigadv" og "Langouste 6903/4".

 

Overklokking blir det ikke mye av, iverfall ikke til å begynne med. Bryr meg egentlig ikke så mye om ppd heller atm.

 

Nå får jeg bare en feilmelding "CPU - F@H Core Downloade error (#20), waiting before retry". Den bare fortsetter å telle.

Lenke til kommentar

Nå skal jeg ta opp igjen folding, med ny rigg. Foldet en del et par år tilbake, da med noe svakere maskinvare enn i dag. :)

Sitter med en Phenom II x4 955 BE som snart skal få tygge tall døgnet rundt. Ønsker å bli litt kjent med f@h-programvaren før jeg setter foldinga i drift sånn at jeg har kontroll på resursser ettersom jeg ikke har dedikert maskinen til folding.

 

Noen tips mtp. bruk av CPU-klienten for Linux-servere? Tenkte å følge guiden som ligger ute hos Stanford, men er fortsatt nysgjerrig på de avanserte innstillingene til klienten. Lurer også litt på hvor stort et bidrag med denne prosessoren egentlig utgjør og om det er verdt å klokke den opp mot 4ghz for å hente ut mer.

Lenke til kommentar

Som sagt litt tidligere så finner den ikke loggfilen lengere. Får bare opp "Cannot find the FAHlog.txt file. Do you want to create a new file?". Prøvde å reinstallere F@H klienten uten at det hjalp.

 

Da har du en feil i installasjonen et sted. Hvis du skal installere på nytt så er det lurt å avinstallere forrige installasjon først. Fra hvor jeg sitter så mistenker jeg at du har lastet ned f@h for GPU og ikke for CPU, siden det aldri skjedde noen utvikling i %. Kan du gi meg navnet på (fila) den versjonen du lastet ned og installerte fra?

Lenke til kommentar

For de som lurte på eller slet med SMP installasjon, sjekk http://folding.stanford.edu/English/WinSMPGuide

Det er også en klient med GUI som jeg fant frem for en kamerat som akkurat hadde kjøpt ny rigg og ville bruke F@H for å teste stabiliteten på overklokken, og som har fortsatt å kjøre den. Jeg finner ikke den i farta, noen andre som vet hvor den er, lurer på om det var V7 som støtter både SMP og GPU folding fra samme klient.

Lenke til kommentar

Som sagt litt tidligere så finner den ikke loggfilen lengere. Får bare opp "Cannot find the FAHlog.txt file. Do you want to create a new file?". Prøvde å reinstallere F@H klienten uten at det hjalp.

 

Da har du en feil i installasjonen et sted. Hvis du skal installere på nytt så er det lurt å avinstallere forrige installasjon først. Fra hvor jeg sitter så mistenker jeg at du har lastet ned f@h for GPU og ikke for CPU, siden det aldri skjedde noen utvikling i %. Kan du gi meg navnet på (fila) den versjonen du lastet ned og installerte fra?

 

Fila heter "[email protected]" Fant ikke x64 utgaven på nedlastningssiden til [email protected] selvfølgelig gamle installasjonen av f@h før jeg installerte det på nytt.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Tre kjappe spm, akkurat bygget ny pc (detaljer i sig).

Pleier å skru pc'en på når jeg skal bruke den og av når jeg er ferdig (et par timer om dagen ca).

 

1. Hvis jeg begynner med F@H på cpu'en (regner med at det er den som er best i oppsettet mitt) hvor mye koster det i månden av strøm ca? Lever på et litt trangt budsjett da jeg fortsatt studerer og har boliglån etc etc.

2. Kan jeg skru av/på F@H som det passer meg, eller MÅ den få lov til å holde på fra gitt tidspunkt til et annet gitt tidspunkt?

3. Hvor mye ca vil jeg kunne bidra med?

 

-wamp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...