Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke brydd meg om å eksperimentere med klokking på 250GTS. Tror mine tåler litt på shader, men iallfall ikke på core. Tviler på at klokk på minne vil gjøre noe utslag. Og ved å kjøre default sikrer man stabilitet og at de varer lenge (det siste bare kanskje).

 

Tror det skal endel til å forkorte levetiden merkbart ved kun overklokking. Kortet blir et par grader varmere, men det er jo peanuts anyway. Men som du sier: det er ikke sannsynlig at du kan klokke disse enormt, utifra reviews jeg har sett er det ofte stopp ved 775MHz core allerede, det er jo 5%. Sånn sett har det mer for seg å klokke eldre G92, siden de er klokket lavere stock.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere servere hos Folding@home må være nede siden all leveranse av WUer nå stopper opp etter hvert som de blir ferdige lokalt. Har nå 9 stk. i kø for opplasting og i løpet av en times tid vil alt stå stille hvis det ikke retter seg. Har kun fått levert 4K poeng hittil i dag. Finner ingen info om hva som skjer, ikke på forumet heller.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hvor mye CPU bruker gpu folding? Jeg har en i7 med HT, slik at jeg har 8 "tråder". GPU bruker konstant 12-13% cpu, dvs 1/8 - det samme gjør en vanlig klient. Når jeg økte OC fra 3 til 3.2gig, falt gpu folding tiden i fra 3 min pr prosent til 2 min pr prosent, fremdeles med 12-13%.

 

Så min konklusjon er at mangelen på cpu kraft holder gpu foldingen tilbake.

 

Er det noen måte å allokere flere cpu'er til gpu folding? Kunne slått av HT og dermed "doblet" kraften, men det ønsker jeg ikke å gjøre.

 

Bruker wm linux distro for å folde med 4 cpu'er. Er det noen måte å kunne øke antall cpu'er en klient bruker (ikke konsoll, men den typen som ligger på oppgavelinja) slik at jeg kan slutte med å kjøre vm'er?

Lenke til kommentar
1-3% for Nvidia. Mer for ATi. Full CPU folding vil bremse GPU folding i mange tilfeller ja.

 

Hos meg er det ikke CPU'en som er begresningen, men "thread'en", det vil si at selv om cpu forøvrig er ubrukt, så vil bare gpu klienten ta for seg12-13% (som er 1/8, derav min teori om at den kun tar 1 "cpu"). Kjører jeg kun gpu ligger streken dønn på 12-13%.

 

12-13% av en overklokket i7 920 er uansett helsikens mye mer en 1-3% for nvida.

 

Jeg gir GPU gladelig 20% også jeg, hvis jeg bare hadde fått vite hvordan jeg kan gjøre det (uten å disable hyper-threading).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...