Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Å lede friskluft in til kabinettet kan hjelpe mye, forutsatt at vinduet ikke ligger i sørveggen. Da bil det ha begrenset effekt om bare få uker. men husk også at det ikke bare er kald luft til som gjelder men generell sirkulasjon av luft i rommet; kald luft inn/varm luft ut slik at romtemperaturen senkes.

 

Nord eller østvendt så vil dette ha effekt mesteparten av året, men om rommet er i en underetasje så vuil du kunne oppleve at uteluften er varmere enn inneluften om sommeren.

Endret av Xell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

god luftsirkulasjon er uansett bra. Hvis du tar luft utenfra i en nordvegg (og rom i andreetasje) så vil nok dette senke temperaturen selv om sommeren. Men det blir selvsagt ikke ekstremkjøling.

 

Økt sirkulasjon rundt kortene hvil hjelpe selvom man ikke henter luften utenfra. Jeg vil tippe at luften mellom kortene er langt over temperaturen i resten av rommet.

Lenke til kommentar

Har man skikkelig flaks så blir slike pakker sendt inn og delivs kreditert helt av seg selv, men som regel så blir de bare liggende i køen som en EUE.

 

Den eneste måten jeg vet om som man kan få delkredit for en EUE (og samtidig melde inn problemet) er å gjøre runden med qfix og -send komandoer. Hvis man får sendt inn en delkredit så vil den registreres som en potensielt kranglete pakke.

 

Det at ting starter på nytt skyldes at man vil få tilsendt samme pakke dersom problemet ikke "meldes" til serveren. Hvis det er en kranglete pakke så vil man ende opp med å mått forsøke å fulføre pakken 3 eller 4 ganger før man får tilsendt en ny.

 

Jeg kan skrive full rutine på qfix, men har ikke tid akkurat nå. Vi burde kansksje få lagt til dette i førsteposten.

Lenke til kommentar

Flaks er ikke min sterke side.:thumbdown: Jeg forsøker qfix men kommandoen gjenkjennes ikke av Linux. Mulig jeg valgte for feil type linux, men jeg ser at qfix finnes/ligger der.

 

Uansett, jeg kjørte -send all uten at noe skjedde. Kanskje det er bare å svelge det sure eplet og starte en ny WU og glemme den nesten ferdige. Skal ihvertfall ikke klokke mer på slutten av en jobb. Legger med bildet for ordens skyld.

post-53451-1268317043,9703_thumb.jpg

Lenke til kommentar

for å kjøre et program eller skript som ligger i den katalogen man står i (men ikke i PATH) så må man ha ./ først. Det indikerer at shellet skal finne filen der (for de som har knastet litt i dos; ./ = katalogen du står i ../ = katalogen over)

 

så hvis du skriver ./qfix så vil det virke.

 

Det kan hende at send all ikke virker før etter at du har kjørt qfix da crachen kan ha forårsaket en feil i køen. Det kan selvsagt også hende at qfix ikke kan fikse problemet, men du har lite å tape på å prøve. Ingen ting forsvinner før du har rundet køen og kommet tilbake til det samme kønummeret, så det er fortsatt mulig å redde en EUE.

Lenke til kommentar

Takker, qfix kjørte og listet opp fra 0 til 9 hvor 9 hadde kode 1, resten var 0. Det så ut som alt var ok, fikk ingen feilmeldinger. Kjørte så -send all og fikk melding om at noe var feil, men ville bli rettet ved oppstart. Ingenting nytt skjedde annet enn at ny wu startet. Gir meg der og glemmer saken, men ergelig var det.

Lenke til kommentar

Takker, qfix kjørte og listet opp fra 0 til 9 hvor 9 hadde kode 1, resten var 0. Det så ut som alt var ok, fikk ingen feilmeldinger. Kjørte så -send all og fikk melding om at noe var feil, men ville bli rettet ved oppstart. Ingenting nytt skjedde annet enn at ny wu startet. Gir meg der og glemmer saken, men ergelig var det.

 

Problemet med bigadv om PC'en av en eller annen grunn går ned, er at WU'ene går i dass om checkpoint skrives i gjerningsøyeblikket. I work-katalogen ligger det også en wudata_0n_prev.cpt og ved krasj, kan den kanskje redde stumpene, dersom denne renames til wudata_0n.cpt. Det bør sannsynligvis gjøres før klienten startes på nytt.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg kjører GPU klienten og først kjørte jeg vanlig systray klient, og begge leverte inn WUene svært fort. Men nå har jeg prøvd meg på SMP klienten. Men den lasta ned en WU med 5000000 steps. Og nå har E8500en min jobba i 24 timer men har bare klart 5% av jobben. Det stod også i FAQen at man skulle se fire tasks i taskmanager, men jeg ser bare en. Er det noe som er gæernt.. og klarer jeg å bli ferdig innen fristen når jobben er så stor/går så sakte?

Lenke til kommentar

Hei. Jeg kjører GPU klienten og først kjørte jeg vanlig systray klient, og begge leverte inn WUene svært fort. Men nå har jeg prøvd meg på SMP klienten. Men den lasta ned en WU med 5000000 steps. Og nå har E8500en min jobba i 24 timer men har bare klart 5% av jobben. Det stod også i FAQen at man skulle se fire tasks i taskmanager, men jeg ser bare en. Er det noe som er gæernt.. og klarer jeg å bli ferdig innen fristen når jobben er så stor/går så sakte?

 

Deadline på SMP er vanligvis 3-6 dager. Med den hastigheten din E8500 holder, vil den være passert lenge før du er ferdig. Nå skal normalt en E8500 gjøre unna de fleste SMP WU'er på rundt et døgn og du skal se 3 tasks i task manager. 2 av disse skal være FahCore_a1 eller a3 in Windows - en for hver CPU kjerne.

 

Litt info om prosjekt nummer og litt av loggen kan være greit å legge ut. Også hvilken CPU bruk task manager viser.

Lenke til kommentar

Killerost

 

Det kan være så enkelt at du bare har glemt å starte om igjen etter konfigurasjonene.

 

Hvis den kjøre f eks Fahcore_78 istedetfor en av de nevnte er det definitivt det. Vi bør vel også vite hvilken versjon du prøver å kjøre og OSet ditt.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...