Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Bra Xell!

Skulle tro det var gutta som er mest overtroiske her. :!:

Husker jeg brukte et AC kabinett i en kjeller, PCen hadde en tendens til å stoppe i det kabinettet. Hver gang jeg tok det opp for å finne ut av det, kjørte det prikkfritt i dagevis. Byttet utstyr og uansett skjedde det samme i akkurat det kabinettet. Trivdes ikke nede i kjelleren.

Når jeg tenker på det etterpå tror jeg det må ha vært PSUen siden den også bare slokna helt for en tid siden. Det var forøvrig en 500W og jeg brukte aldri mer enn en Pentium, en harddisk og et grafikkort på den.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan ikke legge sammen alle railene. Totalen for 12v er ikke det samme som hver enkelt rail sammenlagt. Man kan ha totalt 50A på 12v selv om man har 4 railer som er oppgitt til 28A hver. Det betyr bare at hver rail isolert kan håndtere opptil 28A eks. men totalen er aldri mer enn 50A. etc.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

2 skjermkort uklokket kan da ikke kreve det, FoH skulle ka kommet med et diagnoseprogram som sjekket hardwaren.

 

Bestiller et nytt hovedkort EVGA Classified eller noe så ser jeg om problemene forsvinner da.

Kan jo bare hive en i7 960 på det hovedkortet jeg har nå, sette i nok ram og kjøre linux-cpu på den og evt en 250gtx.

 

3SLI eller 4SLI? ville dere ha valgt?

Blir vel 2x dobbelkort + 1 fysikk singleslot der / 5 spor med skjermkort.

 

På den 4sli kan man jo sette inn flere kort og kanskje spare en hel rigg /mindre total watt.

Når man kjøper ny hardare og begynner å slå sammen eldre rigger.

Endret av War
Lenke til kommentar

Ser dere bruker kvadratrøtter og andre koder i dette forumet.

Hvordan fikser man dette i forumet?

Kildekoden er sånn

<div class="post-edit-reason">
					Grunn for endring: Endret emnetittel til noe mer beskrivende
				</div>

Bildet er sånn:

 

Hvor kjøper man win xp? er jei av å ha piratkopier som ikke fungerer.

post-64596-1265749198_thumb.jpg

Lenke til kommentar

11184834366l.jpg

 

Se på figuren over railindelinga. DU har feks mulighet til å sette to skjermkort på rail4 og ingen på rail3. Det jeg ville fram til var at det kan lønne seg å sørge for at skjermkortet som feiler står alene på rail3 feks.

 

Jeg har en mist og der har man også mulighet for å la feks skjermkort dele rail med feks en harddisk, men jeg ser at det ikke er mulig her.

 

Men det er selvsagt fult mulig at du allerede har satt det slik og da har jeg ingen gode forslag for hvorfor det feiler. Da kan du feks forsøke å sette skjermkortet som feiler på den andre railen og ikke ha det andre kortet koblet til og se om det hjelper. Uansett, når et skjermkort er ustabilt slik men virker helt greit i koblet til et annet psu så er det svært ofte strøm eller spenningsnivåer som er synderen. Det er jo tydelig at kortet ikke er delvis grilla.

 

 

Edit: core2duo og prosjekt 5101 er ikke gode venner. PPD sank med 1/3 :(

 

 

Edit2: det er feil at det poweret kan trekke så mye strøm på hver av railene sammtidig.

 

12*20+12*40+5*30=870W men kan gi maks total 750W

 

Det gjelder rail 1 og 2 sammen og rail 3 og 4 sammen.

Endret av Xell
Lenke til kommentar
Hvor kjøper man win xp? er jei av å ha piratkopier som ikke fungerer.

Wov lagrene ble fort tomme, ikke mange ukene siden jeg vurderte om jeg skulle kjøpe enda en 64Bit versjon. Men nå ser det utsom det er lite igjen. Dustin gar Home server 32 bit igjen. Og hos Multicom står Windows XP Home igjen i lista. Men det er vel ikke dine førstevalg.

 

PS.no har XP Pro eng ennå.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

@War: matematiske formler kan legges inn i forumet ved hjelp at tex-tagen og latex-kode. Det meste av markup-tager for matematiske formler fra latex funker.

 

[tex]
\sqrt{hva-du-enn-ville-måtte-ha-under-rottegnet}
[/tex]

 

blir

p><p>

 

og vips ser man at å ikke er støttet direkte i latex ;) Gidder ikke å finne \whatever må skrives for å få til å

 

 

et lite tips til hvordan ting gjøres med tager i forumet: når du ser noe som ser kjekt ut så siter posten som om du skal svare på den. Da vil du se hvordan posten er skrevet med tager.

Lenke til kommentar

Hvordan vet du at hun ser dum ut? :!:

 

Fikk tilbake et kort fra Komplett. Røska ut et 8800GTS og putta inn 250GTS. Kjørte foldinge med en gang, trengte ikke starte om for bekreftelse av nyinstallasjon (182.50 driver), pussig så enkelt det er noen ganger og andre ganger strever man fælt med å få dem igang.

Lenke til kommentar
Fikk tilbake et kort fra Komplett. Røska ut et 8800GTS og putta inn 250GTS. Kjørte foldinge med en gang, trengte ikke starte om for bekreftelse av nyinstallasjon (182.50 driver), pussig så enkelt det er noen ganger og andre ganger strever man fælt med å få dem igang.

Har opplevd det samme mellom 8800Ultra og GTS250 som går om hverandre som samme kort. Men som du antyder, også trøbbel ved å la 2 stk. 9800GX2 bytte plass som resulterte i at jeg må resette bios og legge inn drivere på nytt, så enkelt skal det ikke være noen ganger.

Lenke til kommentar

Dropper PPD på laget nå bare fordi -alias- og theo har trappet ned litt? Synes kureven stuper nå.

 

Jeg fikk altså et XFX 250GTS 680M 1GB tilbake fra Komplett. Det var ikke som de tidligere 250GTS jeg har, klokket lavere (680 vs 738) og blåser ikke lufta ut. Men vifta er større enn på 8800GS kortene, og der er dobbelslotspalte for luft. Det så tilsynelatende ut som gamle XFX 8800GS men selv om kjerneklokka er samme 680MHz og shaderne er flere og minnet er mye større, så produserer den heller ikke like godt som mine 8800GS, og iallfall 25 % lavere enn de andre 250GTS jeg har, merkelig.

 

På grunnn av flytting av kort og shadertall måtte jeg sette ett av 8800GS kortene nedenfor ett lydkort og et annet 8800GS helt nederst i et kabinett (TT Armor). Kabinettet er bra men hovedkortets plassering av de to PCI-e slotene helt nederst er idiotisk. Visste det kom til å bli varmt. Og straks jeg hadde satt maskina med de to 8800GS og en 8800GTS igang spratt temperaturene på alle kort opp, 110 gr på det meste. Nødløsning; tok en firkanta plasthylse vel meteren lang og satte ett rør fra vindusspalten med kald luft under gardinet ned til bakkant av kabinettet. Fikk ned T under 100 på alle kortene. Neste blir å koble denne hylsa til åpning kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...