Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mulig jeg mistet litt tråden her nå, men stemmer ikke det med hva vi diskuterte tidligere? 750W*2 (siden denne modellen er bygd opp av to separate strømforsyninger) og 720W*2 av disse er tilgjenglig på 12V. Eller misforsto jeg Xell nå?

 

Det startet med at han ramset opp ampere på de forskjellige railene. Og dette summeres opp til mer enn 1500W. Så ja det er riktig at dette kortet kan levere 2*750W, men det er ikke korrekt at det kan gi 40A på Rail 1 sammtidig med 20A på rail2, eller liknende på rail 3 og 4. Vel og merke hvis man har annen belastning på 3.3V eller 5V, noe man må regne med at man har.

 

Men uansett 20/40A er mye å ta av. Grunnen til at jeg foreslår å sjekke med å sette kortet alene på en rail (ikke andre kort/hdd/dvd) og se om feilen vedvarer, eventuelt bytte det til en annen rail, er å på den måten elliminire PSU. Det kan jo faktisk hende at det er en feil på en av railene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Risky med vann i foldemaskiner som er på 24/7 også gjerne mens man er på en 6 uker ferie uten tilsyn synnes nå jeg.

 

Det kan være risky med vifter også, ene 9800gt'et fikk seg en svett aften da vifta stoppet mens kortet foldet :p Bedre enn vannlekkasje selvfølgelig, men hvis det er pumpestans eller noe sånt du tenker på så er det bare å investere i en Iwaki så har du noe som kan gå i 50 år.

 

Å sette temp shutdown i BIOS på CPU sikrer vel også feil av type stans i sirkulasjonen, siden kortene throttler når de blir varme, og ikke dør av det i løpet av noen strakser.

Lenke til kommentar
Risky med vann i foldemaskiner som er på 24/7 også gjerne mens man er på en 6 uker ferie uten tilsyn synnes nå jeg.

 

Ja du setter opp en billigløsning på la oss si 10 grafikkort, driver det ett år og rapporterer tilbake her. :yes:

 

Har 8 blokker på vei, så det blir nok 2 rigger foreløpig (med mindre dette skjærer seg fullstendig). For mye lyd fra alt sammen, slik det står nå.

Lenke til kommentar

Har rackplaner jeg, lekker øverste ryker all hardware under, trur jeg står over vann, men jeg er enig i at luft bråker.

På ett rom har jeg nå 49 vifter på 100%

Lukker jeg 3 dører kan jeg sitte i stua og høre bråket.

De verste er gpu samt de hissige 190db-viftene i switch og router.

Jeg pleier å støvsuge rommet, da hører jeg ikke støvsugeren.

Endret av War
Lenke til kommentar

Kjetil

Ukevis er vel ingenting, måneder er bedre :p

Så lenge de virker er det vel ingen vits i å skifte. Forrige gang jeg tullet litt med det opplevde jeg at en av de eldre korten ikke ville starte med nyeste driver. Så det kaster jeg ikke bort tid på.

 

At jeg hadde en kraftig dropp tidligere i høst skyldtes at kort røk, en strømforsyning røk (og dermed to gpuer ut) og dårlig tid. Så satte jeg igang de GPUene og noen fler SMPer med nyere programvare uten å være klar over at passkey måtte legges inn. Dessuten har det vært litt rot med en maskin og en annen bruker. Nå har jeg vel ett par uker hatt passkey på de aktuelle maskinene og GPUene synes ikke å ha fått vanskelige WUer nå, så da svinger produksjonen (i PPD) opp, men nå ser jeg at den antakelig vil svinge nedover igjen fordi det begynner å komme fler SMP av gammel type igjen (2665 o.l.) og da blir det ikke bonus!

 

Og PS de XFX 250GTSkortene jeg kjøpte først har virkelig gått sammenhengende nå i måneder. Av og til har jeg stoppet for å ta ut de zoologiske hagene, ellers ikke trengt noe vedlikehold på dem.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
På ett rom har jeg nå 49 vifter på 100%

..

De verste er gpu samt de hissige 190db-viftene i switch og router.

Jeg pleier å støvsuge rommet, da hører jeg ikke støvsugeren.

Godt gjort å ikke høre støvsugeren. :hmm: Du har ikke litt mange vifter? Tenker på at vi har omtrent samme PPD, iallfall hatt det i perioder, tok en kjapp telling tro ikke jeg kom til mer enn 27-28 vifter og jeg kan definitiv høre støvsugeren. :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg setter dem på 100% ikke auto, men alle kabinettene er åpne og flere av de har 2x psu. Det er ikke så ille om jeg slår av router og switch, de er rackformet og har 30mm vifte uten styring.

Rack U4kabinettene har sinnsikt mange vifter av jalla kvalitet.

Holder på å bygge om alt, skal hive det i et rackskap.

 

Skru opp lyden og se denne,

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg har litt problemer med å skjønne forskjellene som oppstår i PPD på de nye SMPene. Tittet akkurat på denne og så at det stod ca 3500 PPD. Det virket litt irriterende lavt på Q9550 i forhold til Q6600 og Q9300 som jeg kan sammenlikne med. Så viste det seg at det er jo på p 2653 (altså uten bonus) og da er det jo bra, husket at jeg har stusset på det før og regnet med det var tull i HFM.NET. Det er nok de 12MB cache som gjør utslaget på dette prosjektet.

 

Men så viser det seg altså at den Q6600 som ble kastet ut av samme maskin kjører p 6015 - p 6024 på fra (average verdier) 4408 - 4863 PPD.

Mens denne Q9550 oppgir average PPD på p 6021 til 4500 oppgir altså Q6600 4863. Kan jo ha noe å gjøre med at denne brukes mest til annet som WEB-surfing. Begge har samme XPinstallasjon og like mye, like raskt minne ellers.

 

Men så det virkelig overaskende de samme prosjektene oppgis på Q9300 (6MBcache) til 4404, 5907 og på på p6021 hele 6500PPD. Den er muligens klokket litt, men ikke høyere enn 3GHz. Kan det være XP 64bit som gjør utslaget, ikke vet jeg? Den har også litt bedre og mer ram tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Joda, oppdateringene står nå der og maser om omstart. Jeg venter gjerne litt, men før eller siden må man jo. Siste år har vel det stort sett gått greitt med få unntak av hardware svikt (igår tror jeg en av de eldste 8800GTS takket for seg). Jeg nevnte vel her et tilfelle da en av cliente begynte å tulle etter en oppgraderingsomstart før jul (manuelt altså). Strømstans kan man jo ikke gardere seg mot, men det har vi hatt lite av her det siste året iallfall. Gitt opp Linux tar tid å lære seg så mye nytt som er nødvendig og Linux er jo ingen fordel for GPU-folding. Når det er så få uønskede omstarter og jeg reiser så lite så er det lett å holde det i drift med en og annen omstart. Det er nødvendige ombygginger fordi noe hardware røk som er mest irriterende. Man må vente (ære være Konplett for rask service!) på svar fra enkelte firmaer i årevis, ikke rart de går konk etterhvert.

 

Jeg har sett lite forskjell fra driver til driver, mer slik at enten fungerer en driver eller så gjør det ikke det med aktuell hardware. Men jeg skal prøve det du nevner nå gradvis. Takk for tipset.

 

PS Har nå prøvd det litt på den nyeste 250GTS. Flesket til med litt nyere driver enn det du nevnte 190.62 og det ser ut på p5772 som den går 3,8% fortere foreløbig. Så takk nok en gang for tipset. At jeg ikke valgte aller nyeste for å prøve var vel at nedlastingstida er litt treg her nå, jo nyere pakke jo større er den gjerne.

 

Edit 2: når jeg bruker PCen mye blir forskjellen mindre, 1,8% på neste måling.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...