Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe en sinnsyk laks ja :) På samme størrelse som en gjedde bestafar fikk en gang i tiden. Var den spiselig?

 

 

Kjellms:

Nah trenger ikke mer varme på rommet hehe, det var nok en OS kræsj som hadde skjedd før jeg la meg faktisk men jeg hadde ikke sjekket maskinen først.

 

 

9800GX2:

Sitter nå med pakken fra postkontoret og herrejemini for noen monstre disse 9800GX2 kortene er. Her snakker vi digre metallklumper på 1.7KG hver. Nesten så man blir litt redd for å montere dem på hovedkortet *ler*

Lenke til kommentar
Hehe en sinnsyk laks ja :) På samme størrelse som en gjedde bestafar fikk en gang i tiden. Var den spiselig?

Joda, den ble røkt, meget god, men som regel er det slik at større og eldre dyr trenger mer tid til mørning enn yngre og mindre, så også med laks. Min erfaring er at både de største elgene og de største laksene både er best og fetest, og mye av smaken sitter jo i fettet. Å prøve å avvlive mytene om at store dyr har både seigt og uspiselig kjøtt har jeg forlengst gitt opp.

Lenke til kommentar
Noen andre som har opplevd at SMP-klienten har flyttet seg selv til %Windows%\System32?

Man må passe på som en smed, velger man start ved nedlasting og installasjon kan de kjøre fra en hvilken som helst Temp-mappe f eks Hadde en gang en 504 (tror jeg) som kjørte fra søppelboksen, fant ingen annen forklaring på det. (jeg skjønner jo at den egentlig kjørte fra sin opprinnelige plass, men at slettinga ikke fungerte før alt var tømt).

Lenke til kommentar

Kjellms:

Jeg tenkte spesielt på fisk siden de ofte er utsatt for sykdom og parasitter og jo lengre de lever jo større er muligheten for at de har fått med seg ulumskheter, dog småtteri siden fisken er frisk.

 

Ellers har jeg ingen motforestillinger mot "gammalt kjøtt", det har som regel mer smak og alt kjøtt må mørnes riktig, noe selv ingen storprodusenter gjør.

 

Tordenflesk:

Kan du lime inn alle linjene fra startikonet ditt her? Det høres ut som du har satt "start i" feil.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Selv om jeg flytter alle filene tilbake til C:\folding\SMP, kjører gjennom -configonly og install.bat og sletter hele "stanford University" i registeret så laster fah.exe likevel kjernen etc. til \System32. Klienten kjører fint, men det hadde vært greit å ha alt samlet på en plass. :(

Jeg er enig, liker å ha alle filene samlet i samme programmappe, gir bedre komtroll synes jeg. Lettere å adminstrere. Det er vel de nye SMP-clientene som installeres annerledes, gruer meg til jeg må begynne å bruke dem.

 

Theo

Det er stor forskjell på områder (vann og elver) der bestandene er blitt forholdsvis tette og mer naturlige økosystemer hvor mennesker, fugl og andre dyr som sel, oter (og idag mink) er ivrige og mange toppredatorer. I første type sprer parasitter seg fort. Og sykdommer som kan gå mellom arter gjør det der fisk ofte kommer nær hvernandre eller har et jaktmønster som passer parasitens spredning. I så måte er jo Gyrodactylus salaris oppblomstringa i Norge et godt eksempel.

 

Uansett når laksen er blitt så stor har den lært å overleve og har motstandskraft mot aktuelle sykdommer. Pussig er det allikevel at så og si alle laksene i dette området (mitt) er fulle av en art bendelorm, ørretmark. Men det ser ikke ut til å gå utover formen deres.

 

Det med større og eldre dyr og seigt kjøtt er veldig utbredt forestilling her. Godt argument for å selge de største (noe som også var nødvendig for husholdningsøkonomien) laksene, og de største elgene var det ikke vanlig å skyte, man unnlot å diskutere at de egentlig er for dyre i Finnmark. Nå har man begynt å skyte dem fordi et privat firma har begynt å kjøpe opp elgkjøtt. Selv leverte jeg en ca 300 kg okse i høst.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Velkommen oldboy :D

 

Kjellms:

Faller helt på linje med den. Mine bestefedre og far var/er ivrige fiskere og jegere så jeg kjenner til mye av det du snakker om.

 

Jeg har også 2årig utdanning som kokk hvor vi gikk igjennom en del slakterfag og mørning av kjøtt er en viktig prosess som desverre virker å bli helt unnasluntret i dagens storproduksjon. Dog er begge deler så lenge siden at jeg husker lite om dagen nå, men det hender ting dukker opp i slike samtaleemner.

 

Hey Wheelman :)

Det finnes hvistnok en uoffisiell NV GPU2 klient for Linux, men PG ønsker ikke å legge ut den før alle de andre er ute av Beta og 100%. Ellers er det gode tråder på deres forum om GPU2 i Wine, som fungerer og gir samme PPD som Windows GPU2.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...