Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tipper det er forskjell på en ny inst komplett XPsp3 og en steinalder XP pro som først har sp2 oppdatering så hundrevis av andre oppdateringer og så til slutt sp3. Den Ti..XP en jeg kjører er basert på sp3 og nok endel raskere.

 

Edit den andre maskina Q6600 har samme installasjon (også oppdatert til XP sp3) og den gikk nå opp til 12400 PPD så det svinger nok litt av forskjellige grunner. bla har den ene nå p2665 og den andre p 2653 og de er jo svært forskjellige 2665 er etter min erfaring det tyngste vi kjører på SMP.

 

EDIT Omstart satte minneklokkene på standard 800MHz, ved justering var PPD tilbake på de opprinnelige verdier.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Ah, er kun en maskin jeg har hatt et års tid før jeg installerte XP3, de andre fikk det fra installasjon. Eller, er kun en til da de to siste kjører Vista.

 

2665 gir meg elendig PPD(selv om pakka gir 1920 vs 1750 på 2653) på 2-3kjerner mens 2653 gir mye mer PPD, så jeg liker ikke 2665 om dagen :p

 

Jeg får 33% høyere PPD på 2653 enn på 2665 på samme antall kjerner.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Ah, er kun en maskin jeg har hatt et års tid før jeg installerte XP3, de andre fikk det fra installasjon....

SORRY min feil PPDen droppet ikke pga XP sp3 oppdateringa, men fordi minneklokka på begge kortene gikk til standard 800MHz ved omstart. Etter justering av minnklokkene var PPD opp på det samme igjen.

Lenke til kommentar

Fort gjort, I rivatuner kan man sette klokken til å holde seg ved restart.

 

Jeg ergrer meg om dagen over at jeg ikke har alle maskiner i drift og ikke har hatt muligheten til nå dem på 3 dager og ikke får tak i dem før over helgen.

 

EDIT:

Forøvrig har jeg 2x9800GX2 på vei i posten nå. Så det blir litt morsom eksperimentering i helgen.

31.10.08 08.03 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 0024 OSLO

30.10.08 19.54 INNLEVERT POSTTERMINAL 4606 KRISTIANSAND S

 

Kortene kostet 1799,- per stk, det er helt utrolig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Fort gjort, I rivatuner kan man sette klokken til å holde seg ved restart.

 

EDIT:

Forøvrig har jeg 2x9800GX2 på vei i posten nå. Så det blir litt morsom eksperimentering i helgen.

31.10.08 08.03 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 0024 OSLO

30.10.08 19.54 INNLEVERT POSTTERMINAL 4606 KRISTIANSAND S

 

Kortene kostet 1799,- per stk, det er helt utrolig.

 

Heldiggris. Bor lengre Nord og får dem nok ikke før tirsdag.

 

Foresten så er det ikke alltid at det funker med å sette klokk til å holde seg ved oppstart i Riva Tuner. Har opplev at jeg som regel må sette ny klokk, når maskinen restarter.

Lenke til kommentar

Rivatuner er nok buggy den også, har forskjellige erfaringer selv.

 

Brg:

Var ingen hentelapp i postkassa i dag dog så jeg prøver igjen i morgen.

 

Kjellms:

Hehe næh vi kjøpte 4 av 7 stk tilgjengelige ellerno :p Men det kan godt hende jeg ikke orker å beholde begge så da kommer det på bruktmarkedet her :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Kjellms:

Hehe næh vi kjøpte 4 av 7 stk tilgjengelige ellerno :p Men det kan godt hende jeg ikke orker å beholde begge så da kommer det på bruktmarkedet her :)

Det merkes at jeg har færre Pentiumer enn før. Jeg må vel heller gå for noen skikkelige varmeovner, begynner å bli kaldt her, GTX+ modellene gir vel bra med varme? :hmm:

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Nå har 2*9800GX2 kommet til postkontoret så da blir det å hente i løpet av dagen. Så blir det litt mekk i hovedmaskinen tenker jeg.

 

Ene maskinen med 3 skjermkort hadde fryst i hele natt til jeg sjekket den nå, argh... denne uken er et PPD mareritt for min del.

 

EDIT:

Blir vel til at jeg legger ut GS kortene på bruktmarkedet nå, er nødt til å begrense meg litt i noen grad her. Hmm såvidt brukt de i et par uker ellerno.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...