Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det finnes hvistnok en uoffisiell NV GPU2 klient for Linux, men PG ønsker ikke å legge ut den før alle de andre er ute av Beta og 100%. Ellers er det gode tråder på deres forum om GPU2 i Wine, som fungerer og gir samme PPD som Windows GPU2.

 

Takk for tipset om Wine. :thumbup:

Da må jeg få installert og testet folding på linux CPU+GPU etterhvert.

 

Skal også få bestilt meg 1 (eller flere) grafikkort snart (håper jeg).

Lenke til kommentar

Jaja, da har jeg kastet meg på FAH, og lagt meg til Hardware.no-teamet. Brukt forumet litt, og tenkte jeg kunne støtte en god sak.

 

Hurra for fellesskapets innsats!

 

EDIT:

Også lurer jeg på en ting. Lønner det seg å kjøre både GPU- og CPU-klienten samtidig?

 

Har E8400 og HD4850

Endret av ragnarocc
Lenke til kommentar

En enfoldig folder, en av de største riktignok. :p

 

ragnarocc

 

Joda, man trenger ikke være guru for å si at man skal folde ivei med både GPU-client og vanlig CPUclient. Men siden det er ATI så ikke prøv både GPU og SMP på E8400 selv om det er en sprek dualcore. ATI gpuen krever så mye CPU alene at det er antakelig vil være ca 1 cpu-core ledig, kanskje noe mer, så kanskje man kan kjøre to vanlige konsoll-clienter ved siden av , men jeg vill bare lagt inn en 6.20 konsollclient.

 

Bruker du konsollclienten kan du sette den til automatisk oppstart eller starte selv etter behov, da vil konsollvinduet alltid være synlig. Velger du 6.20 grafisk client med viewer får du et icon på oppgavelinja hvor du ved høyreklikk kan velge styringsfunksjoner, log, config osv.

 

Pass bare på at hver client i config får hver sin Machine id, og det er lurt å gi hver client sin mappe under programmer. Gpu-clenten går som standard til 2 hvis du ikke allerede har satt den til 1. Fold ivei :thumbup:

 

Core i7 på vei

 

Nå venter vi spent på de først rapportene om folding på nehalem.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Er det P6T evolution som er igang alt? :wow: Edit Åja det er virkelig Core i7 du mener, så da er den virkelig raskere også til Folding, da regner vi med at det er XP eller Vista du kjører. For det tallet du oppgir kan ikke oppnås på 50% utenom med Linux med litt eldre normale Quader (Q6600 f. eks. uten sinnsyk klokking).

 

2000PPD på 50% kan jeg ikke huske noen har nevnt. Det er vel unødvendig å spørre om det er en Quad, det må det være. Men det tyder kanskje på at du har fått det igang på Linux. Tviler på at det lønnes med mer enn en client til. Da burde jo 4000PPD være realistisk, om du ikke har klokket så høyt at et nys gjør den ustabil.

 

Men setter du igang ATI-487o kortet på samme går total SMP ned til ca 2000 og lavere (selv om du kjører alle på max). Så jeg ville foldet SMP på den og satt ATIkortet i en anne maskin hvis det er mulig. Kanskje er det kompatibilitetsproblemer, ikke godt å si med nytt hovedkort og CPU.

 

At clienten kobler ut kan vel tyde på at noe er galt og at nedklokking kan hjelpe. 4870x2 burde kunne fungere bra med en SMP client. Og du har vel satt forskjellig ID på alle og sjekket at GPU-clienten kjører på kjerne 3 og at SMPen tar resten?? Er det to GPUclienter bør de gå på kjerne 2 og 3 og resten på 0 og 1.

 

Her skjer uforutsette ting og kanskje ting som viser at GPU-slienten sliter på hardware eller skader OS. På to maskiner har jeg et symptom på at minne forsvinner. Tilgjengelig minne blir mindre og mindre i XP, men testing med SisSoftsandra viser ingen feil. Skjønner ikke helt. Etter hvert som minnet blir mindre må jeg redusere antall og størrelse på clientene f.eks ta bort SMP. Skal kjøre Mem-test og sjekke om minnet virkelig er skadet.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Jeg får 2431PPD på P2653 med min E8400@4GHz(tokjerne) samtidig som den kjører en GPU2 mot 8800GTS512 som gir 5500PPD.

 

Slik sett er jeg ikke imponert og som vi vet gir ikke HT noen ytelsesøkning i så harde prosesser som dette så jeg tipper man maks får til 4000PPD på den nye Intel i7 920, som kun er 500 mer enn [email protected].

 

Men jeg ønsker å se resultatene av å kjøre 2 SMP klienter samtidig, gjerne en FAHMON screendump.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
2000PPD på 50% kan jeg ikke huske noen har nevnt. Det er vel unødvendig å spørre om det er en Quad, det må det være. Men det tyder kanskje på at du har fått det igang på Linux. Tviler på at det lønnes med mer enn en client til. Da burde jo 4000PPD være realistisk, om du ikke har klokket så høyt at et nys gjør den ustabil.

Det er en Core i7 920 i Vista.

 

Theo: skal prøve meg litt fram i dag.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Da har ihvertfall jeg undervurdert dualcorene, men selv har jeg bare eldre D830, D945 og Opteron 165, med dem skal jeg være fornøyd med 800 til 1100 PPD på SMP. Selv om du Theo refererer til nyere, så må jo også det være betydelig overklokket på XP, 4 GHz skriver du og det er vel de færreste som får det til. Selv 3,2 GHz på Q6600 er ikke lett å få til med normale kjølere og rom temperatur.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Og sum PPD?

 

Solefald

 

Ja det er ikke bare du som er skuffet over AMD. Men man kan jo gjøre som Theo, en Phenom x3 el x4 er rimelig og har tilgang til mange bra rimelige hk med både 2 og 3 PCI-eks sloter, rimelig platform for GPUfolding. Men ikke så mye å satse på med SMP.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Grd:

Har du problemer med å få 9800GX2 til å folde på begge kjerner? Jeg får UM etter 10sek på -GPU 1(kjerne2). Jeg finner ingen SLI setting i "Nvidia Control Panel" jeg kan deaktivere siden jeg kjører P35 hk og slik sett skal kortet kun ha intern SLI.

 

Eller hur wheelman?

 

Hvordan er ditt oppsett og hva slags HK?

 

 

Solefald/kjellms:

Mitt MSI AM2+ HK har 4 dualslots PCIe porter som alle kan kjøre et 9800GX2 hver om man orker, så absolutt gode kort til AM2+.

 

Men SMP ytelsen på Phenom X4 9950 er en "joke" og mistenkelig lav egentlig... jeg klarte fint å drive 3x8800GS med en eldgammel A64 3200+ på samme HK.

 

EDIT:

Fuck nå fant jeg SLI saken i NCP, så da er saken løst.. argh.. blind på begge øynene. Da får jeg disable SLI og folde i vei. Kult at man kan velge skjerm på SLI etc i FW180.43

post-38451-1225914905_thumb.jpg

Veldig digg at 9800GX2 har egen HDMI utgang :D

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Solefald/kjellms:

Mitt MSI AM2+ HK har 4 dualslots PCIe porter som alle kan kjøre et 9800GX2 hver om man orker, så absolutt gode kort til AM2+.

 

Men SMP ytelsen på Phenom X4 9950 er en "joke" og mistenkelig lav egentlig... jeg klarte fint å drive 3x8800GS med en eldgammel A64 3200+ på samme HK.

Til det første, det betyr jo litt strøm gjennom h-kort, kanskje delvis i de samme lederne, ville være skeptisk til så mange strømkrvende kort på samme hk.

 

Til det andre; er du våken nå? Tre gpu på en Athlon 64 3200+ .... du mener ikke x2 ? :confused:

 

Billy

 

Hva driver du med ? 79k på 24t på kakao :eek:

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Hehe nei var ikke en x2 og den kjørte tom. stock, jeg kjørte alle 3x8800GS kortene på CPUen til 250,- med kun 1-200PPD i tap første måneden de var oppe i drift :) Og det i XP 32bit, så det sier litt om hvor effektiv CUDA faktisk er ift. CAL/Brooke for ATI.

 

Først nå nylig jeg byttet til x4 Phenom. Og jeg tjente så og si ingenting på byttet siden den viste seg å være ekstremt inneffektiv på SMP med 1300-1700PPD på 3 av 4 kjerner selv overklokket til 3GHz.

 

Så mao, kjøper man HK og CPU brukt samt 8800GS/9600GSO(rebrand) kort så kan man bygge seg esktremt billige foldingbokser som gir 13-15000PPD.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Fikk du ca 4000 ppd pr GPU da eller mer??

 

Jo Athlonene var effektive, litt merkelig at AMD ikke har klart å bygge videre på det.

 

Kan det også bety at nVidia Gpuene krever mindre av CPUen enn de rundt 20% vi ofte ser i WTM?

 

Er forresten blitt ganske skeptisk til MSI hk, min personlige statistikk: 3 av 4 med alvorlige feil etterhvert. Tilsvarende for Gigabyte 0 feil! Asus noe midt imellom men der har jeg hatt flere kort, klart å slite ut 3 av ca 10-12 kort hvis jeg regner med de jeg har gitt bort.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...