Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da fikk jeg migrert den ene folderen over på Linux Mint, det var nok installasjon av openCL som feila sist tror jeg. Nå var det bare én linje i terminal for det pluss å huke av for proprietær Nvidia-driver, så var det tut og kjør! Det ser ut som noen tusen flere PPD både på CPU og GPU, pluss flere grader lavere temperatur på northbridge på hovedkortet siden PCI-E-bussen er mindre i bruk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Houd.ini said:

Da fikk jeg migrert den ene folderen over på Linux Mint, det var nok installasjon av openCL som feila sist tror jeg. Nå var det bare én linje i terminal for det pluss å huke av for proprietær Nvidia-driver, så var det tut og kjør! Det ser ut som noen tusen flere PPD både på CPU og GPU, pluss flere grader lavere temperatur på northbridge på hovedkortet siden PCI-E-bussen er mindre i bruk. 

Hva mente du med openCL? Holder det ikke å smette inn nvidiadriveren?

Lenke til kommentar
88charlie skrev (54 minutter siden):

Hva mente du med openCL? Holder det ikke å smette inn nvidiadriveren?

Nei, jeg tror ikke Open CL følger med driveren automatisk, det holder ihvertfall ikke med driveren alene.

 

b-real skrev (26 minutter siden):

Jeg måtte suplementere med følgende:


sudo apt install ocl-icd-opencl-dev

 

Jepp, det var de magiske "open sesame!"

Gikk fra rundt 130k PPD til 150k PPD på et GTX 770 og fra 13k PPD til 15k på CPUen, så en gratis oppgradering?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
39 minutes ago, Houd.ini said:

Nei, jeg tror ikke Open CL følger med driveren automatisk, det holder ihvertfall ikke med driveren alene.

 

Jepp, det var de magiske "open sesame!"

Gikk fra rundt 130k PPD til 150k PPD på et GTX 770 og fra 13k PPD til 15k på CPUen, så en gratis oppgradering?

Kult. Skal teste

Kanskje jeg endelig kan få til GPU’n på Dell E6420’n også.?
 

Moroa ligger i å få til gammel hardware slik at den kan brukes til noe fornuftig;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
45 minutes ago, Houd.ini said:

Nei, jeg tror ikke Open CL følger med driveren automatisk, det holder ihvertfall ikke med driveren alene.

 

Jepp, det var de magiske "open sesame!"

Gikk fra rundt 130k PPD til 150k PPD på et GTX 770 og fra 13k PPD til 15k på CPUen, så en gratis oppgradering?

Send meg en pm. har kort som er mye bedre enn 770.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Houd.ini said:

Jepp, det var de magiske "open sesame!"

b-real@nas:~$ open sesame!

Command 'open' not found, did you mean:

  command 'wopen' from deb gworkspace.app (0.9.4-2)
  command 'pen' from deb pen (0.34.1-1build1)
  command 'gopen' from deb gnustep-gui-runtime (0.27.0-5build2)

Try: sudo apt install <deb name>

DET FUNGERER IKKE! ?

Men fin at du fikk en boost da i PPD :)

Lenke til kommentar
b-real skrev (15 timer siden):

Jeg måtte suplementere med følgende:


sudo apt install ocl-icd-opencl-dev

 

Samme her på min mint maskin.

Tok litt tid før jeg fant ut av det men nå durer og går den, så lenge den får wuer, noe som varierer endel i disse dager.

 

Lenke til kommentar

Noen her som har prøvd å folde med VM? Jeg har planer om å sette opp en NAS, og tenker da å bruke FreeNAS som operativsystem. Denne maskinen skal stå inne på rom uten varme, og jeg er bekymret for at det kommer til å bli veldig kalt om vinteren. I stedet for å montere en varmeovn og kaste bort strøm på det, så kunne det jo være spennende å sette opp en VM med Windows eller Linux og folde med et par 1070 som jeg har liggende.

Er dette et prosjekt som kan være verdt å prøve?

Lenke til kommentar

Er det bare meg? Jeg opplever et litt snodig problem. Og det synes bare å gjelde 128.252.203.10. Hver gang mine maskiner blir oversendt til denne serveren for WU, går mine maskiner fullstendig i heng. Jeg må restarte hele klienten for å bli kvitt denne låsningen.

Tror flere av dere må sjekke om maskinene har gått i heng. Den ene av mine maskiner så tilsynelatende ok ut, men hadde ikke etterspurt WU på nesten 5 timer.

Si ifra om det gjelder dere også, eller om det bare er meg...:ph34r:

Lenke til kommentar

Ja, siste klient. Server virker til å være nede, eller at det er noe annet tull. For klikker man på IP-linken til serveren får man ikke svar. Du bør kanskje sende dem et hint om at noe er galt. Men det er kanskje helg i statene også?

Resten av oss får være barnevakter å passe på at ikke maskinene blir sendt til 128.252.203.10!

Lenke til kommentar
Splitter skrev (6 timer siden):

Noen her som har prøvd å folde med VM? Jeg har planer om å sette opp en NAS, og tenker da å bruke FreeNAS som operativsystem. Denne maskinen skal stå inne på rom uten varme, og jeg er bekymret for at det kommer til å bli veldig kalt om vinteren. I stedet for å montere en varmeovn og kaste bort strøm på det, så kunne det jo være spennende å sette opp en VM med Windows eller Linux og folde med et par 1070 som jeg har liggende.

Er dette et prosjekt som kan være verdt å prøve?

Jeg synes absolutt du skal forske litt på det, det er jo som du skriver bedre å få forskning i tillegg til varme, enn bare "dum" varme fra varmeovner. Jeg har lest om folding via VM, mener også VMware slapp en gratis "modul" eller noe for folding mens det stod på som verst.

Der var den ja: VMware blogg

Ser ut som den kanskje bare støtter CPU? Men dette kan jeg ingenting om...

Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (4 timer siden):

Hvorfor wm.:hmm:

Jeg er helt blank når det gjelder NAS, så jeg vet faktisk ikke om noen annen måte å gjøre det på. Er det mulig å gjøre dette på en enklere måte?

 

Houd.ini skrev (5 timer siden):

Jeg synes absolutt du skal forske litt på det, det er jo som du skriver bedre å få forskning i tillegg til varme, enn bare "dum" varme fra varmeovner. Jeg har lest om folding via VM, mener også VMware slapp en gratis "modul" eller noe for folding mens det stod på som verst.

Der var den ja: VMware blogg

Ser ut som den kanskje bare støtter CPU? Men dette kan jeg ingenting om...

Linus klarte å bygge en NAS + gaming-rigg ved å bruke unRAID. Hvis en kan spille på maskinen, vil jeg tro at den kan folde også. Dessverre koster unRAID penger, og jeg håper å gjøre dette så billig som mulig.
 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...