Gå til innhold

Anbefalte innlegg

8 minutes ago, 88charlie said:

47 er ikke så gale på en sikring som lever jevnt med effekt. Jeg har et sånt Intexbasseng med varmeelement og stor sandfilterpumpe som ligger på samme kurs som stuen. Sikringen er god og varm men elektrikeren var ikke bekymret. Såvidt jeg husker har sikringene en termisk funksjon som kan slå de ut også så den sier nok fra. 

De skal slå ut på varme før noe går galt, ja

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
88charlie skrev (11 timer siden):

Har fått tak i 2 stk HP Z420 arbeidsstasjoner som skal settes opp i garasjen ved siden av det andre foldeutstyret. CPU’n er ikke den råeste. Firekjerners Xeon-E5-1620, som sånn ca tilsvarer en 3 gen i7. Fordelen med maskinene er 2 st 6pins GPU-strømkabler med 18A hver og selvfølgelig to PCIE 16x spor. Selvfølgelig god kjøling og generelt bra byggekvalitet. 4 kanals ram, men det spiller kanskje ikke noen rolle for folding. 
 

Hvis noen har skjermkort liggende som kan doneres eller selges billig så send meg en pm. Det er ikke så farlig hvilken modell det er siden jeg gjør dette mest for moro skyld og innetempen i garasjen. 

Jeg har en 1070 du kan få hvis du trenger.

https://www.multicom.no/inno3d-geforce-gtx-1070-ichill/cat-p/c/p10641967

Lenke til kommentar

Hadde elektriker og fant ikke noe galt?

Oppgraderte til 16A da jeg fikk varme pumpen min(september 2019). Så er mye bedre.

Nei, varmgang her er mye strøm på kursen, hjelper med å skrue av en maskin på folding? (nå temp ute er høy)

Ligger på grensen hva den tåler.

PS: temp nå med en maskin av er 42ca siking, ac 1300w. Temp stue 26c.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Kjetil Lura said:

Hadde elektriker og fant ikke noe galt?

Oppgraderte til 16A da jeg fikk varme pumpen min(september 2019). Så er mye bedre.

Nei, varmgang her er mye strøm på kursen, hjelper med å skrue av en maskin på folding? (nå temp ute er høy)

Ligger på grensen hva den tåler.

PS: temp nå med en maskin av er 42ca siking, ac 1300w. Temp stue 26c.

Hmm, kan jo stemme det.

Måtte sjekke, "operating temp" skal være opptil 125C, så 40-50C er null stress.

 

Måtte forøvrig kverke folding her selv, 29C temp i rommet blir litt drøyt over tid...

Blir forhåpentligvis å ordne egen folding rig på "vaskerommet" når 3080 kommer :)

Lenke til kommentar
8 hours ago, MariusJS said:

Hmm, kan jo stemme det.

Måtte sjekke, "operating temp" skal være opptil 125C, så 40-50C er null stress.

 

Måtte forøvrig kverke folding her selv, 29C temp i rommet blir litt drøyt over tid...

Blir forhåpentligvis å ordne egen folding rig på "vaskerommet" når 3080 kommer :)

Når det skjer så vet du i alle fall om en kar som sitter med en kald garasje og minst 2 ledige pci-e 16x ;)

Har et spm til dere.

Investigerte litt ppd-ytelse i forbindelse med 1070'n jeg fikk med @mer-hw og kom over en artikkel med en kar som drev og ballet med power-states, moderat klokking og nøye utvalgte drivere for å komme opp på nivået han mente kortet egentlig var god for. Klokkingen var vel utført mer for å komme opp på "rett" boost nivå, enn å tyne silikonet for alt det var verdt. Noen som har erfaring med dette? 

Ser at det også er litt debatt rundt studio-drivers, uten at jeg klarte å finne en konklusjon på hva som er best. 

Lenke til kommentar
On 8/11/2020 at 10:35 PM, MariusJS said:

Hmm, kan jo stemme det.

Måtte sjekke, "operating temp" skal være opptil 125C, så 40-50C er null stress.

 

Måtte forøvrig kverke folding her selv, 29C temp i rommet blir litt drøyt over tid...

Blir forhåpentligvis å ordne egen folding rig på "vaskerommet" når 3080 kommer :)

Har 32c på data rommet nå. Men har fått i gang en 3770K som jeg satte inn 2x2060S. Står i stuen min.

5960x er nå av(tok kortene fra den) Sparer litt watt ved å gjøre det. hehe.

Lenke til kommentar
88charlie skrev (På 12.8.2020 den 7.41):

Når det skjer så vet du i alle fall om en kar som sitter med en kald garasje og minst 2 ledige pci-e 16x ;)

Har et spm til dere.

Investigerte litt ppd-ytelse i forbindelse med 1070'n jeg fikk med @mer-hw og kom over en artikkel med en kar som drev og ballet med power-states, moderat klokking og nøye utvalgte drivere for å komme opp på nivået han mente kortet egentlig var god for. Klokkingen var vel utført mer for å komme opp på "rett" boost nivå, enn å tyne silikonet for alt det var verdt. Noen som har erfaring med dette? 

Ser at det også er litt debatt rundt studio-drivers, uten at jeg klarte å finne en konklusjon på hva som er best. 

Boost frekvensen er avhengig av temperaturen til gpuen. Og den påvirkes av hvor mye volt man dytter inn kombinert med hvor god kjøling man har.

Siden mine kort står i garasjen i åpne bench oppsett så er det ikke noe problem.

Videre så skal det være stabilt så FAH ikke krasjer.

Jo flere kort man styrer med jo mer arbeid er det bruke så mye tid på å fintune en overklokk så jeg bruker msi afterburner , setter max powerlimit, prøver en mild overklokke og evt litt økning på spenningen til den treffer nivået man forventer. Jeg synes driverne i det siste har vært gode og har egentlig hatt lite problemer. For mest mulig vedlikeholdsfri opplevelse så kan man bare droppe å styre med det og la driverene fikse alt.

Jeg har kun brukt de vanlige godkjente driverene fra nvidia.

Lenke til kommentar

I dag kom 1070’n fra @mer-hw i posten men «dessverre» tok den med seg fineværet fra hans del av landet. Foreløpig må garasjekursen brukes til de minste ungenes basseng men når gråværet er tilbake så blir følgende satt til å kjøre 24/7: 

Xeon E5-1620+1070

Xeon E5-1620+960

i7-3770k+760

i7-2620M (laptop)

 

I tillegg beordres guttungens pc med 3600X+2060 til «idle» tjeneste. 


Av og til kan jeg komme til å fyre opp Alienware 17 laptopen med i7-4600m og 880M men den er et klenodium som ikke skal slites ut;)
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Kjetil Lura said:

760 og 3770K?

Kjører 3770k og 2x 2060s, ligger på 3,5 nå og ca 400w.

Men nå kommer 3x sereien, skal bli spennende å se hva de klarer og pris.

Et ITX hk med bare ett 16x spor. Rester av en gammel HTPC. Dårlig kjøler på CPU’n og kun ett kabinettvifteuttak. Som jeg skrev tidligere så ligger moroa for meg i å folde med utrangert hardware som kanskje ellers ville blitt kastet eller bare støvet ned. 
 

Mektig imponert over dere som investerer så mye penger i nye GPU’r. Kanskje jeg kommer dit en dag jeg også?

Lenke til kommentar
18 hours ago, Jan Tore M said:

En stund siden sist, men måtte bare sjekke inn å si at foldinga har vært rock-solid i sommer. Kjører to maskiner og det har ikke vært stopp på månedsvis. Driverversjon 445.75 (Nvidia, 1080 ti og 2060 S) og siste klientversjon på begge.

Håper dette fortsetter utover sensommeren og høsten.

Windows eller linux?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...