Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen her inne som har et, eller liknende;

ASUS ROG MAXIMUS VII HERO, Socket-1150, som ligger å støver ned?

Kortet mitt har sluttet å gi strøm til CPU kjøler. Både normal og ekstra uttak på kortet har sluttet å virke. Det hadde spart komplett og meg for masse styr.

 

Strøm til kjøler? Hvis du mener cpuvifta kan det tenkes at det er mulig med en molex/sata til vifte overgang som vil gi strøm til cpuvifte. Det kan umulig koste mye, og hvis du har kjøpt noen hovedkort det siste tiåret vil jeg tro at noe slikt kan være i "rotekassa": 

4-Pin_Molex_to_3-Pin_Fan_Adapter_Cable__

Lenke til kommentar

Takk for godt tips, men vil det funke? Men cpu vifta er vel 4 pins, tror kanskje jeg mister noe funksjonalitet.

 

Haswell hovedkort er svært vanskelig å oppdrive skjønner jeg. Og CPUen jeg har er en Intel Core i5 4690K (4. generasjon).

Ingen nyere hovedkort som støtter denne typen prosessor?

 

Ser ut som det blir en retur på HK, CPU og RAM til komplett om ikke dere har en løsning.

Lenke til kommentar

Ser ut som det blir en retur på HK, CPU og RAM til komplett om ikke dere har en løsning.

Det kan nok være.

 

Hovedkortet har flere plugger til vifte. Du skrev du hadde prøvd CPU og CPU-Opt? Prøvd noen av de andre? Prøvd andre vifter på CPU? Sjekket BIOS?

 

Noe slikt kan fungere om du har manko på viftekontakter:

 

https://www.techbay.no/product.html/swiftech-pwm-splitter-8-pwm-kontakter-sata-stromtilkobling?category_id=155

 

Ellers: Prøvd å røre på kontakten mens den står i? Har hendt flere ganger hos meg at vifter slutter å spinne fordi de ikke får kontakt. Løses ved å ta av denne:

post-61603-0-75436900-1518014891.png

For så å bøye bøye ut kontaktene før du setter dem på plass igjen.

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Halla godtfolk 

Sjekket pcene etter 1 uke nå. 

3 er offline ( sjekket remote så får ikke gjort noe med de ennu) 

Fant 11 core 21-error-fail, så det er jo noen millioner. 

 

Rettet på nå  :dremel:

 

siste halvdel av 2017 og frem til nå og fremmover, så blir alle gpuer som dør/rma byttet inn til penger. 

Dvs det finnes knapt kort i butikkene. 

 

Synker litt ppd av slikt også. 

Glender meg til å teste neste gpu-serie. 

 

For å ikke glemme de 12 9-serie-kortene som er lånt ut til andre mennesker. 

Noen generasjoner blir bare for mye watt pr ppd, iallefall når jeg låner ut litt plass til andre også i samme rom som genererer noe varme. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser også veldig fram til neste generasjon!

 

Mining-hypen har avtatt for min del (atm), men var artig så lenge det varte!

 

Tenker jeg begynner å folde igjen nå fremover, men det blir smått da et luftkjølt 1060 ikke akkurat er stille (typ kostet 1800,- på tilbud).

 

Når 1080Ti var under vann så var det iallefall så å si lydløst. :p

 

Men aller monner drar, ligger noe i det uttrykket der. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når 1080Ti var under vann så var det iallefall så å si lydløst. :p

 

Vist det er så å si lydløst så koster vel denne vannkjølingen et 4-5000+?

Jeg lurer litt på å gå for vannkjøling ved neste innkjøp.

 

Noen som også har tenkt å gå for Threadripper 2.0 når den kommer med PCI-e for å lage en "folding-rigg" tilsvarende mining-rigg i dag? Altså med 6-8 skjermkort på 1stk Threadripper hovedkort som gir 64 PCI-lanes og PCI-e 4.0 som er oppgitt til å være over dobbel så rask som PCI-e). Dette hørest jo veldig bra ut på papiret. I alle fall når det kommer til både ytelse pr krone, kjøling og plass.

Lenke til kommentar

Noen som også har tenkt å gå for Threadripper 2.0 når den kommer med PCI-e for å lage en "folding-rigg" tilsvarende mining-rigg i dag? Altså med 6-8 skjermkort på 1stk Threadripper hovedkort som gir 64 PCI-lanes og PCI-e 4.0 som er oppgitt til å være over dobbel så rask som PCI-e). Dette hørest jo veldig bra ut på papiret. I alle fall når det kommer til både ytelse pr krone, kjøling og plass.

 

Selv om det funker, så vil jeg si at å fylle opp PCI-E spora med skjermkort ikke er den beste løsningen. Det blir en del varme og støy av det. Det å putte vannblokk på så mange kort blir en utfordring også. 2 kort per maskin bør være max spør du meg.

 

Selv skal jeg nok se på Zen 2 neste år hvis den blir bra, eller Intel sitt alternativ.

Lenke til kommentar

Har aldri sett slik kabel levert med hk :)

 

Hvor den kom fra er jeg i grunn ikke sikker annet enn at jeg vet jeg ikke kjøpte den. Det må ha kommet i en eller annen eske. Jeg har i grunn mye rart av kabler som ikke er brukt på et årti eller mer. Kanskje jeg trenger dem en dag =)

Lenke til kommentar

Kom sikkert med et kabinett eller cpu-kjøler :)

 

Redigert:

Kaster aldri kabler nei. Har liggende en diger hop i boden til en utleid leilighet. Litt hjemme hos mor og litt hvor jeg oppholder meg for tiden. Hva skal en med gamle pata/fdd kabler tro? Vet ikke... Men får garantert bruk for dem en gang!

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

 

Når 1080Ti var under vann så var det iallefall så å si lydløst. :p

 

Vist det er så å si lydløst så koster vel denne vannkjølingen et 4-5000+?

Jeg lurer litt på å gå for vannkjøling ved neste innkjøp.

 

Noen som også har tenkt å gå for Threadripper 2.0 når den kommer med PCI-e for å lage en "folding-rigg" tilsvarende mining-rigg i dag? Altså med 6-8 skjermkort på 1stk Threadripper hovedkort som gir 64 PCI-lanes og PCI-e 4.0 som er oppgitt til å være over dobbel så rask som PCI-e). Dette hørest jo veldig bra ut på papiret. I alle fall når det kommer til både ytelse pr krone, kjøling og plass.

 

Tenker på dette selv, er så klart avhengig at de nye kortene ikke krever 16x som minimum, eller 32 for den saks skyld. 

 

Må da ha risere og spre kortene. 

Men hw-messig vil det da kreve færre kh, minne og cpuer iallefall. 

 

For eks en mineing-kasse med 2 hk i bunn og 4 kort opp fra hver av de med for eks 3 psuer. 

Vips 3 pcer spart. 

 

I dag mener jeg pci-e 2.0 krever 16x på folding og 3.0 8x. 

Vil 4.0 da kreve 4 x , selv med de nye kortene, så snakker vi 

post-64596-0-81194000-1518088547_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Kom sikkert med et kabinett eller cpu-kjøler :)

 

Redigert:

Kaster aldri kabler nei. Har liggende en diger hop i boden til en utleid leilighet. Litt hjemme hos mor og litt hvor jeg oppholder meg for tiden. Hva skal en med gamle pata/fdd kabler tro? Vet ikke... Men får garantert bruk for dem en gang!

 

Jeg fant en meter med ide kabel et par måneder siden som hadde gjemt seg på en lur plass. Det eneste jeg kom på som den kunne blitt brukt til var som diy audio kabel (rca o.l.). Den gikk i søpla.  Den dagen jeg får reelt behov for sånne kabler tror jeg har større problemer enn èn gammel kabelstandard.

 

 

 

Lenke til kommentar

Halla godtfolk 

Sjekket pcene etter 1 uke nå. 

3 er offline ( sjekket remote så får ikke gjort noe med de ennu) 

Fant 11 core 21-error-fail, så det er jo noen millioner. 

 

Rettet på nå  :dremel:

 

siste halvdel av 2017 og frem til nå og fremmover, så blir alle gpuer som dør/rma byttet inn til penger. 

Dvs det finnes knapt kort i butikkene. 

 

Synker litt ppd av slikt også. 

Glender meg til å teste neste gpu-serie. 

 

For å ikke glemme de 12 9-serie-kortene som er lånt ut til andre mennesker. 

Noen generasjoner blir bare for mye watt pr ppd, iallefall når jeg låner ut litt plass til andre også i samme rom som genererer noe varme. 

Hva gjør jeg rett som ikke ser den feilen? Kan det ha med at jeg kjører meget høy vifte profil :hmm:

1080ti 56c rpm 1900, 2025. 1080 er på 100% og 67c og 1967.

Lenke til kommentar

Forskjell på å hive alt og å hive endel :p

 

Var borti et case hvor det viste seg å være praktisk å ha PS2-mus/kb og/eller adapter. Trengte ikke 50 av hver, bare en, men siden ALLE var hivd ble det en unødvendig reinstallasjon av windows.

 

Har reserve tastatur (usb) og reserve for reserven (ps2). Praktisk, av og til. Adaptere er fine, men for min del litt vanskelige å finne (av og til), derfor foretrekker jeg å plukke fram et reservetastatur jeg uansett husker hvor ligger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...