Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gikk plutselig fra 6-700 og til og med 800k ppd per kort ned til 2-300k ppd på det ene korte og 3-400k ppd på det andre korte . Begge 1070 kortene ligger på mellom 42 og 52 grader. Kjører project 9414 og 9415 på fahcore 21 :S

Hvilke klokkehastigheter ligger kortene på?  Kan være at de har klokket seg ned pga varme, eller krøll med driver.

Lenke til kommentar

 

Gikk plutselig fra 6-700 og til og med 800k ppd per kort ned til 2-300k ppd på det ene korte og 3-400k ppd på det andre korte . Begge 1070 kortene ligger på mellom 42 og 52 grader. Kjører project 9414 og 9415 på fahcore 21 :S

Hvilke klokkehastigheter ligger kortene på? Kan være at de har klokket seg ned pga varme, eller krøll med driver.

De ligger på sirka 2100mhz graphic clock og på rundt 8500 memory transfear rate kjører viftene på 70 til 80 % med temp på 42 og 52 grader. Kortene feiler vist temp går over 65 grader så har stilt klokken litt ned . Ca 2060Mhz. Problemet no er at jeg får kun rundt 300PPD uansett om æ stille klokken til max eller helt ned til 1900++ . Før jeg over klokket kortene klarte de hente ut sirka en 600PPD per kort. Kan selvfølgelig være krøll med driver ja. Men er samme driver jeg har kjørt hele tia og den har funka helt fint

Endret av capillarity
Lenke til kommentar

Gikk plutselig fra 6-700 og til og med 800k ppd per kort ned til 2-300k ppd på det ene korte og 3-400k ppd på det andre korte . Begge 1070 kortene ligger på mellom 42 og 52 grader. Kjører project 9414 og 9415 på fahcore 21 :S

 

Kan det være tilgangen på de forskjellige WU som er problemet? På mitt 1080ti varierer PPD mellom nesten 1.2m på en god dag og under 950k på en "dårlig" dag. Får jeg mye 9415/9414 så drar dette ned PPD en del relativt sett. Omtrent 21%. Ditt tilfelle med omkring 50% reduksjon virker veldig mye. 

 

Av en eller annen grunn irriterer det at jeg bare får 9414/9415/9431. Hvor er alle disse store WU som jeg egentlig vil ha? =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På noen av de store WU så ligger jeg rundt 1.35-1.5m i øyeblikks ppd. Det er ikke mange dagene jeg har hvor jeg får en overvekt av disse. Jeg hadde et par døgn med overvekt av sånne når stats server var nede sist helg, men er tilbake til det normale med overvekt av 9414/9415/9431.

 

Hvilke kort er det som får de største WUene? Finnes det en oversikt?

Lenke til kommentar

Det finnes ikke jobber som kun kjører på 1080/TI osv. Du kan få dem på 1050TI også så lenge de rekker fristen.

 

Interessant. Jeg trodde at store WU, som krever mer, ble prioritert, på en eller annen måte, til de best egnede skjermkort. Jeg tok dette for gitt. At svake, relativt sett, skjermkort blir tildelt de største WU når de (antar jeg) har nok med å tygge seg gjennom f.eks 9415 så virker det som om det er et uutnyttet potensiale tilgjengelig. På en måte er de kraftigste skjermkort forfordelt og det gir også et mindre insentiv for de som har slike kort til å bruke dem.

 

Det kan virke som jeg er sur over at mitt 1080ti går for "halvmaskin", jeg er igrunn mest forundret.

Lenke til kommentar

Har selv ikke sett den feilen.

Men min erfaring er å holde dem kalde, jepp mere støy.

1080ti er nå 2012 og 58c på p11432, ppd er 116K

 

Edit: Glemte vifte, er nå på 2100 evga sc2

Skjer på kort som står i 17C også. 

Tipper det er bug i jobben den laster ned. 

 

Skljer ikke på spesifikke maskiner, men random uansett temp. 

Kan øke med drivere, dvs finner jeg den rette driveren så halveres problemet osv. 

 

PPD- stuper litt, skal bort å sjekke nå. 

Har også lånt ut 10 9serie-kort som noen andre skal få bruke, med så mange maskiner kan jeg ikke bruke så mye strøm på så få kort akkurat nå. Bør sitte igjen med 26mill ppd om ikke noe krasjer.  

Lenke til kommentar

De er der ute. Jeg har akkurat nå en 11713 som gir 1,2 mill ppd på mitt 1080ti.

 

11431/11432 gir faktisk 1,5 mill ppd så da blir det fort variasjoner.

Ja hos meg kan det være 5millioner ppd i variasjon bare på jobber. 

Ser ofte at WU øker eller dropper, mange raske jobber osv. Får man 200k mindre pr kort på en spesifikk jobb, så baller det fort på seg med så mange kort. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...