Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Når 1080Ti var under vann så var det iallefall så å si lydløst. :p

 

Vist det er så å si lydløst så koster vel denne vannkjølingen et 4-5000+?

Jeg lurer litt på å gå for vannkjøling ved neste innkjøp.

 

Vil si jeg med forholdsvis bred erfaring kan komme med en anbefaling for lydløs PC.

 

En av de absolutt mest stillegående oppsettene jeg noen gang har hatt er 980 ti EVGA Hybrid kort montert i Fractal R5 kabinett med viftene plassert i front av kasse og en H80i plassert i bakkant slik at det ble gjennomstrømning i kasse.

 

Det var 980ti kort som dro bra med strøm, og det var ikke problem med temp eller støy.

 

I dag har jeg ett helt annet oppsett, som koster vesentlig mer, men kan ikke si det på noen måte er mindre støy, og det er heller ikke verd prisen om en skal være ærlig (høy symbolverdi for en som liker å pynte på signaturen eller skryte til en kompis, men heller liten bruksverdi VS bang for the bucks).

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Samme på linux, så ingen forskjell der gitt. Har 62 uptate der, men fine med linux. Trenger ikke blokker dem. JEG velger når de skal installeres. 9d online

Men mitt spørsmål er: Hvorfor for ikke jeg den feilen som war sliter med :)

 

Jeg kan da anbefale deg Debian stable. Den får ikke like mange oppdateringer som Fedora som du bruker. Gnome shell er default der også :)

Lenke til kommentar

I dag har jeg ett helt annet oppsett, som koster vesentlig mer, men kan ikke si det på noen måte er mindre støy, og det er heller ikke verd prisen om en skal være ærlig (høy symbolverdi for en som liker å pynte på signaturen eller skryte til en kompis, men heller liten bruksverdi VS bang for the bucks).

 

 

Det er noe med symbolverdi (klapp på skuldra poeng) som jeg dessverre ikke har latt meg friste av (nevneverdig). Av og til skulle jeg ønske jeg bryr meg om slikt. Da hadde det blitt vannkjøling (og kanskje litt lavere støynivå) når jeg oppgraderte sist.

 

Er det andre som angrer på sine valg etter at de oppgraderer? Jeg angrer, litt, at jeg gikk for mini-itx. Hadde vært greit med et ekstra 16x spor skulle en fin gpu deal komme.

Lenke til kommentar

Haha, den angrelista er bra lang. Men er så gøy å ha noe nytt. Areca 1882ix + 8x 512GB SSD må vel ha vært den største bommerten. Raidet varte et halvår, før det døde helt og jeg måtte slite med å hente ut viktige data. 10.000kr og vel så det rett i dass. Føltes ikke som jeg tjente en halv millimeter responstid, heller. Rent objektivt kunne jeg overlevd med X79 til dags dato, men X99 har jeg selvsagt investert i. Har 3 X299-Hk, også (prøver å selge ett), og sikler på 14+ cores, just because. Samsung 960 EVO er sikkert kjekt, men jeg hadde nok overlevd med en av de nevnte Samsung 840 Pro'ene istedet.

 

Hadde det ikke vært for F@H hadde GPU-oppgraderingene vært total waste, men angrer på at jeg gikk for AIO-løsninger på dem. Det funker med ett kort, men siden pumpene er så svake er det ikke trivielt å plassere radiatorene der man vil. Burde heller kjørt 100% vann.

 

What else... rakk å kjøpe 4 stykk 4P AMD G34-oppsett, men rakk bare å sette opp to av dem før BigAdv var dødt. Nå får jeg ikke en kjeft som vil ha dem til magre 5000kr/stk, engang :p hvor lavt må man legge seg for å bli kvitt 48 kjerner, tro?

 

Ikke alt kan kalles oppgraderinger, men det med å kjøpe først og tenke etterpå er ikke noe nytt her i gården, dessverre.

Lenke til kommentar

Jeg folder med den hardwaren jeg har jeg. Var det ikke det som var tanken bak alt dette? Så ble vel dette en hobby for mange. Vi bruker datakraft til å hjelpe forskere med å finne mer ut om ulike sykdommer. Men hva hjelper det hvis naturen og biosfæren rundt oss på denne planeten kollapser rundt oss? Blir litt som å pusse og knikke på refleksjonen i speilet i håp om at vi kan forandre på det som skaper refleksjonen... ad infinitum.

 

Eller er bare kvelden sen for meg her.... god natt :p

Lenke til kommentar

Jeg folder med den hardwaren jeg har jeg. Var det ikke det som var tanken bak alt dette? Så ble vel dette en hobby for mange. Vi bruker datakraft til å hjelpe forskere med å finne mer ut om ulike sykdommer. Men hva hjelper det hvis naturen og biosfæren rundt oss på denne planeten kollapser rundt oss? Blir litt som å pusse og knikke på refleksjonen i speilet i håp om at vi kan forandre på det som skaper refleksjonen... ad infinitum.

 

Eller er bare kvelden sen for meg her.... god natt :p

Jeg var HW-hoarder lenger før F@H :p

Lenke til kommentar

Sist gikk jeg fra intel p67 og 2500k processor til amd am4 og 8c cpu. Flott oppgradering, merker dog ikke så mye til det i daglig bruk. Kunne kanskje gått for en 6c, men 8 fristet. Gpu gtx670 til 1080ti, og det føles tregere pga 24/7 (mer eller mindre) folding... Jeg ler i grunn av det. Gamle riggen var for treg til å folde, nye riggen folder fint, men oppleves noe treg under lett bruk og det bråker mer.

 

Det fristet også mye med m2 ssd (disse som er en del raskere enn sata ssd), men klarte å styre unna. Jeg har til nå ikke funnet en annen grunn enn at jeg ville ha en slik. Ram kostet mer enn cpu. Den var ny for meg og jeg tror ikke det skjer igjen. 

 

Etter at jeg ble tatt av folde basillen så er jeg nesten glad det er manko på gpu. Det fristet veldig med å kjøpe 2x 1080 o.l. for å ha i gamle riggen.

 

edit: en leif

Endret av ikek
Lenke til kommentar

Har dere fått mye store WU i de siste dagene? Jeg har gått opp mellom 100-300k ppd (1 stk 1080ti) de siste dagene. Var litt rart, men hyggelig.

Jepp. Oppe i 1 mill PPD med 1070 og 1060.  

 

20% rabatt med Dnb superweekend nå. Power skal ha 5600,- for et 1070  :ohmy: Heller ingenting på lager. Tror jeg står over.

Lenke til kommentar

 

Har dere fått mye store WU i de siste dagene? Jeg har gått opp mellom 100-300k ppd (1 stk 1080ti) de siste dagene. Var litt rart, men hyggelig.

Jepp. Oppe i 1 mill PPD med 1070 og 1060.  

 

20% rabatt med Dnb superweekend nå. Power skal ha 5600,- for et 1070  :ohmy: Heller ingenting på lager. Tror jeg står over.

 

 

Jeg så det tilbudet, men de hadde fint lite på lager. Jeg tror det eneste de hadde var et 1080 fra asus til rundt 8500. Det virket noe mye. Alt annet var utsolgt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...