Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper GPU hysteriet/boblen legger seg litt før neste generasjon nv kort kommer. Ellers kan det bli vanskelig å få tak i. Så vidt jeg kan se på prisrobotene så har omtrent alt av 1080 og 1080ti gjort et byks i pris siden før jul (november ish). Jeg antar det er lignende tilstander for alt annet som er egnet for krypto ditt og krypto datt.

 

Noen som har en pekepin når neste generasjon nvidia kommer ut?

Lenke til kommentar

Takker, håper de ikke utsetter pga amds dårlige comeback. Spesielt nå som det ser ut som kortene flyr ut av hyllene omtrent like fort som de kan produseres og Nvidia har tatt noe "grep" mot miners.

 

nVidia kommer nok med nye kort selv om det ikke går så bra med AMD sine. Prisen kommer sikkert til å stige menne. Forundrer meg ikke om "GTX 2080" kommer til å koste 8K.

Lenke til kommentar

nVidia kommer nok med nye kort selv om det ikke går så bra med AMD sine. Prisen kommer sikkert til å stige menne. Forundrer meg ikke om "GTX 2080" kommer til å koste 8K.

 

 

8 tusen er en god slump penger, tatt i betraktning at neste generasjon i tillegg får en en 2080ti variant og kanskje en nedskalert titan. Hva skal disse koste? 10  til 15 tusen?  Nvidia tar 5899,- for 1080 kanskje noe i området 6000-7000 for neste generasjon. Det "begynner" og bli dyrt å være kar.

Lenke til kommentar

Får ikke starta fahcontrol. Nacl funke fint men no når jeg åpne fahcontrol står det client local. Connecting: inactive. Har prøvd og restarte. Reinstalere osv men får fortsatt samme greie når jeg starte opp. :/ Mene jeg fikk samme greia en gang i Windows men da funka det og bare reinstalere. Men i linux funka det ikke :/ Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Får ikke starta fahcontrol. Nacl funke fint men no når jeg åpne fahcontrol står det client local. Connecting: inactive. Har prøvd og restarte. Reinstalere osv men får fortsatt samme greie når jeg starte opp. :/ Mene jeg fikk samme greia en gang i Windows men da funka det og bare reinstalere. Men i linux funka det ikke :/ Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Bare glem det da :p Fant ut av det selv. Fikk også ordnet ppd problemet mitt . Der æ hadde 50% ytelsestap. Viste seg å være et driver problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joa, men tanken er jo at man kan slenge oppi noen langt raskere chipper senere, for en relativt rimelig penge :)

 

Om 5960x gir 27000 PPD i WU er vel dette uansett en bedre bruktdeal om målet er flest mulig WU. Mot 1800X er det kanskje ikke tilfellet, men jeg tenker at muligheten til å få et langt raskere system med CPU-oppgraderinger, samt diverse serverfeatures også har en viss verdi. Om maskinen trekker 150W mer er det omtrent en femhundrelapp i året i ekstra driftsutgifter, om du regner med 1 kr/kWh og at man trenger oppvarming halve året, slik at driftsutgiftene i praksis er 0 den perioden. Det er vel kun i tilfeller som meg, deg og war at varmeutvikling er et reelt problem.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Fortsatt ikke satt dem opp. Tipper du får se 700+ per update fra min side når alt er oppe. Foreløpig trenger jeg kursene til testing av HW, blant annet 4P-riggen som havnet på finn. Fyrer jeg opp alt det andre går sikringen mens jeg tester :p Men jeg setter nok opp de to 65W-maskinene, siden 4P var den som trakk mest. Den testingen er jeg vel ferdig med nå i kveld. Liksom ikke så mange benchmarks det er noen vits å kjøre når du kjører singlechannel på et quadchanneloppsett. Men 2400 i CB15 er vel ikke så ille, er det? Ikke F@H-relevant, men likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...