Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Core 21-error i lokale 500+km unna, krangling om antall PCer som står på i heimen der jeg bor (NaCl har fått stå, inntil videre - matx og itx-kassene ser så små og søte ut), og som nevnt for noen poster siden har jeg to 1080ti i daily driver'n som av en eller annen grunn ikke gidder kjøre noe tyngre 3D enn Call of Duty (som er en rimelig basic hva GPU-last angår, såvidt jeg vet). Virker som den prøver å aksessere noe forbudt minne, men akkurat hva som er problemet vet jeg ikke.

 

Fiks meg et billig krypinn i pendleravstand fra Oslo, og det jeg har stående hjemme vil være oppe igjen ganske raskt.

Eh... Det kan kanskje fikses. Har en tom leilighet i pendleravstand fra Oslo. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Prøver meg på litt folding nå, med min rimelig utdaterte datamaskin fra 2009. Men alle monner drar, sies det :)

 

Klienten påstår at jeg har 23.315 estimated points per day. Så kommer ikke akkurat til å rase oppover listene.

NaCl eller med klient og bruk av gpu eller cpu?

 

Har lastet ned klienten, og bruker både CPU og GPU. Men CPU'en drar så latterlig lite at jeg vurderer å kutte ut den. GPU'en er mye mer effektiv.

Lenke til kommentar

Jeg sondrer markedet for et midi kabinett. Dere som har foldet lenge har vel noen favoritter? Er i grunn ute etter noe stilrent, lydempet og så smått som mulig, men må kunne ta 2 gpuer, atx hk og atx psu. Helst rimelig også. Om kabinettet må tilpasses med en vifte eller to ekstra (o.l.) er det ikke noe problem, har nok av slikt.

Lenke til kommentar

Define R6 er en klassisk vinner. Kom just ut. R5 har jeg og er fenomenal. :)

 

Litt dyrt kanskje? 

 

EDIT: Er std. ATX midi-tower.

 

Tja, normalt bryr jeg meg ikke så mye om prisen på kabinett iom at jeg har en tendens til å ha de lenge. I denne situasjonen så er jeg mer i tvil. For å si det enkelt så høres det bedre ut å bruke 500 kr enn 1000 på en maskin som skal stå litt bortgjemt.

 

Fractal har jeg god erfaring med; Nano er ett kabinett jeg kan anbefale hvis man ønsker noe mindre. Jeg skulle ikke kastet mitt gamle Antec p180 det hadde passet fint til litt folding.

Lenke til kommentar

 

Core 21-error i lokale 500+km unna, krangling om antall PCer som står på i heimen der jeg bor (NaCl har fått stå, inntil videre - matx og itx-kassene ser så små og søte ut), og som nevnt for noen poster siden har jeg to 1080ti i daily driver'n som av en eller annen grunn ikke gidder kjøre noe tyngre 3D enn Call of Duty (som er en rimelig basic hva GPU-last angår, såvidt jeg vet). Virker som den prøver å aksessere noe forbudt minne, men akkurat hva som er problemet vet jeg ikke.

 

Fiks meg et billig krypinn i pendleravstand fra Oslo, og det jeg har stående hjemme vil være oppe igjen ganske raskt.

Eh... Det kan kanskje fikses. Har en tom leilighet i pendleravstand fra Oslo. 

 

Hehe, jeg tror ikke på den.

Klarte det før og nå dette? Jaja.

Lenke til kommentar

Bor på nåde i kjellern hos mor. Hun bestemmer. Får det glatte lag hver gang hun leser av måleren.

 

Hadde jeg vært smart hadde jeg gitt en lang faen i laget fra 2014-2016 og eid 10-mill-kåk for minepenger og heller foldet nå, men jeg valgte laget foran det. Sånn sett syns jeg at jeg kan få slippe kritikk fra en som bytter lag oftere enn undertøy.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg håper Stanford folka kommer med ny klient software snart. Fikk ikke installert det under hverken Fedora 27 eller Debian Buster (Testing). Så...for å kunne folde GPU må man enten kjøre Windows eller en litt eldre Linux distro. Årsaken er python-gnome2, som fahcontrol må ha for å installere. Jaja back to basics igjen da  :hrm:

Lenke til kommentar

Bor på nåde i kjellern hos mor. Hun bestemmer. Får det glatte lag hver gang hun leser av måleren.

 

Hadde jeg vært smart hadde jeg gitt en lang faen i laget fra 2014-2016 og eid 10-mill-kåk for minepenger og heller foldet nå, men jeg valgte laget foran det. Sånn sett syns jeg at jeg kan få slippe kritikk fra en som bytter lag oftere enn undertøy.

Nåja, du kunne kjøpt 10mil kåk og foldet der.

Har byttet lag 2 ganger siden 2004.

Når jeg leser dine svar så sa du ikke noe om din mor?

Lenke til kommentar

Jeg håper Stanford folka kommer med ny klient software snart. Fikk ikke installert det under hverken Fedora 27 eller Debian Buster (Testing). Så...for å kunne folde GPU må man enten kjøre Windows eller en litt eldre Linux distro. Årsaken er python-gnome2, som fahcontrol må ha for å installere. Jaja back to basics igjen da  :hrm:

Prøvde du denne på fedora?

 

#fah folding at home python fix

   wget http://launchpadlibrarian.net/109052632/python-support_1.0.15_all.deb

   sudo dpkg -i python-support_1.0.15_all.deb

Lenke til kommentar

 

Jeg håper Stanford folka kommer med ny klient software snart. Fikk ikke installert det under hverken Fedora 27 eller Debian Buster (Testing). Så...for å kunne folde GPU må man enten kjøre Windows eller en litt eldre Linux distro. Årsaken er python-gnome2, som fahcontrol må ha for å installere. Jaja back to basics igjen da  :hrm:

Prøvde du denne på fedora?

 

#fah folding at home python fix

   wget http://launchpadlibrarian.net/109052632/python-support_1.0.15_all.deb

   sudo dpkg -i python-support_1.0.15_all.deb

 

 

Deb filer er Debian, så nei. Ja jeg vet om den fila der, men det er ikke den eneste man må installere. python-gnome2 er en annen pakke man må ha, og det er nettop den som ikke vil installeres. Jeg kan jo bare legge inn Debian 9, Ubuntu 16.04 eller Linux Mint 18.3 så funker foldinga der.

 

Problemet er bare at hverken jeg eller andre kommer til å bruke disse eldre distroene evig, og siden nå python-gnome2 pakka fases ut i nyere versoner av Debian (den som blir hetende Debian 10), så må Stanford en dag oppdatere sin programvare uansett.

Lenke til kommentar

 

Bor på nåde i kjellern hos mor. Hun bestemmer. Får det glatte lag hver gang hun leser av måleren.

 

Hadde jeg vært smart hadde jeg gitt en lang faen i laget fra 2014-2016 og eid 10-mill-kåk for minepenger og heller foldet nå, men jeg valgte laget foran det. Sånn sett syns jeg at jeg kan få slippe kritikk fra en som bytter lag oftere enn undertøy.

Nåja, du kunne kjøpt 10mil kåk og foldet der.

Har byttet lag 2 ganger siden 2004.

Når jeg leser dine svar så sa du ikke noe om din mor?

 

Det er akkurat det jeg burde gjort - minet i to år, fått med meg kursoppgang, hatt nedbetalt kåk og langt bedre forutsetninger for å drive med dette på det nivået jeg ønsker. Istedet har jeg brukt noen titalls tusen på NaCl-maskiner, blant annet, og det for å tekkes en fyr som ikke engang leverer tosifret antall work-units hver oppdatering. Hva i svarte er det DU driver med om dagen?!

 

Jeg har opptil flere ganger de siste par årene sagt jeg har problemer med å ha alt stående hjemme, da jeg har bodd i kollektiv og deretter her i kjelleren hos modern - du bor i egen kåk og kan utmerket godt kjøre 30A til F@H døgnet rundt, det er bare viljen det står på. Hadde jeg hatt ditt hus hadde jeg kjørt vannkjøling med radiatorer på utsiden av kåken om varmen er problemet. Jeg KAN ikke overta fellesarealer for en hobby, eller kjøre 30A på et rom som er under ti kvadrat. På et vis har det ordnet seg å kjøre ting eksternt når maskinene har kjørt pent over tid, men det er ikke tilfelle hele tiden. Jeg er heller ikke i en posisjon hvor jeg kan bosse folk til å reboote, reinstallere og styre med disse sakene når de går på tverke.

 

Du kan jo gjerne greie ut om hvorfor dine egne bidrag går opp og ned som en jojo, enten det er PPD eller WU det er snakk om. Du har jo bl.a. halvert ditt eget bidrag i PPD fra julen som var. Basert på produksjonen januar 2017 kunne du levert 10 mill om dagen om du ville gjennom hele 2017, men likevel skal du klage over at jeg har droppet 5 mill om dagen.

 

Hvis du greier fikse følgende feil for meg har laget +2 1080ti som folder umiddelbart:

 

23:08:25:WU00:FS01:0x21:Completed 312500 out of 6250000 steps (5%)

23:08:54:WU02:FS00:0x21:Bad State detected... attempting to resume from last good checkpoint. Is your system overclocked?

23:09:28:WU02:FS00:0x21:Completed 125000 out of 6250000 steps (2%)

23:09:32:WU02:FS00:0x21:Bad State detected... attempting to resume from last good checkpoint. Is your system overclocked?

23:09:32:WU02:FS00:0x21:ERROR:exception: Error downloading array energyBuffer: clEnqueueReadBuffer (-5)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...