Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

 

 

https://folding.extremeoverclocking.com/

 

Fått i gang FTW kortet ditt, er det raskere og kjøligere en dine sc2 er. Mine sc2 kjører nå 110+ =2037.

Jepp, FTW3 kortet ligger på 1936mhz stock. Hva angår temperatur er litt vanskelig å sammenligne da det er i 2 forskjellige kabinetter med forskjellige WU/GPU usage. I tillegg så er det nok forskjell fra chip til chip. Når det er sagt så ligger FTW3 kortet på 1949mhz og rundt 40% viftehastighet og 67 grader.

 

Jeg kjører alle mine kort på stock settings. Er litt skeptisk til å røre noe pga garanti og stabilitet. 

 

Mine ligger på 2037 og 56c og ca 45-50% på viftene. Har 29,4c i stuen min nå.

 

 

Hmm stikk i strid med temp resultater fra tester av EVGA FTW3 kortet da det kom ut...  :hmm:

 

Mine resultater eller Kjetil sine?

Jeg har ikke rørt noen instillinger i hele tatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge egentlig. Mener å huske at FTW3 kjøleren på 1080Ti lå på rundt 75C load, i følge tester.

Tester viser hva de klarer i åpne testrigger og ved rundt 22c omgivelses temperatur. Min erfaring er at jeg alltid har hatt høyere temperatur enn det testere viser til

Lenke til kommentar

Jeg får følgende resultater:

 

GTX 1080TI:Asus Strix@1847

Prosjekt 9415, 925K PPD: GPU usage 87%, GPU temp 68 grader, vifte hastighet 43% 

 

GTX 1080Ti: EVGA SC2@1923

Prosjekt 9414, 884K PPD GPU usage 84%, GPU temp 69 grader, vifte hastighet 49%

 

GTX 1080TI: EVGA FTW3@1949

Prosjekt: 91414, 968K PPD, GPU usage 85% GPU temp 67 grader, vifte hastighet 37%

(denne kjører i et åpent kabinett med en ca 30cm diameter bordvifte)

 

Den siste PCen er vannkjølt og har bare 3 skjermer så har ikke sjekket den. På frekvens ligger den på rundt 1923, men kan gå opp til 1949 etter det jeg har sett. Temperatur så ligger den på rundt 60-70grader. Rom temp på rundt 28 grader.

Endret av xSotte
Lenke til kommentar

attachicon.gif1080ti_aio2.PNG

 

Greia er at om du kjører stock tipper jeg du ligger relativt langt til høyre i viftekurven. Det vil si at den gir mye mer spenning (og varme/viftestøy) for en veldig liten økning i frekvens. Om du capper den på en lavere spenning, slik jeg har gjort, taper du knapt ytelse og sparer masse støy/varme.

Har du forandret på noe siden du får opp spenningen i afterburner? Jeg bruker samme versjon som deg, men får ikke opp spenningen på noen av kortene mine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...