Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

 

Er det støtte i nacl for 16 eller 18 kjerner?

Nacl belaster alle 16 trådene på min Ryzen.

 

 

Ja men din Ryzen har ikke 16 kjerner + 16 virtuelle. Det er det vi snakker om her, altså 32 tråder.

 

Etter min testing i win 7 ser ikke NaCl mer enn 16 tråder per WU, så om man har 32 tråder må man starte minst to profiler. På mine Xeons har det en tendens til å være slik at den kjører 80% da med 2 profiler, og 90% med 3 profiler. Da kjører jeg 3, blir for mye mas med enda fler. Men kan være det fungerer annerledes i win 10, for eksempel. Hele NaCl tryner om systemet har mer enn 48 tråder, forøvrig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Er det støtte i nacl for 16 eller 18 kjerner?

Nacl belaster alle 16 trådene på min Ryzen.

 

 

Ja men din Ryzen har ikke 16 kjerner + 16 virtuelle. Det er det vi snakker om her, altså 32 tråder.

 

Etter min testing i win 7 ser ikke NaCl mer enn 16 tråder per WU, så om man har 32 tråder må man starte minst to profiler. På mine Xeons har det en tendens til å være slik at den kjører 80% da med 2 profiler, og 90% med 3 profiler. Da kjører jeg 3, blir for mye mas med enda fler. Men kan være det fungerer annerledes i win 10, for eksempel. Hele NaCl tryner om systemet har mer enn 48 tråder, forøvrig.

 

NacL er ikke laget for cpu med ørten core/tråder. :nei:

Lenke til kommentar

 

next-unit-percentage=100

 

???

 

 
Det har vært nevnt noen ganger tidligere også. Klienten laster ned neste WU når din nåværende WU er 99% ferdig. Du kan endre dette slik at klient ikke laster ned nytt prosjekt før ditt nåvernde prosjekt er fullført (ved å legge inn next-unit-percentage=100 i klienten).
 
Ettersom TPF (hvor lang tid hardware bruker på å regne ut 1 prosent av WU) varierer veldig mye fra WU til WU, kan tilfeldighetene slå ganske kraftig ut med tanke på QRB (bonus for å levere en WU så raskt som mulig fra du laster den ned til resultatet blir lastet opp til F@H).
 
Kan gi ett fiktivt eksempel på dette for å illustrere poenget.
 
Si du har første prosjekt WU-9000 med TPF på 10 min.
Etter dette følger ett prosjekt WU-10000 med TPF på 1 min.
I mitt eksempel tar jeg ikke høyde for tiden det tar å laste ned nytt prosjekt, for å gjøre det litt enklere. Det tar også tid å laste opp, dette blir også en del av likningen om man skal pirke på detaljer.
 
Din klient vil på det tidspunktet WU-9000 er 99% ferdig i klienten, starte nedlastning av WU-1000.
 
WU-1000 vil bli liggende i 10 minutter imens din klient fulflører WU-9000, rydder opp og laster opp resultatet til F@H.
 
Så starter den på WU-1000, 10 minutter "forsinket". QRB vil nå bli beregnet ut fra 110 minutter og ikke 100 minutter. Dette vil fortsette så lenge du folder kontinuerlig i større eller mindre grad.
 
Om vi snur eksempelet, så vil det selvfølgelig få mindre innvirkning (WU-1000 først og WU-9000 følger etter).
 
Det er mulig å leke seg med tall i denne Kalkulatoren for å få ett inntrykk av hvor lite som skal til for å påvirke QRB på de ulike prosjektene.
 
PS. Vet at du ikke trenger en slik forklaring Betroz (kunne forenklet det mye mer), men kanskje noen andre som folder for laget fikk en litt bedre forståelse av min "forklaring"  :innocent:
Endret av Sn1ken
  • Liker 2
Lenke til kommentar

ser rpm ja, , kan senke de men skjer ikke i praksis. 

Jepp ny bios skal inn. 

 

Vil si 1080ti så langt er 1.1 mill ppd 

1080 800k 

1070 600k

 

For 2 1070 får man samme som 1 1080 

Koster så si det samme og man sparer kasser om totalen hardware går ned. 

Så ser ganske bra ut så langt. 

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...