Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

WU kjør?

Noe nytt på gang?

 

Nytt av året, ja. Oppfinnelsen heter nacl (Native Client), som gir WU'er på bare 125 poeng, men til gjengjeld store mengder av dem.

Vår ikke navngitte langtids-bidragsyter tok en Jagland i begynnelsen av februar, da vi i januar ikke klarte å oppfylle hans ønske om at vi skulle slå "WU-rekorden" fra september (?) på 133306 WU'er. Siden har han glemt det, joinet oss igjen og det nye målet er januar-"rekorden" på 105600 poeng. Det blir neppe det siste...

 

Så... ja. This is your life from now on!

 

Hmm - må se om jeg kan hjelpe litt. Er det noe å hente på å kjøre dette på en maskin med litt flere cores, eller er det klokke som teller?

Tror jeg har en ledig server stående...

Lenke til kommentar

Helt enig :) Og av den enkle grunnen synes jeg det blir teit å skulle prioritere bort PPD, bare for en gimmick.

Hehe. Alle wu er viktig for forskningen

Nacl: p 9020 : Bryostatin is a marine natural product that shows promising and unique activity against several diseases (most notably, cancer, HIV/AIDS, and Alzheimer's). Its main target, protein kinase C (PKC), is a signaling protein central to many cellular functions. In its active form, PKC binds its ligand and is associated with the membrane, but we currently lack structural information about this complex in its membrane microenvironment. The simulations performed on FAH will help to provide a structure to the PKC-ligand-membrane complex. The structure and dynamics of this complex would allow us to understand bryostatin's binding mode and thus how to modify and tune its structure to improve function or even create new functions as needed for new therapies in the clinic

GPU: Finner ett eksempel: 8662 :

 

Phenylalanine Hydroylase (PAH) functions to keep the essential amino acid phenylalanine (Phe) below levels that cause irreversible brain damage in infancy/childhood and behavioral problems throughout life.  Mutations to the PAH genes can disrupt this control function and cause phenylketonuria (PKU), which occurs in about 1:12000 live births.  Due to mandatory screening, PKU is typically diagnosed at birth and successfully treated with strict dietary control of protein intake.  However, adults living with PKU need a less restricted diet and new therapies are sought.  Such therapies can come from understanding how PAH works. 

Until very recently, the way that PAH controls Phe was poorly understood.  However, new research reveals important details about how PAH changes its shape in order to control its enzymatic activity (1, 2).  Our goal in this project is to use molecular simulation to understand the PAH shape changes that accompany activation in response to elevated levels of Phe and how this process is perturbed in disease.

This is a collaboration with Eileen K. Jaffe at Fox Chase Cancer Center.

 

Resten kan du søke opp selv. :w00t:

Lenke til kommentar

Siden denne ble lastet opp for 1 time siden (20minutter når jeg postet den)
Så nei, den ligger ikke inne her. Den originale yt videoen av at laget ble opprettet, ja.

Uansett bare en kort video, ikke noe å diskutere, bare som en kurositet/oppdatering derfra....

Lenke til kommentar

105600 wu og 500000wu på meg begynner jeg å starte opp 1080 kortene min(kanskje). Men jeg håper dere kan fortsette med mere wu, wu på smp/gpu eller nacl.

Alle ferdige arbeids oppgave er viktig for forskningen. Så jeg håper på mere wu, ikke bare ppd. Happy folding folkens.

 

Ja jeg sa 1 nov, men er vi heldig klarer vi denne i oktober.

01.16; 1,647,470,175; 97,079 wu, det siste tallet viser at vi kan om vi vil.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...