Gå til innhold

Anbefalte innlegg

WU kjør?

Noe nytt på gang?

 

Nytt av året, ja. Oppfinnelsen heter nacl (Native Client), som gir WU'er på bare 125 poeng, men til gjengjeld store mengder av dem.

Vår ikke navngitte langtids-bidragsyter tok en Jagland i begynnelsen av februar, da vi i januar ikke klarte å oppfylle hans ønske om at vi skulle slå "WU-rekorden" fra september (?) på 133306 WU'er. Siden har han glemt det, joinet oss igjen og det nye målet er januar-"rekorden" på 105600 poeng. Det blir neppe det siste...

 

Så... ja. This is your life from now on!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er ikke poengene som hjelper på forsknings resultatet.  :)

Hvordan sikker kilde har du på dette?

 

 

Hentet fra Fah sin FAQ

 

 

 

Our benchmarking philosophy tries to balance two elements: keeping a system reasonably simple and fair (both for donors and for the FAH team to calculate) as well as keeping points in alignment with the scientific value of the results. Indeed, donors will optimize their machines (e.g. choice of hardware, choice of clients, etc) based on points, so it is important that points awarded be reflective of the scientific gain.

 

Så får du gjøre deg opp din egen mening om hva du vil bidra med ;)

 

For min del syns jeg det står ganske svart på hvitt at poengene = scientific value. 

 

https://folding.stanford.edu/home/faq/faq-points/

Endret av Riiser
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Er ikke poengene som hjelper på forsknings resultatet.  :)

Hvordan sikker kilde har du på dette?

 

 

Hentet fra Fah sin FAQ

 

 

 

Our benchmarking philosophy tries to balance two elements: keeping a system reasonably simple and fair (both for donors and for the FAH team to calculate) as well as keeping points in alignment with the scientific value of the results. Indeed, donors will optimize their machines (e.g. choice of hardware, choice of clients, etc) based on points, so it is important that points awarded be reflective of the scientific gain.

 

Så får du gjøre deg opp din egen mening om hva du vil bidra med ;)

 

For min del syns jeg det står ganske svart på hvitt at poengene = scientific value. 

 

https://folding.stanford.edu/home/faq/faq-points/

 

Bingo, altså poengene er det som teller. Ikke disse tullete småjobbene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal ikke si jeg er helt uenig, men folk må nå få lov til å bidra på den måten de vil. Kjetil bidrar uansett mye mer enn de fleste av oss, og vi har vel ikke redusert noe ppd selv om vi kjører på med mer  rundt 2xWU. Jeg satt opp en gammel 2P pc som ikke har så mye potensiale på GPU fronten til å kjøre WU. 

Endret av Riiser
Lenke til kommentar

 

 

 

Er ikke poengene som hjelper på forsknings resultatet.  :)

Hvordan sikker kilde har du på dette?

 

 

Hentet fra Fah sin FAQ

 

 

 

Our benchmarking philosophy tries to balance two elements: keeping a system reasonably simple and fair (both for donors and for the FAH team to calculate) as well as keeping points in alignment with the scientific value of the results. Indeed, donors will optimize their machines (e.g. choice of hardware, choice of clients, etc) based on points, so it is important that points awarded be reflective of the scientific gain.

 

Så får du gjøre deg opp din egen mening om hva du vil bidra med ;)

 

For min del syns jeg det står ganske svart på hvitt at poengene = scientific value. 

 

https://folding.stanford.edu/home/faq/faq-points/

 

Bingo, altså poengene er det som teller. Ikke disse tullete småjobbene.

 

Hehe, Om poengene var så viktig, hvorfor la de da ned Big points wuene :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å snu på det, hvis wu er så viktig, hvorfor er ikke alt bare nacl? kunne laget tilsvarende system som kjørte på gpu.

 

Jeg prøver ikke å starte en stor diskusjon her. Rusher spurte og jeg googla svaret som Fah folka har gitt :) 

 

Folk får gjøre/ mene det de vil.

 

Min mening:

poeng = viteskapelig verdi

nacl = en mulighet for at alle kan bidra med svake pcer og det er lett å komme igang. 

jeg prøver å bidra så mye som mulig enten det er poeng eller nacl. Derfor har jeg satt opp en gammel haug av en pc som kjører 10x wu av hva gpuen min gjør. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

(komplett kjører nå en kampanje. på GPU med mere, varer i 13 timer til.)

 

1060 6Gb til 2300kr. (før 2900kr)

 

1070 FTW Gaming til 4000kr. (før 5150kr)

 

1080 FTW Gaming til 6200kr (før 7500kr)

Frister med en 1070 eller 1060(til). Men jeg sparer penger til en forhåpentligvis større cpu/mobo oppgradering. Skylake-X eller -E hva enn de skal kalle den
Lenke til kommentar

Nå er det også slik at SMP er bare tøys om du har en kraftig maskin. Du får knapt en WU om du kjører 32 tråder, som er maksgrensen. For min del får jeg faktisk høyere PPD på Xeon-maskinene om jeg kjører NaCl enn om jeg kjører SMP, da den enten står idle i et døgn før den får en jobb, eller må kjøre på halv maskin fordi jeg må sette ned thread count.

Det er heller ikke voldsomme mengder poeng du får om du ikke har en OK gamer-GPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...