Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjære Kjetil.

 

 

Nå er det nok.

 

Hvis du ikke hadde sluttet i februar, hadde vi bjelkepult WU-"rekorden" samme måned. Det er altså din feil, og ingen andres, at det ikke skjedde. Like mange WU som du produserte siste uka i januar har du heller aldri vært i nærheten av siden. Gratulerer.

 

Nei er ikke bare min feil, er deres også. Hadde jeg spurt om å slå en gammel ppd rekord ville jeg ikke fått så mye kjeft.

Og nei hadde ikke bjelkpult rekorden, men hadde klart den ja :tease:

Men lag 24 har mere nytte av mine ca 6mill ppd en dere har.

Siden du er i kjefte modus kan jeg og være det, du har ca 1.6m ppd og ca 700, er ikke lenge før jeg blåser deg og de fleste her inne på mitt nye lag :)

Men har all rede over 3000milioner ppd på mitt bruker navn. Er jo det som betyr noe, PPD :)

Tenk om jeg skulle svart alle som skyter av ppd, da ville jeg bliltt bannet fra forumet, jeg leser dem og ferdig med det.

Og nei ikke sint, bare veldig skuffet. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg og gjør det for å prøve bekjempe sykdommer. Alle som kjører fah gjør det

 

Etter å ha lest en del i support forumet til Fah, er jeg enig med meg selv om at PPD representerer verdien av hvor betydningsfullt bidraget til F@H er. Ergo vil en CPU eller en GPU som produserer f.eks. 100k PPD være av samme verdi. Og 100k PPD produsert av en CPU er mer verd enn 50k produsert av en GPU eller omvendt.

 

Sitat: Points are tied to scientific value, so equal points means equal scientific value. That is the whole basis of the points system, equal pay for equal work. Personal opinion has nothing to do with it.

 

Vi vet alle hva som produserer mest PPD på kortest mulig tid pr dags dato.

 

Andre begreper innenfor F@H som er av stor betydning er tidsskala. FAHBench er utviklet for å gi en indikasjon på hvor mye regnekraft de ulike hardware komponentene har til rådighet opp mot tidsskalaen. 

 

På den annen side er det summen som er den viktigste for F@H. Om det da er større potensiale ved at 1 million brukere leverer ett lite bidrag, enn at 1 donor leverer ett kjempestort bidrag, så er prosjektet tjent med å legge til rette for de som leverer små bidrag.

 

NaCl er utviklet som en slags forgjenger til en fremtidig klient for mobile enheter, og disse er det knyttet store forventninger til i form av antall enheter som potensielt kan bidra, og da vil summen bli meget bra.

 

Om det kommer en bøssebærer fra Redd Barna på døra, så får han mer penger om du legger 1000kr i bøssa vs 5kr. Men begge bidragene vil telle i den store sammenhengen på hver sin måte. 

For den som da velger å folde WU på CPU vs en kraftig GPU vil i prinsippet ta det samme valget som over. De gir litt mindre til forskningen, men det er i grunn deres valg. Og det viktigste av alt, er at de velger å bidra fremfor ikke å bidra.

 

Håper igjen det kan være til noe nytte Kjetil  :)

Endret av Sn1ken
  • Liker 3
Lenke til kommentar

OK. Hva jeg leser på ditt svar virker det som jeg startet å folde i går. Sorry?

 

Som jeg sa antall ferdige jobber viktigere en antall PPD

 

Du ser mitt svar over denne posten, og der kommer det tydelig frem at jeg mener å påstå at du har missforstått noe ved at du opprettholder dine påstander.

 

Det gir meg en viss følelse av å ta ansvar for eventuelle andre donorer som kan risikere å adoptere denne form for "vranglære". Det vil skade prosjektet slik jeg ser det. Derfor gjør jeg en innsats for å tilføre kunnskap (slik jeg ser det). Dette er kanskje ekstra viktig ettersom du har bidratt til folding så lenge som du har gjort. Det vil underbygge det faktum at flere potensielt vil kunne ta dine uttalelser mer seriøst enn hvis en med mindre erfaring kom med de samme uttalelsene. 

 

Feil forekommer, enkelt og greit. Og de bør rettes (selv om de er forårsaket av en med lang fartstid).

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jepp, riktig. All forskning er viktig(uten om svar fra de grønne menn) som jeg ikke tror på.

Men poenget(grunnen for jeg byttet lag) var å slå en gammel wu rekord som noen prøvde å hjelpe meg å slå, men vi tapte mot ppd.

Dette er lenge siden, men jeg mener å erindre at ditt bidrag var sterkt redusert den måneden (med vilje), og rekorden ville blitt slått dersom du hadde blitt på laget hele den måneden.

 

Vi tapte mot LAGBYTTE er den enkle fasiten :)

Lenke til kommentar

 

Det står en post der som er gal. GPU og NaCl går fint sammen dersom du har nok tråder på CPUen, for NaCl greier ikke kjøre på mer enn 5(?) om gangen. Har du en 4c8t-CPU greier du med andre ord helt fint begge deler. Problemet med NaCl er at den krever mer babysitting enn den vanlige klienten, og det er det ikke alle av oss som har tid til. Sålenge den klienten er såpass lite ressurseffektiv har jeg NULL imot å la begge ting kjøre samtidig, men jeg orker ikke å sjekke om det har oppstått en "fatal error" eller windows update-reboot flere ganger om dagen.

Lenke til kommentar

 

Nå har jeg lest en del av disse innleggene, og jeg må spørre om en ting: Hvorfor folder vi? Er det pga av WU, PPD eller for å bekjempe kreft, Alzheimer, Parkinson eller andre sykdommer?
Jeg for min del gjør det pga av kampen mot kreft og Alzheimer og andre sykdommer.
 
Men hvis dere skal fortsette å krangle om rekord for WU og PPD,  da forlater jeg Hardware.no sitt team. Jeg gidder ikke mer av dette WU/PPD tullet som dere driver med, dere har tydeligvis glemt hva dette dreier seg om og det er å bidra å bekjempe sykdom.

 

 

Jeg folder for alle årsakene. Dog, når det gis poeng og en WU-counter eksisterer er det naturlig at dette blir et poeng for mange. Det er en villet utvikling, ellers ville ikke poengene eksistert. En WU-counter er dog veldig basic, men det er da opp til Stanford om slike data blir offentliggjort. Jeg antar at de føler brukerne blir mer motivert av å ha et mål på hvor stor forskningsverdien de bidrar med er (poeng og WU, for å være diplomatisk) enn om de bare satt opp en maskin og ikke fikk tilbakemelding på noe som helst.

 

Det er ikke noe problem å la være å krangle, men da får andre slutte å blande seg borti hva folk velger å gjøre med hardwaren sin :)

Lenke til kommentar

Nacl bruker nå 8 tråder her.

ikke no problem å kjøre nacl sammens med gpu, men ble mye stress når man skulle bruke maskinene til spill (starting å stopping å avslutting av prossess lasso) så nå er kun en som kjører nacl (laptop) 3 andre er fritatt.

Lenke til kommentar

 

 

Det står en post der som er gal. GPU og NaCl går fint sammen dersom du har nok tråder på CPUen, for NaCl greier ikke kjøre på mer enn 5(?) om gangen. Har du en 4c8t-CPU greier du med andre ord helt fint begge deler. Problemet med NaCl er at den krever mer babysitting enn den vanlige klienten, og det er det ikke alle av oss som har tid til. Sålenge den klienten er såpass lite ressurseffektiv har jeg NULL imot å la begge ting kjøre samtidig, men jeg orker ikke å sjekke om det har oppstått en "fatal error" eller windows update-reboot flere ganger om dagen.

 

Nei? Og det er poenget mitt. Dere(90%) av laget ville ikke engang prøve min oppskrift?

Du kan kjøre smp/nasI og ikke tape mye ppd(bryr meg ikke) kjører naci nå, lei av å fyre for kråkene: Temp inne 27,6c.

Ammatør :rofl: Så skru av win update da mann, sist jeg sjekket for oppdateringer var 11,3,16 :shrug:

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...