Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

akkorat fyrt opp en maskinen her å får ikke opp ppd i hfm. client viser 500kppd med 2 980 @1500mhz noe som virker lavt.

er det noe man kan gjøre med det?

ser og at de kun ligger på 88-89% load under folding av 9413 er dette normalt?

første nvidiakort jeg har siden 5xx serien så er lit ute av det her :/

Endret av mna
Lenke til kommentar

akkorat fyrt opp en maskinen her å får ikke opp ppd i hfm. client viser 500kppd med 2 980 @1500mhz noe som virker lavt.

er det noe man kan gjøre med det?

ser og at de kun ligger på 88-89% load under folding av 9413 er dette normalt?

første nvidiakort jeg har siden 5xx serien så er lit ute av det her :/

 

Jeg har faktisk ikke fulgt med så mye selv den siste tiden (da mener jeg etter at Maxwell fikk masse forskjellige WU de kunne jobbe med), så jeg kan ikke gi deg svaret på alt.

 

Men det er helt normalt at flere av 94XX WU ikke bruker mer enn 88% osv, men så har du plutselig andre WU som bruker over 100% av TDP, så det kan straffe seg å klokke for hardt når de plutselig dukker opp.

 

Har også sett at enkelte WU feiler ved overføring til Stanford (ERROR:WU01:FS01:Exception: Transfer failed), men er ikke sikker på om dette har sammenheng med høy OC eller bare ligger til prosjektet. Jeg har som regel klokket mitt 980 ti til 1555Mhz konstant, så har ikke testet å kjøre det stock for å se om problemet forsvinner.

 

HFM vil jeg tro det er noen andre som kan gi deg svaret på. Aner meg at det har sammenheng med "hvor du gir beskjed til HFM at den skal hente informasjon om WU og PPD". I senere tid har det vært nødvendig å legge inn annen "bane" enn den som ligger default når du laster ned HFM. I tilfelle du finner et svar, kan du oppdatere HFM Guiden  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for svar d var det jeg var redd for.

 

 

"men så har du plutselig andre WU som bruker over 100% av TDP, så det kan straffe seg å klokke for hardt når de plutselig dukker opp"

 

Køstum bios fikser vell dette

 

Det skal jeg ikke si for sikkert. De gangene jeg har sett over 100% TDP, så har det fortsatt foldet stabilt for min del, men mener å huske at Christian hadde en del tull med sin OC? Og jeg er ganske sikker på at han kjører Custom Bios? Jeg kjører den som fulgte med fra fabrikk, men jeg har ASIC på 80, så trengs ikke særlig mye ekstra volt for å nå en stabil OC med mitt kort  :)

Lenke til kommentar

Har ikke hatt problemer grunnet bios. Mine pc problemer var min gml 5820K som var degradert/defekt cache.

 

Jeg siktet ikke til at Custom Bios gjorde utslaget slik at det ble feil. Men jeg sier ganske enkelt at variasjonen i prosjektene er så stor at man får utfordringer på den ene eller andre måten dersom man presser OC maks. Det som fungerer på ett prosjekt, kan fort feile på et annet. 

 

Men selvsagt vil nok Custom Bios gjøre det mulig med mer stabil OC enn dersom man ikke hadde Custom Bios. Men på tross av dette er mitt inntrykk at enkelte WU krever så mye at det er begrenset hvor høy OC systemet tåler samme hva.

 

Ser også at enkelte WU bruker veldig mye kapasitet fra PCIe bussen. Den får fullt utslag på buss, og da vil jeg se for meg at de med 2011-3 og 40 lanes stiller sterkere enn de som har 1150 og 16 lanes osv. De ulike prosjektene gir ulike utfordringer for HW. Det er derfor F@H skiller seg fra spill osv.

Lenke til kommentar

akkorat fyrt opp en maskinen her å får ikke opp ppd i hfm. client viser 500kppd med 2 980 @1500mhz noe som virker lavt.

er det noe man kan gjøre med det?

ser og at de kun ligger på 88-89% load under folding av 9413 er dette normalt?

første nvidiakort jeg har siden 5xx serien så er lit ute av det her :/

Har du denne i hfm?: http://fah-web.stanford.edu/new/psummaryC.html

9413 er treg og jeg blokkerer dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...