Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Bruker heller Pent. ann. til singelt 980, klokker den til 3.8-4Ghz så burde den vel gjøre jobben greit. Får se.

 

Det kan vi bekrefte for alle som skulle lure, Pentium Anv. Ed klokket til 3,7 GHz (eller høyere) er ingen flaskehals for 980. Det leverer likt (tilsvarende PPD som 2011 socket) med andre oppsett av langt høyere klasse og pris.

 

Satt den til 4Ghz for nå  :tease:

 

Bedre å ta litt i. Tempen er grei, 60-70¤c med stock kjøler fra intel og gpu ca 70¤c og booster til 1405mhz stock så helt greit nå :)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

 

Bruker heller Pent. ann. til singelt 980, klokker den til 3.8-4Ghz så burde den vel gjøre jobben greit. Får se.

 

Det kan vi bekrefte for alle som skulle lure, Pentium Anv. Ed klokket til 3,7 GHz (eller høyere) er ingen flaskehals for 980. Det leverer likt (tilsvarende PPD som 2011 socket) med andre oppsett av langt høyere klasse og pris.

 

Hehe. Ja men da bruker den nok mere enn 53w. Derfor velger jeg heller i3 -4170 :)

 

Eller denne: https://www.komplett.no/product/855377/datautstyr/prosessorer/intel-pentium-g4500-socket-lga1151

bare 47w hehe.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Jaha, hvor mye viser pcie bus, Alt under 50% er bra.Kan tenke meg ca 37% på ett kort :yes:

Nå har jeg klokket 8 3770K til 4200 for å vise hvor lite jeg for mere på naci. Følg med på listen min.

PS: Går opp ca 20w x8.

PS2: Har kjørt det kortet du har på 1326 base, normalt er 1266.

 

Når det gjelder 2x980ti så er det ok på pcie 3.0 8x8x. Meste jeg har sett på mine er 1.3m.

Men du får litt mere med 1 kort pr pc, men det er snakk om ca 50-75k ppd. Det er min erfaring.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Rma er jo greit det tenker jeg, free upgrade til noe annet snacks om det er gammelt  :ninja:

 

4 watt mer pr 100 mhz er jo ikke ille synes jeg, hadde lett gjort det om det var så lett med 5960X, den trekker vel 250 watt ellerno :p 110 watt mer enn stock, og dette er på 4.5Ghz 1.2V, på 4.7Ghz 1.3V er det nok nærmere 350 :p

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...