Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har det kommet noen måte å begrense GPU-last på?

 

Har 3 stk. 280x som gjerne kunne tygga litt f@h, men slik de er plassert i boden (filservere'ish) så fungerer det dårlig å kjøre de på full gass 24/7.

 

Nærmeste jeg kan komme en løsning er å klokke ned GPU (bruke MSI Afterburner f.eks.), eller kjøre 1 eller 2 kort f.eks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjennombrudd i Alzheimer-forskningen gir nytt håp
Forskere kan ha funnet en mulig årsak til sykdommen.

 

Alzheimers sykdom kjennetegnes ved at det hoper seg opp proteinplakk i hjernen, og det fins foreløpig ingen kur mot sykdommen.

Nytt håp!

Nå har forskere ved Duke University i North Carolina kommet fram til resultater som kan gi nytt håp til alle som er rammet, skriver The Independent.

Forskerne har studert Alzheimer på mus og oppdaget at når sykdommen inntreffer, begynner immuncellene som skal beskytte hjernen å ta til seg stoffet arginin. Da forskerne stoppet denne prosessen med et legemiddel, klarte de å forhindre at det ble dannet plakk i hjernen, som er karakteristisk for sykdommen.

 

Les hele artikkelen her: http://www.abcnyheter.no/livet/2015/04/16/222191/gjennombrudd-i-alzheimer-forskningen-gir-nytt-hap

Endret av -alias-
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Til dere med 980 her, hva er tempen når dere folder? Synes min blir veldig varm, 83+

Hørtes jo ut som et jetfly første gang den startet med stock vifte curve...

80-83 på kort som står tett iallefall , stock. 

 

Det er ikke varmt, det bare støyer.

Delene på kortet skal tåle 125c , folder i årevis på 104c 24/7

Endret av War
Lenke til kommentar

Som War sier så er kortene garantert å tåle 102 - 104 grader Celsius over lang tid uten problemer, så 80 - 90 grader er ikke for problem å regne. Pr. nå har jeg fire EVGA GTX 660Ti stående tett sammen i en SR2-server, og høyeste temperatur er 82 Celsius for kortene i midten. Dette er på hytta, og de varmer opp ca. 100 kvm til omkring 15 - 18 grader avhengig av utetemperatur. I samme rigg kjører WCG på 12 kjerner 24/7 uten at det går ut over PPD for FAH. Totalt strømforbruk er omkring 900W.

post-53451-0-17972900-1429380026_thumb.jpg post-53451-0-93720900-1429380385_thumb.jpg

 

 

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Lurer på om det må være kortet? Vinduet på full gnu (pcen 1,5 meter fra veggen direkte under vinduet), døren av (kalde luften fra vinduet kommer rett inn i kabinettet), alle viftene i kabinettet på full gnu (6 stk), fortsatt 79 C med kortviftene på 1500 rpm  :hrm:

Ikke at det er så veldig varm akkurat, men min erfaring med 9xx serien til dette kortet har vært at de er veldig kalde. Somregel ikke over 75C selv i SLI...

 

Satt opp en ekstra vifte bare til å blåse kald luft opp i kjøleribbene og på selve kortet, og da gikk den ned til hele 77C  :rofl:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...