Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei alle sammen

 

Har nå endelig fått rotet meg til og sette opp stasjonær pc igjen, etter noen år med opppussing og unger og dårlig tid.

 

Tenkte kanskje jeg skulle sette denne til folding@home når denne ikke er i bruk.

 

Lurte da på om dette var noe vits, da dette begynner og bli gammel hw.

 

i7 2600k

zotac gtx 590

 

Har vurdert og gå til innkjøp av nytt hw, men den funker fortsatt til mitt bruk.

 

Hva tror dere? Innkjøp av nytt utstyr for bruk til vanlig og denne riggen til folding, eller bare bruke denne til begge deler?

Lenke til kommentar

i72600K kan lett overklokkes til 4.0 - 4.4GHz og da gir den omkring 25 - 35K PPD avhengig av type WU den har, i snitt kanskje omkring 30K . Hva den kan gi uten OC er jeg usikker på siden det er lenge siden jeg foldet med disse, men ett sted mellom 15 - 20K vil jeg gjette på.

 

GTX590 aner jeg ikke hva det kan gi, men mine GTX660 kan gi som best omkring 70K så jeg antar at vi kanskje snakker omkring der eller høyere. Kombinert folding lønner seg ikke med hensyn til PPD/Watt så jeg vil vel anbefale deg å prøve med bare GPU så ser du hva du kan oppnå.

Lenke til kommentar

Bilder er ett problem, nei ikke varmt på 9202 jobbene. På denne maskinen er nå tempen ca 71c. Kjører på 1177 Mhz. Tja 9x msi Z77A-GD55 og 9x i7 3770K.

 

Snart ferdig med 8x9202 og håper ikke jeg må krangle med C15 jobber, da vet dere hva som skje.

 

Slipper å krangle med c15, 8x9202 nye jobber. Herlig, hehe.

 

Alle er nå av.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Hei alle sammen

 

Har nå endelig fått rotet meg til og sette opp stasjonær pc igjen, etter noen år med opppussing og unger og dårlig tid.

 

Tenkte kanskje jeg skulle sette denne til folding@home når denne ikke er i bruk.

 

Lurte da på om dette var noe vits, da dette begynner og bli gammel hw.

 

i7 2600k

zotac gtx 590

 

Har vurdert og gå til innkjøp av nytt hw, men den funker fortsatt til mitt bruk.

 

Hva tror dere? Innkjøp av nytt utstyr for bruk til vanlig og denne riggen til folding, eller bare bruke denne til begge deler?

590 vil gi deg ca 70-90K(2x) men bruker mye strøm. Ett 780Ti vil gi deg ca 230-260K og bruker mindre strøm en ditt 590 gjør. Hadde selv ett 560 som brukte ca 190w, poengene det ga meg husker jeg ikke. Det kjørte jeg på ca 900Mhz. Men det tok kveld, viftene sluttet å virke.

Lenke til kommentar

Prøvde beta flag, fikk ned core 15 på alle 3 GPU'ene, så nå er det full stopp. Vet ikke om jeg vil folde mer for øyeblikket da det blir dårlig PPD/Watt forhold sammenlignet med core17. I tillegg føler jeg at PG/Stanford lurer oss litt uansett hvilken unnskyldning de bruker for å kjøre ut core15 igjen, nå som beta.

 

Planen var å folde helt til jeg skal på arbeid ca 1. september, men motivasjonen er, dessverre, i ferd med å forsvinne.

Lenke til kommentar

Jeg har 5 x 4P servere i folding, og i øyeblikket tygger 3 av dem på 8101 som kan sammenlignes litt med core 15. P8101 gir en reduksjon i PPD på mellom 40 - 50% i forhold til foreks. 8104, noe avhengig av type CPU som folder dritten. Til å begynne med søkte jeg veldig etter måter å unngå å få ned 8101, men ga fort opp, og nå lar jeg bare ting skje. Som flere her har sagt, det viktigste er vel ikke PPD men at man deltar. Å gi opp på grunn av at Stanford har bløffet med fakta blir et nederlag for oss, ikke for SF. De bryr seg ikke uansett, men forskningen bryr seg og høster gevinsten av hva vi klarer å tygge unna. Så stå på alle samme, fold samme hva som kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøvde beta flag, fikk ned core 15 på alle 3 GPU'ene, så nå er det full stopp. Vet ikke om jeg vil folde mer for øyeblikket da det blir dårlig PPD/Watt forhold sammenlignet med core17. I tillegg føler jeg at PG/Stanford lurer oss litt uansett hvilken unnskyldning de bruker for å kjøre ut core15 igjen, nå som beta.

 

Planen var å folde helt til jeg skal på arbeid ca 1. september, men motivasjonen er, dessverre, i ferd med å forsvinne.

 

Dette er hva vi folder for forhåpentligvis å bekjempe med tid og stunder.

 

 

 

L7N4CIl.png

 

Kdn01DL.jpg

 

Mds4rXQ.jpg

 

3CbCTLh.gif

 

Kunnskapen F@H bidrar med forøvrig er også av stor betydning.

Lenke til kommentar

Jo ja, vet alt det der om hvorfor vi folder. det har ikke noe med saken å gjøre for min del. Dessuten støtter jeg diverse andre organisasjoner med flere tusen kroner i året, så helt ærlig, jeg får ikke dårlig samvittighet av å slutte å folde slik sett.

 

Faren min døde av kreft, tanten til fruen hadde Alzheimer etc. Det jeg vil fram til er at Stanford/PG driter i hva folderne mener og vil. Hadde det ikke vært for oss, så hadde Stanford hatt mye høyere driftsutgifter enn de har. Så hvorfor hører de ikke på hva vi mener? Neida, så snart det er noen kritiske innlegg i forumet deres, blir tråden stengt. Jeg vil si at det minner om "diktatur" slik sett.

 

Uansett så har jeg startet opp igjen med advanced flag, og ikke takk meg. Takk madamen som ymtet frampå om at det å hjelpe i kampen mot Alzheimer og kreft etc. er tross alt noe vi kan bidra med ved å folde.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Sn1ken: Core 15 er ikke direkte med på det. Men P10xxx er.

Men hos meg er det ikke problemet, har forsket i over 10år og brukt mye penger på gpu. Hadde jeg vist at core 15 ville forsette hadde jeg fremdeles kjørt 660Ti kortene mine, men jeg ga dem nesten bort.

 

PS: Dere som kjører 660TI kort nå, hva gir de i ppd på core 15 jobbene, spør for jeg husker ikke.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...