Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dess oftere dere sletter core 15, lengre blir perioden de består / varer de. Samme som med P8101, man må bare la være å bry seg om PPD akkurat for disse WUene. Stanford / PG endrer ingen ting før det enkelte prosjekt er fullført. Jeg mener også å ha lest at PG registrerer hva man laster ned og ikke fullfører, og at dette kan gi tap av bonuspoeng generelt.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

For min del må bare PG/Stanford forsette slik som de gjør nå med core15, som egentlig skulle ha vært avsluttet for lenge siden. Den eneste de oppnår for min del er å fjerne motivasjonen min for å drive med folding.

Om de i tillegg kutter på bonuspoeng pga jeg ikke vil ha core15, da er veien veldig kort til å stoppe all folding for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For min del må bare PG/Stanford forsette slik som de gjør nå med core15, som egentlig skulle ha vært avsluttet for lenge siden. Den eneste de oppnår for min del er å fjerne motivasjonen min for å drive med folding.

Om de i tillegg kutter på bonuspoeng pga jeg ikke vil ha core15, da er veien veldig kort til å stoppe all folding for min del.

Helt enig min venn, jeg kan og slutte. Vi har makten ikke PG. Og når det gjelder core 15, slett, slett, pause.

Som mine er nå, 8x på pause nå.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Diskusjonen pågår også på foldingforumet hos SF. Dere som folder core 15 burde kanskje delta der?

 

https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=74&t=26067

 

Edit: Rettet stavefeil.

 

Edit. Ser nå at de faktisk har stengt tråden, forøvrig typisk PG å gjøre det når diksusjonen inneholder kritikk av PG.

den er låst, hvem tror du fikset det alias, sier ikke mere,

Lenke til kommentar

 

For min del må bare PG/Stanford forsette slik som de gjør nå med core15, som egentlig skulle ha vært avsluttet for lenge siden. Den eneste de oppnår for min del er å fjerne motivasjonen min for å drive med folding.

Om de i tillegg kutter på bonuspoeng pga jeg ikke vil ha core15, da er veien veldig kort til å stoppe all folding for min del.

Helt enig min venn, jeg kan og slutte. Vi har makten ikke PG. Og når det gjelder core 15, slett, slett, pause.

Som mine er nå, 8x på pause nå.

 

Vi donorer har ingen makt, vi har prøvd men PG bryr seg absolutt ikke om hva vi mener, ref. diskusjonen om BigAdv her: https://foldingforum.org/viewtopic.php?nomobile=1&f=16&t=25411

Lenke til kommentar

Hmm.. Er det virkelig ingen her som heller tenker som JimboPalmer i foldingforum-tråden om Core15?

 

Or maybe, Folding@home is about:

1) saving peoples lives though better medicine
2) learning how to better model proteins so more 1) can take place
3) learning more about distributed computing so more 2) can take place

and not at all about keeping individual PC owners happy.

Thats my theory, and I can live with it.

 

Skjønner jo at coil-whine og ekstra varme kan bli uholdbart, men PPD i seg selv er jo ikke noe vi har direkte nytte av.. :)

Endret av Sphinxxx
Lenke til kommentar

Opp med humøret gutta :)

 

Dere gjør en fantastisk innsats, og dere er ikke alene. Det er mange der ute som folder for PG/Standford uten tanke for statistikk og annet.

Skjønner godt at det er frustrerende med core 15 osv. Men det er oppklart rundt dette tidligere. Og det er tross alt mye bedre enn når det stoppet helt, og vi ikke fikk tildelt en eneste WU. Det var en liten periode hvor det var virkeligheten for svært mange GPU foldere.

Det er mulig å folde core 17 ved å bruke advanced, eller å folde under linux. Så det er også langt bedre enn det var tidligere.

 

Kompleksiteten i folding@home i sin helhet er fort gjort å overse som donor, men det er på mange måter en pioner virksomhet når det kommer til sitt slag. Så problemer er vi nødt for å akseptere. Det står faktisk skrevet på F@H sitt forum at beta innebærer en del risiko med tanke på stabilitet, men at man derfor får bedre uttelling i form av høyere poeng osv.. Det vil nok fortsatt også gjelde i fremtiden.

 

Klapp dere på skulderen, eller se for dere at jeg gjør nettopp det. For takk skal dere ha alle sammen, store som små. Alle bidrag teller i positiv forstand for laget og for forskningen :love:

Lenke til kommentar

Det er det jeg mener! Jeg har også hatt en periode hvor jeg klaget og irriterte meg over vanskelige WUer, men har faktisk nå bare gitt opp og folder det som kommer uten å bry meg om dem. Maskinene som tidligere har vært overklokket har jeg satt tilbake til stock (mindre varme og støy da) og bare lar dem tygge det som kommer.

Lenke til kommentar

Hmm.. Er det virkelig ingen her som heller tenker som JimboPalmer i foldingforum-tråden om Core15?

 

Or maybe, Folding@home is about:

1) saving peoples lives though better medicine

2) learning how to better model proteins so more 1) can take place

3) learning more about distributed computing so more 2) can take place

 

and not at all about keeping individual PC owners happy.

 

Thats my theory, and I can live with it.

 

Skjønner jo at coil-whine og ekstra varme kan bli uholdbart, men PPD i seg selv er jo ikke noe vi har direkte nytte av.. :)

NEI? Gjør ikke det, har kjørt mange core 15 jeg så har ikke problemer med det. Poenget er da sa de var på end i november, okay da kan jeg oppgradere. Så hva skjer nå, jo vi er i august og enda core 15.

Lenke til kommentar

NEI? Gjør ikke det, har kjørt mange core 15 jeg så har ikke problemer med det. Poenget er da sa de var på end i november, okay da kan jeg oppgradere. Så hva skjer nå, jo vi er i august og enda core 15.

 

 

Det er en grunn for at de stenger tråden som -alias- linker til tidligere i tråden som omtaler core 15. De har gjentatte ganger forklart at sammenhengen med at det fortsatt eksisterer core 15 jobber, er det enkle faktum at samtlige core 15 som ble laget i sin tid ikke er ferdig "utregnet" i sin helhet.

Så de har overholdt det faktum at de ikke produserte nye core 15 etter november i fjor eller hva det var.

 

Men det endrer ikke på funksjonen som ligger til F@H sin modell for prosjektene. Det kan med andre ord virke som de fortsatt produserer core 15, men det er i virkeligheten slik et prosjekt utvikler seg. Det er ikke gitt når siste WU i et prosjekt blir regnet ut. Og forklaringen til det er alt annet enn enkel. Men det har ikke sammenheng med at PG lurer donorer på noe måte.

 

Derfor tror jeg blant annet at Team Hardware har mange BigAdv jobber i årene som kommer da det samme gjelder for det prosjektet :)

 

På tross av dette forstår jeg godt din frustrasjon Kjetil. Du har dine grunner til å føle på den frustrasjonen. Men husk ihvertfall at jeg uforbeholdent takker deg for ditt bidrag til F@H :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...