Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ubuntu 14.04 LTS er ute i server og desktop versjon, link: http://www.ubuntu.com/download/desktop/

 

Har hentet ned begge versjoner for å teste om ytelsen er oppgradert slik de påstår. Er usikker på om dette også gjelder for f@h, men teoretisk burde det gi utslag på ytelsen også her. Blir derfor å ta ned den ene Xeon 4650-serveren som har begynt å fuske litt, som jeg mistenker skyldes grums som er oppstått mellom ramdisk og CPUer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var Ubuntu 14.04 LTS i Desktop-utgave testet og avinnstallert igjen. Dette er den tregeste versjonen av Ubuntu jeg har sett. Jeg installerte f@h og fikk selvsagt ned en P8101 som etter 3% endte opp med en TPF på hele 12:55, og da gikk den rett ut igjen. Normal TPF skal ligge i underkant av 9 minutter. Dette var så elendig at jeg gidder ikke å legge inn server-utgaven, og går rett tilbake til 12.04 LTS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer uansett til å prøve Kubuntu 14.04 LTS da jeg driver med GPU folding, jeg vet ikke det er forskjell med tanke på CPU versus GPU folding.

 

Men det blir ikke før jeg har fått byttet HK til Rampage IV Black Edition som ligger og venter like bak meg. :dremel:

 

Edit: "Gamle" Chavalito har nå satt ny månedsrekord, 3,727,544 poeng. Så 5 millioner er absolutt innen rekkevidde. Som jeg sa tidligere, ikke mye sammenlignet med de store "kanonene", med mye for min del da jeg driver mest med spilling. :)

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Tilbake med Ubuntu 12.04 LTS Desktop på Xeon 4650-serveren som har foldet greit i natt, samt fått ned en ny P8101 nå som klarer en TPF på 8:58 som må sies å være normal igjen. Da ser det ut til at riggen kan friskemeldes og den leverer nå ca. 200K mer enn tidligere. Jeg vet ikke hva som forårsaket den lave ytelsen en stund, men gjetter på at den bare hadde turbo inne i korte perioder. Nå skal den få stå i ro slik lenge.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Da var Ubuntu 14.04 LTS i Desktop-utgave testet og avinnstallert igjen. Dette er den tregeste versjonen av Ubuntu jeg har sett. Jeg installerte f@h og fikk selvsagt ned en P8101 som etter 3% endte opp med en TPF på hele 12:55, og da gikk den rett ut igjen. Normal TPF skal ligge i underkant av 9 minutter. Dette var så elendig at jeg gidder ikke å legge inn server-utgaven, og går rett tilbake til 12.04 LTS.

Testene viser at 14.04 LTS i seg selv ikke er tregere, men også raskere i noen øvelser.

 

http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=ubuntu_1404_desktop&num=4

Lenke til kommentar

 

Da var Ubuntu 14.04 LTS i Desktop-utgave testet og avinnstallert igjen. Dette er den tregeste versjonen av Ubuntu jeg har sett. Jeg installerte f@h og fikk selvsagt ned en P8101 som etter 3% endte opp med en TPF på hele 12:55, og da gikk den rett ut igjen. Normal TPF skal ligge i underkant av 9 minutter. Dette var så elendig at jeg gidder ikke å legge inn server-utgaven, og går rett tilbake til 12.04 LTS.

Testene viser at 14.04 LTS i seg selv ikke er tregere, men også raskere i noen øvelser.

 

http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=ubuntu_1404_desktop&num=4

 

Jepp, leste også testene og det var grunnen til at jeg valgt å teste det ut, men som War skriver, det gjaldt tydeligvis ikke i folding. Forøvrig opplevde jeg hele GUIet som utrolig tregt, men det er mulig jeg ga meg for dårlig tid til å utforske det. Jeg hadde det litt travelt med å få serveren tilbake i folding igjen. Men nå har jeg en 2P server ledig og kan leke meg litt med 14.04 der, så kommer jeg evt tilbake hvis jeg finner ut av det.

Lenke til kommentar

I testen som alias viste til, så virker det som et overpriset kort med høyt strømforbruk.

 

 

 

Det kommer jo mye ann på formålet.

 

Men ingen har testet det til folding enda? Vet ikke om kortet ligger inne i GPU.txt filen enda heller, så da er man kanskje like langt :)

 

Liker ikke så godt å forholde meg til hva alle andre tror, enklere å teste selv :wee:

 

En test på hw.no nå hvor 295x gikk av med seieren fremfor 780ti i SLI. Er sikkert ikke mest PPD/pr krone men burde bli ganske bra pr watt?

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...